Hur länge har ni ammat?
Funderar lite över amning. Hur länge har ni ammat era barn? och har ni valt att sluta amma själva eller har barnet själv tappat intresset för amning så småningom?
Funderar lite över amning. Hur länge har ni ammat era barn? och har ni valt att sluta amma själva eller har barnet själv tappat intresset för amning så småningom?
Denna kommentar säger mer om dig än den du citerat.
Ingen normal mamma ammar en 5,5-åring.
Ammade i 22 månader, på slutet bara för att natta. Slutade för att jag behövde börja med en medicin. Det gick ganska smidigt att avsluta amningen men barnet hade nog gärna ammat ännu längre. Det märks att han fortfarande minns amningen som något mysigt nu när han är fyra för om han blir ledsen stoppar han gärna in handen innanför min tröja som tröst (har aldrig haft napp eller snuttefilt).
Skojar du?? Hade du ammat en 10-åring också? Sök hjälp
Så mysigt! Hur ofta ammade ni på slutet?
Tror du behöver utbilda dig lite :)
Kan rekommendera tex vildabarn på instagram där du kan lära dig att människan egentligen har ammat till den åldern förr(och på flera platser runtom i världen fortfarande) och att det egentligen är det som är det "naturliga". Det är vårt samhälle idag som gjort en norm i att inte amma/amma kortare för att vi lever i ett samhälle där du inte längre bara kan få vara bara mamma, du ska komma i dina gamla kläder efter förlossningen, du ska träffa dina väninnor som förr, du ska tillbaka till jobbet snabbt och göra karriär, du ska... Du ska.. Du borde..
Så utbilda dig först och välkommen tillbaka:)
tycker det är en otrolig mamma som varit lyhörd för sin sons behov och satt honom före sina egna så länge(för amning är inte något som är lätt och speciellt inte i detta samhälle).
Skojar du?? Hade du ammat en 10-åring också? Sök hjälp
Ingen normal mamma ammar en 5,5-åring.
Ammar fortfarande sonen som är 2 år på kvällen, vill sluta men han är inte med på noterna och somnar inte utan tutte. Håller på att förbereda honom på att vi ska sluta då jag vill att han ska kunna somna själv på kvällarna.
Ammar fortfarande sonen som är 2 år på kvällen, vill sluta men han är inte med på noterna och somnar inte utan tutte. Håller på att förbereda honom på att vi ska sluta då jag vill att han ska kunna somna själv på kvällarna.