• Jenzia

BIM Augusti 2020

Ja och här är bilden

• Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-27 12:46:40 följande:

Tror jag det, jag vaknade till 35 nya inlägg imorse, bara det var ju mycket så kan ju tänka mig att du fick en smärre chock. :P Jag har det bra, lite humörsvängningar och så, men tror det kan vara letrozolen som spökar igen. Molvärk som kommer och går efter gårdagens ägglossning, men vi har laddat riktigt bra med simmare den här gången. :D

Hög och hård låter kanon ju! När skulle du börja testa? Kan ju hoppas att den där tempdippen är mer implantation än dålig sömn.. ;) Har hört samband mellan graviditet och galna drömmar förr, men med tanke på vad du drömde så känns det kanske mer som en biverkning av vad som finns i tankarna och diskussionerna just nu. ;)

Tack! Nu har vi 4 stora (6-7 veckor gamla) och 3 alldeles nykläckta små dunbollar. Försöker kika på dem då och då, men mamma höna envisas med att ligga på dem som en stor pannkaka så man hör liksom mest bara pipen ibland. :P 

Det är jag! Började få ont igår eftermiddag, fick positivt äl-test på tidiga em. :) Så vi passade på att mysa lite på kvällen också, säkra upp ännu mer. :P Så nu är det äl+1 och en mindre evighet till besked.

Nu gör jag ett försök att komma i fart här igen!

Låter som om ni haft en produktiv fertil period Men visst blir man nöjd? Hehe! Vi körde ffa insemination denna cykel, men det borde väl räknas på samma sätt som sex?

Läste om humördippen igår och idag, det här är ju verkligen en berg och dalbanan ibland. Med hormoner och förhoppningar i centrum! Jag förstår verkligen! Särskilt också om letrozol:en fortsätter att påverka negativt, blä!

Försöker hålla huvudet kallt, men mina tankar snurrar också. Tycker alltid den här sista veckan innan mens är så dryg. Har en tendens att bli mindre hoppfull, även om hoppet är det sista som lämnar mig Har inte bestämt mig för om jag kommer testa innan BIM. Vi ska hälsa på makens sida av familjen i helgen, så kommer ändå vara sysselsatt

Jag tror jag hade dött sötdöden om jag hade haft massa fluffiga och tussiga kycklingar!!! Jag älskar djur! Hade katt innan jag träffade maken, men tyvärr är han tydligt allergisk så fick adoptera bort henne. Kan knappt föreställa mig något mysigare än en katt i knät, kanske skulle vara min egna bebis i sådant fall

Hur är status nu? Fortsatt ont efter äl?
  • Jenzia

Grrrr familjeliv håller på att göra mig tokig! Sajten uppdaterar hela tiden när jag skriver meddelanden, så försvinner dom

• Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-28 10:35:23 följande:

Tack <3 hur upplever du det med älsmärta och så?

Puh, den värsta väntan, haha!! Men ska bli spännande att se hur tempen går upp.. Om den nu kommer göra det, lol.. Så besviken på lh testerna asså.. Men men :D kroppen kanske bara leker med mig har kanske inte ens haft äl ^^ Well, återstår att se och glad jag tempar iaf..

Hur mår du? Hur känns brösten och andra symptom?

Är du på äl+10 nu eller? Hoppas på ett tredje trappsteg i tempen och att det tog sig denna gången <3 Men du hade 2 chanser i augusti va? Skulle ni annars då utredning eller något efter det? Håller tummarna så hårt för er att det går i augusti, lyllos med 2 chanser ju!!!

Försökt svara på ditt meddelande tre ggr nu och familjeliv bara sabbar för mig

Förstår verkligen att du var besviken på din stickor! Vi var ju så peppade på att få se stegringen! Men jag kan verkligen rekommendera Babyplan, om det behövs för en ny cykel, hoppas inte!! Men de fungerade toppen för mig iaf och är prisvärda!

Lite osäker på vilken dag jag faktiskt hade äl så räknar med äl+9/10. Alltså, har nog inga symptom alls. Brösten är nog egentligen inte mer ömma än vanligt. Tempen håller ju sig kring 36.7 stadigt, hade verkligen varit fint att se en ytterligare höjning

Yes, vi har en bokad tid på Emmakliniken i Malmö i slutet av augusti. Vi har ju bara försökt 8 månader då, men deras gräns går vid 6 månader pga min ålder. Får se om resultaten blir de samma som år 2017, då fanns inga tecken på att vi skulle ha något som gör det svårt för oss att bli gravida.

