• Jenzia

BIM Augusti 2020

Många har som går in i sin fertila period nu! Hejja hejja!!!

För egen del sniglar tiden på ÄL+4/5... men ska ha vänner på besök i helgen, då tänker jag att tiden kommer gå fortare

Åhhh, vad jag hoppas på augusti!! Hade älskat att ha ett maj barn, då våren är min favoritperiod på året

• Jenzia
    Anonym (..) skrev 2020-07-23 12:25:08 följande:

Blir väl aprilbarn?

Jag har två BIM i augusti, då den senare blir med BF i maj
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-23 13:37:50 följande:

Känns ju nästan lite fuskigt att du får två chanser samma månad. ;P Men hoppas dina två veckor går fort nu och slutar med ett aprilbarn ändå! ;)

Haha, ja faktiskt! Dubbelt så fertil i augusti! Hehe!

Hur går det med din tapp? Missat att svara på ditt senaste inlägg ju. Min är fortsatt högt uppe, når den knappt, och bakåt vänd.
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-23 14:02:20 följande:

Har inte kollat än idag, men hoppas den har flyttat upp lite. Börjar känna liiite mol på vänster sida, så nåt är på gång iaf. :) Ska försöka hålla mig en timme eller två till innan jag testar och känner av.

Har iaf läst att majoriteten av kvinnor har en hög tapp när de är gravida, så vi får väl hoppas att din håller sig där! Hade varit häftigt om man kunde upptäcka det så ju. :D Hur går det med tempen, väntade du tills morgonuppvaknandet idag?

Så fascinerad av att om man väl börjar känna efter och ?undersöka? sig själv så kan man i stort sätt själv identifiera ÄL! Men jag som är ny på stickor upptäckte ju att det var lite skoj också, hehe. Har du börjat få någon stegring?

Haha, ja! Och billigt! Inga gravtester behövs liksom Mensen är ju tyvärr också grattis

Tog tempen rätt tidigt imorse, runt kl 5, för min man väckte mig och ville hålla om mig = supervarmt! Höll på att dö av värme så var tvungen att slänga av mig täcket och tänkte då att jag tar tempen innan. Den var samma som igår, 36.7. Den är inte superhög, men tillräckligt hög i relation till vad jag hade före ÄL Hur ter sig din temp under den fertila perioden?
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-23 16:39:44 följande:

Visst är det häftigt, och helt sjukt att man inte får lära sig det i skolan.. :P

Ingen stegring, snarare åt andra hållet. Inte en aning om varför, men det jag tog innan var svagare än det igår. Ska testa ikväll igen tänkte jag. Ser ju inget sekret heller för vi har haft sex de senaste dagarna och då syns det aldrig dagen efter har jag märkt. Skumt skumt!

Hehe, har du också en levande kamin i sängen? :P Vi har ju hundarna mellan oss, men de är fasen inte svala de heller.

Det låter som att din temp ligger på en alldeles perfekt nivå, för visst tempade du under tungan?

Jag snittar på 36,4 nu innan äl den här cykeln, brukar ligga där eller strax under. :)

Ja! Föreläsningarna man fick i biologin var ju extremt torftiga Jag har nog alltid haft med mig att kvinnans kön är något skämmigt. Och man ska absolut inte pilla där nere, kan komma in bakterier! Ja jo, men varför kunde jag inte få veta som liten att det är ok att pilla vart jag vill, bara jag tvättar händerna först! Hade varit en miljon gånger bättre

Så var det med mina tester också, de första jag tog på CD10 var tydligare, men super ljusa, än de jag tog på kvällen innan höjningen, som kom på CD13. Jag hade bara positivt på CD13 också, sen vart det lågt igen. Är CD13 för dig imorgon?

Hehe, spermierna kanske suger till sig allt fertilt sekret? Nää, kanske inte Men låter lite skumt, inte tänkt på det själv.

Haha, en kamin OCH två hundar? Jag hade dött! Särskilt på kvällen, då får jag vad jag kallar min kvällsvallningar och blir så varm. Antar att kroppstemperaturen är på sin topp då Min man toppar dock på morgonen, han är så varm att jag brukar säga att han kokar! Skönt på vintern, inte alls härlig på sommaren.

Ja, jag kör under tungan denna cykeln. Testat nog vaginalt nästa Tar du vaginalt eller analt? Tycker ju det är minst lika spännande att följa din stegring/peak under ÄL som min egna! Håller mig sysselsatt också

Ahh, jag låg också där omkring innan ÄL, 36.1-36.3. Tack för peppen om att 36.7 är bra temp efter ÄL, hade nog trott att den skulle ökat lite mer. Men vad tusan, allt annat verkar ju klaffat med ÄL
  • Jenzia
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-23 16:49:59 följande:

Alltså mina bröst är superkänsliga, har fått lov att ta av mig BH idag för det gör för ont. Så här har jag aldrig känt förut, väldigt skumt. Dagen före mens har jag kunnat ha lite ont i brösten men aldrig så här, och det är ju 7 dagar kvar till mens ( är på ägglossning+7). Hoppas på att det är ett väldigt tidigt graviditetstecken.

