Amidina skrev 2020-07-22 09:50:43 följande:
Tack för hoppet, det hjälper faktiskt. :) Går ju rätt mycket upp och ner det där, emellanåt är jag helt hundra på att självklart kommer det gå, vi ska ha barn i framtiden, och sen dippar man och skaffar en till hund.. :P
Nä, vi har ju redan hört det mesta liksom. Och det kommer banne mig alltid från folk som inte hade några problem att bli gravida och har en hel hoper ungar. Som om jag skulle ge råd om raketforskning för att jag byggde en flygande drake när jag var liten. :P
Jag har läst om några som var sådär tvärtom, och alla regler måste väl ha ett undantag? ;) Min har flyttat upp ett snäpp från strax efter mens iaf, ska bli intressant att se var hon hamnar nu vid ÄL. Ska börja med stickorna idag, så vi lyckas tajma rätt (och kanske ffa hinna ligga tillräckligt den här gången.. :P).
Jag går också på toa på natten, men tempar när jag vaknar till mellan 6-8 på morgonen. I början kan det bli lite jobbigt, men efter några cykler så har man fått tillräckliga kurvor för att kunna läsa av dem även om det finns dagar som sticker iväg lite grann. Det absolut viktigaste är att du följer samma mönster hela tiden, dvs flytta inte tempningstiden mitt i cykeln utan gör precis som du gjorde innan ÄL så blir det mer rättvisande. :) Om du då ser en ökning som hållt i sig, och sekretet dessutom torkat upp eller blivit klibbigare, så har du haft ägglossning.
Ja, hoppet går verkligen i vågor! Även för mig som bara försökt i sju månader. För mig har det blivit en livlina attt söka stöd hos andra i liknade situation, det lugnar och ger hopp. Helt plötsligt kommer den där bilden på testat som visar plus för någon som försökt flera år! Det blir en bekräftelse på att till slut så funkar det
Det är lite roligt, jag och min man pratar också om att skaffa hund om det inte blir någon graviditet inom det närmsta året. Man behöver nog något att ta hand om
Just nu går jag all in på blommor, vi bor i en 2:a i centrala Malmö där jag proppat in så mycket blommor det går, hahaha! Min man blir ibland lite trött på alla blommor överallt, hehe!
Helvete vad jag är trött på att höra:
Det finns ju sådana där stickor så man kan testa när ÄL är. Köp sådana och ha sex när det visar så löser det sig säkert.
Eller:
Det är bara att ha sex regelbundet några månader.
What? Alltså, dessa människor har aldrig behövt ligga enligt schema! Många andra problem som uppstår då liksom.
Jag är intresserad av att höra mer om din tapp så uppdatera gärna mig! Så får jag en idé om hur den kan flytta och ändra sig under den fertila perioden
När är ÄL preliminärt? Helgen? Jag ligger kanske precis en vecka före dig?
Tack för peppen om tempen! Ska försöka att inte oroa mig om utebliven ÄL, det är ju helt oproduktivt :-P Jag kör på med tempen så som jag gjort, dvs på morgonen när jag ska gå upp
Jag har nästan inga flygningar alls sedan i måndags, lite som lotion bara och någon gång om dan. Tänker att det iaf är ett tecken på att jag inte är i min fertila period längre.