Hur är humöret nu? Såg att du haft en dipp idag. Stor kram!
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-28 11:44:34 följande:

Hur har ni alla det idag? Någon som fått fint väder?

Här är det regn och rusk både ute och inne. :P Helt sjukt att man kan få såna biverkningar av en medicin flera veckor efter att man slutat ta den. Är deppig och har rejält med hjärnspöken idag, men hoppas att de bara är just det. Ni vet, en sån där dag när man tänker att alla ogillar en..

IAF! Inte meningen att deppa ner någon, så jag slänger in en bild på min tempkurva (mm) den här cykeln. ÄL+2 idag, CD18. 10/11 dagar kvar till BIM, och tiden går låååångsamt.

Åhhh vilken fin uppåt kurva!!!!

Du, du är superfin! Så många ggr som du peppat och gett visdoms ord!!! Ovärderlig skulle jag säga! <3
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 05:09:42 följande:

Eller skulle den kunna göra såhär ändå?

Kan jag haft äl så sent på natten/morgonen till igår att 24h knappt gått kanske? Eller att det släppte natten till idag istället(tyckte älsmärtan släppte igårkväll) Har sett att vissa har en dipp precis vid ägglossning!? Eller tar det ett par dagar tills den höjs trots ägglossning? Nu blev det mycket analyser och frågor.. Vill bara spola fram till de nästkommande tempningarna så jag kan veta... :/ eller så spelade kroppen mig bara ett spratt för det är ju ett faktum att jag ff inte fått positivt på ältest heller^^

Ja precis, tempen kan ju dippa vid äl eller dagen efter äl. Ge inte upp!! Har du fortsatt att ta Lh-tester? Jag hade nog gjort det idag iaf, bara för att vara säker.

Precis efter äl var jag lika dan, ville bara att dagen skulle gå så jag fick göra ny tempning! Till och med en dag kan vara dryg i denna resa!

Förstår hur jobbigt du har det, så många frågor om vad som händer! :-/ Men jag tror ändå du kan din kropp! <3
  • Jenzia

Varför är vissa dagar så tuffa? Känner mig ständigt gråtfärdig idag. Fick två gravidbesked på jobbet idag, fick mig att känna mig totalt värdelös. Som att alla andra kan bli gravida, men inte jag. Vill bara att den här dagen ska vara över...

• Jenzia
    schulia1 skrev 2020-07-29 16:26:23 följande:

Skickar en stor kram <3 Vissa dagar är bra SKIT och man vill bara hem, lägga sig, gråta och vakna till en ny förhoppningsvis bättre dag. Känns som det vissa perioder bara haglar in grav-besked till höger och vänster. Livet är inte alltid enkelt eller rättvist :/ Vår tid kommer!! <3

Tack, din pepp och omtanke värmer! <3 Jag la mig och grät en stund efter jag kom hem från jobbet, lättade lite på trycket. Känns så taskigt att bli ledsen för att kollegorna är gravida och lyckliga... :-/

BIM-4 så är lite känslig just nu. Imorgon blir säker bättre. Kram till dig med!
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 14:57:59 följande:

Bilden också kanske :p får nog ta ett test ikväll också.. Hehe

Ser helt klart mer positivt ut än dina tidigare tester! Hoppas det blir starkare om du tar ett nytt ikväll
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 16:59:34 följande:

Missade ditt inlägg.. Men fy, ja det är ju så himla jobbigt :( såg att du fick gråtit ut idag.. Det handlar ju inte om att du missunnar dom deras graviditet, men man får ju faktiskt bli ledsen för sin egen skull. Helt normalt ju!<3 planera upp något du blir glad av idag.. Kanske en dejt med mannen, en bra film, en god middag eller efterrätt, en bra serie eller bok.. Ett härligt bad och lite ansiktsmask... Eller vad helst du känner.. En tidig kväll och en god natts sömn <3

Stor stor kram till dig <3

Ja, det var skönt att gråta en skvätt. Nej, du har rätt det är ok att vara lite ledsen för din egna skull och på egen hand. Var ju glad och grattade dem så klart, släppte på känslorna först på vägen hem. Sen kom maken hem och peppade mig också, så det känns bättre nu. Vi ska äta en god middag och se på film. Tack för stödet fina du! <3
Svar på tråden BIM Augusti 2020