Spännande! Det tror jag absolut det kan vara Att kroppen har mycket hormoner i omlopp!
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-23 18:40:00 följande:

Hoppar in lite i er konversation, hoppas det är okej :)

Visst är det spännande att tempa.. Även om jag tar mitt med en nypa salt för sover ofta väldigt oroligt men samtidigt är det ju ungefär samma varje natt så det kanske inte spelar ngn roll då? Precis som du skrev att bara det är samma alltid liksom..

Spänd iaf att få se hela kurvan! Och era med!!!

Började med ältester idag också och hoppas på att få mitt första positiva ältest ever, ska bli så häftigt!

Så klart är det de

Vad har du haft i temp nu innan din fertila period? Verkar som om det skiljer sig en del person till person.

Jasså?! Du har inte tagit ÄL test alls tidigare? Jag har kört CB-digital sedan november 2019, men började ju precis med vanliga stickor, som jag tycker är mycket mer intressanta att följa
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-23 21:35:23 följande:

Här är det öppet för alla att vara med ju! :D

Sperma, eller snarare sädesvätska är lite av en shapeshifter! När det precis kommer ut är det lite tjockt och trögflytande, men efter en stund (minns inte exakt hur lång tid dock, minuter till timmar kanske?) så blir det faktiskt vattnigt. :) Det kan vara lite svårt att skilja konsistensmässigt från vattnigt sekret, men lukten brukar alltid vara en bra ledtråd.. ;P

Sen finns det krämigt sekret som också är fertilt, men det är såpass svårt att bedöma för någon som inte blivit utbildad inom det så det ger jag mig inte på att försöka ens. :P Jag kör på vattnigt och äggvita = fertil, så får det vara bra där liksom.

Hmm... Nu kanske det blir TMI, men jag använder ju ibland menskopp efter sex eller insemination och då brukar den samla upp lotion-aktig/krämig vätska, då jag saknar bättre benämning på det. Kanske är det en blandning av allt möjligt, för det ser ju inte ut som sädesvätska men blev lite nyfiken på det här med att sperma byter konsistens
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-23 23:16:55 följande:

Vet inte hur jag citerar båda xD

Men hittade detta, så det ska jag testa nästa gång jag är osäker :D

"Du kan undersöka det här genom att lägga lite sekret i ett glas vatten. Ägglossningssekretet förblir klumpigt. Spermier eller slidsekret lösgörs i vatten."

Hehe, får undersöka detta i nästa cykel då
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-23 21:45:07 följande:

Jo, samma här. Dock är jag nyfiken utav attans så jag har alltid utforskat lite grann i hemlighet, kollat med spegel och så för att ha ett hum om alla delar. :) Så skönt nu när man är äldre och lite mer skiter i vad folk tycker. :P

CD13 idag, och fick faktiskt lite vattnigt sekret nu på kvällen så hoppet lever än! Tog en extra dos d-vitamin (bland annat) idag så nu borde det ske imorgon eller lördag tycker jag. :)

Släng in en katt eller två på det med ibland. ;P Det är tur jag är frusen av mig.. och att vi har en luftvärmepump som kör sval luft nattetid. Har du såna vallningar nattetid med, och genom hela cykeln? Jag får det ibland när det närmar sig mens om jag haft en urusel cykel, men då är det ju östrogenet som är typ icke existerande som spökar.

Haha, kul att jag kan bidra med lite underhållning. ;) Men håller med om att det är kul att följa er andra med!

Jag kör vaginalt, blev mest tillförlitligt på mig då (och vill inte direkt ha den upp i rumpan, så..). För att vara under tungan så låter dina temperaturer verkligen perfekta.

Motsvarigheten om du skulle köra vaginalt hade nog varit runt 37 gissar jag, det var ungefär diffen jag fick när jag bytte metod. :)

Senaste nytt från tappen: högt upp, hård och bakåtvänd är min bästa gissning Och tempen var åter igen samma som igår, verkar ha lagt sig stadigt på 36.7.

Jag ökade också på med D-vitamin inför ÄL, nyligen fått veta att det var bra. Kanske var Entusiastisk som tipsade om det

Vad tar du mer för tillskott? Min man tycker jag är lite knasig med alla våra tabletter, fått skriva lista på vilka som ska tas på morgonen och vilka som ska tas på kvällen. De ena tabletterna mannen är nyfiken på är Maca, hehe! Som du tipsade om

Superspänd på om det blir stegring för dig idag ju Antar att du spanar för fullt efter äggvitesekret i dessa dagar! Tänk att så många, inklusive jag själv, inte har någon aning om dessa saker, som är liknade för de flesta kvinnor. Är ändå glad att jag fått lära mig allt detta

Hmm, kvällsvallningarna kommer typ mellan kl 21-22, och avtar sedan. Tror inte de kommer varje kväll heller. Sällan supervarm när jag ska somna, har aldrig svårt för att somna heller, lyckligt lottad på det viset

Hur länge har du tempat? Och vad fick dig att byta metod?
Svar på tråden BIM Augusti 2020