Hur länge har ni ammat?
Funderar lite över amning. Hur länge har ni ammat era barn? och har ni valt att sluta amma själva eller har barnet själv tappat intresset för amning så småningom?
Funderar lite över amning. Hur länge har ni ammat era barn? och har ni valt att sluta amma själva eller har barnet själv tappat intresset för amning så småningom?
Vet inte om mitt svar är relevant för TS, men valde att inte amma. Ville bara flika in att den möjligheten finns också ???????
Jag kände mest ett obehag när jag tänkte på amning innan barnet kom. Läste och läste olika forskningsstudier, rapporter etc och kom fram till att de flesta fördelarna med amning finns på gruppnivå, snarare än individnivå, och började känna alltmer att amningens fördelar inte vägde starkare än dess nackdelar (för mig).
Vi flaskade på från början, men tänkte prova amning en gång (bara för att se om jag skulle känna annorlunda) men det gick inte alls. Fick otroliga äckelkänslor och kände mig bara arg på min bebis. Säkert inte det normala att känna på det viset, men jag tänker att jag kände ju mig själv väl och visste vad jag ville från början.
Sedan var det otroligt skönt att få sova på helgerna då maken tog nattmatningarna, vilket verkligen gjorde att jag kunde vara en mycket gladare och mer engagerad förälder överlag. Är nog rätt sömnkänslig, så de nätterna var guld värda för veckan som följde.