Inlägg från: Anonym (Mella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mella)

Hur länge har ni ammat?

Fri-ammade i 2 år och 2 månader men fick efter 8 månaders försök att bli gravid med nr 2 dra ner till morgon och kväll, då äl inte kunde komma igång.. Nu hoppas jag innerligt att amning morgon och kväll är tillräcklig för att min cykel ska bli sig själv igen och att vi snart kan plussa!

• Anonym (Mella)

Varken hon eller jag är redo att sluta <3 men hon tyckte det var helt okej att minska till morgon och kväll då när hon var 2 år och 2 mån även om hon gärna hade fortsatt att fri-amma, och jag med!

• Anonym (Mella)

Varken hon eller jag är redo att sluta <3 men hon tyckte det var helt okej att minska till morgon och kväll då när hon var 2 år och 2 mån även om hon gärna hade fortsatt att fri-amma, och jag med!

• Anonym (Mella)
    Gbg1 skrev 2020-07-12 15:20:32 följande:

Skojar du?? Hade du ammat en 10-åring också? Sök hjälp

Och du borde läsa på!
  • Anonym (Mella)
    Tangent skrev 2020-07-12 15:11:03 följande:

Ammade 5,5 år, då slutade han självmant. Helamning ca 5 mån.

Vad härligt när barnen kan få ta det i sin egen takt <3
  • Anonym (Mella)
    Gbg1 skrev 2020-07-12 17:05:05 följande:

Ingen normal mamma ammar en 5,5-åring.

Tror du behöver utbilda dig lite :)

Kan rekommendera tex vildabarn på instagram där du kan lära dig att människan egentligen har ammat till den åldern förr(och på flera platser runtom i världen fortfarande) och att det egentligen är det som är det "naturliga". Det är vårt samhälle idag som gjort en norm i att inte amma/amma kortare för att vi lever i ett samhälle där du inte längre bara kan få vara bara mamma, du ska komma i dina gamla kläder efter förlossningen, du ska träffa dina väninnor som förr, du ska tillbaka till jobbet snabbt och göra karriär, du ska... Du ska.. Du borde..

Så utbilda dig först och välkommen tillbaka:)

tycker det är en otrolig mamma som varit lyhörd för sin sons behov och satt honom före sina egna så länge(för amning är inte något som är lätt och speciellt inte i detta samhälle).
Svar på tråden Hur länge har ni ammat?