BIM Augusti 2020
Jag fick börja tempa med vanlig muntemp för babyplan hade ngt problem så tog över en hel vecka att få hem basaltempen.. Men det verkar som om muntempen är ca 0,1 grad-ish lägre än basaltempen.. Bara tempat 2 ggr med basaltempen nu och den har legat på 36.07 igår och 36.18 idag.. Kan se om jag kan bifoga en bild :)
Jo, började ta äl test redan i oktober.. Tog varje dag i flera månader och försökte hitta stegring och tog parallellt med cb advanced och fick flera östrogenhöjningar men aldrig lh.. Trodde inte då det skulle ta 3 månader innan mensen kom.. Så tog hur många som helst för ville fånga första äl liksom men det var ju svårare än så iochmed amningen.. Så sen gav jag upp så nu blir första månaden på ny kula liksom där jag faktiskt bör ha chans att få ett positivt test:)
Sen tog jag faktiskt den månaden vi lyckades 2017. Men fick då bara ett svagt streck(lite stegring) och trodde då att det var typ som gravtest att såg man något så var det positivt liksom.. Så vi myste bara den dagen(var på husbilssemester med hans bror och tjej så fick bara till det den gången) men det lyckades.. Så aldrig fått ett riktigt positivt test liksom..
Så håller alla mina tummar nu, ska bli spännande att följa en riktig stegring till ett positivt och därpå också få följa tempningen.. Helt orimligt taggad, försöker smitta av min entusiasm på min man men han har inte riktigt förstått hypen än.. Haha xD
Asså förlåt för mina noveller, är inte så bra på att uttrycka mig kort!
Såg att du låg ca 36.1-36.3 jag har då legat om jag plussar på 0,1 på muntempen mellan 35.9-36.2..
Och nu ligger du runt 36.7?
Jag läste om min första graviditet då kände jag som febertoppar i början.. Ju börjar man äntligen förstå varför.. Hur kan man inte fått lära sig sånthär i skolan?? Känner mig lurad liksom! Men glad att jag vid 31 års ålder äntligen fått lära mig och sen ge min dotter bättre förutsättningar den dagen hon blir redo!
Vad är du nu äl+? Är detta första cykeln du tempat va? Eller vet du hur din temp dippar innan mens?
Kram <3
Du kurva påminner lite om min före den fertila perioden, det blev liksom en successiv höjning dagarna efter mensen, då var tempen som lägst. Under fertila perioden var tempen lite vildare, gick upp och ner utan något mönster. Efter att jag fick peak på ÄL steg den successivt några dagar och landade på 36.7
Vilken app använder du? Tolkar den också ÄL-stickor. Tyckte det var amazing att PreMom gjorde det! Slapp jag vara totalt förvirrad
Hehe, min man fattar heller inte alla grejer jag håller på med, eller jo han fattar att jag försöker ta tillbaka kontrollen eller göra vad jag kan för att vi ska bli gravida Men han frågar iaf och är nyfiken på ÄL-stickorna. Känner att jag har hans stöttning till 110 procent och det är fantastiskt
Jag är också väldigt tacksam för allt jag lär mig nu om min kropp! Även om en del saker är förvirrande, som tappen! Min har varit högt placerad sedan ÄL! Innan dess lägre. Idag tyckte jag också att den kändes hårdare än tidigare.
Är på ÄL+5/6, CD20. Mina cykler snittar på 28 dagar. Yes, tempen var 36.7 imorse också. Åhhh vad jag önskar att den kunde öka lite till! Det hade varit så coolt
När börjar du ÄL-testa? Idag? Spänd för din skull och på att få följa dig