BIM Augusti 2020
Ja, några små aha-upplevelser blev det allt, jag hade ju nördat ett tag innan dess också så hade ändå rätt bra koll kände jag. :) Hon bor i Malmö så det är mest där hon träffar folk numera, men vet att hon kör lite via skype också om man bor långt bort. Men hon har ju flera kollegor i Sverige nu också, och vet att de finns på andra ställen i landet. :)
Det är skitbra att du har koll! Det jag blev lite förvånad över är att äggutvecklingen behöver kolesterol, men det var rätt glädjande ändå för jag äääälskar smör och ost så jag kunde börja äta det lite extra igen (hade hållt igen lite förr)! Jag tänker att så länge man bakar själv och kör lite fullkorn (och tål gluten såklart) så är det ingen fara. ;)
Ja, den stiger efter! Det kan vara att du drack och sov lite mindre, särskilt mindre sömn ger en lite högre temp. Men det var en såpass liten stegring så inte att bry sig om tror jag. :) Min ligger runt 36,3 innan och inom loppet av ca 3 dagar efter äl har den stigit till ca 36,8-37,0. Det blir en rätt tydlig skiftning, plus att sekretet blir som förbytt och helt ogästvänligt för spermier. :P
Maca är en rot som traditionellt getts till lamadjur och så för att boosta deras fertilitet. :P Funkar rätt bra på iaf karlar också, min får inte ta för ofta för det orkar jag inte, haha!
Alltså, starkspriten kan han ju hålla till helgen kanske, och sen är det ju beroende på, tar det lång tid att bli gravid ja då kanske man får börja titta på sånt och hålla upp några månader och testa. :) Men sen finns det ju de som festar vilt och blir gravida eller gör någon gravid ändå.
Jo, mycket kan förändras på den tiden tyvärr, men då hade ni iaf ett bra utgångsläge då. Kollade de även DNA hos spermierna? Det görs nog inte tillräckligt ofta om jag förstått rätt, så kräv det om ni ska göra ett nytt test.
Väldigt vanligt med endo ja, jag har haft en massa symptom på det under hela livet i princip, men blivit avfärdad som så många andra (extrema smärtor, stor blödning mm). Nu i samband med vår utredning såg de en cysta på min ena äggstock, och det tillsammans med historiken gav mig diagnosen.
Men jag har faktiskt lyckats bli av med mycket av mina symptom genom just sunt leverne. :) Märker direkt skillnad på smärta när jag missköter ffa kosten.
Ojoj, haha! Hur ofta blir för mycket för din man? Tycker annars maca-tillskott låter intressant! Ska kanske beställa det till nästa cykel i sådant fall. Min man tycker att det blir fler och fler piller som han ska ta för varje månad :-P
Nej, inget DNA-test tror jag. De testade hur många spermier som var friska och rörliga, tror jag. Vad visar ett DNA-test? Vi har fått tid för nybesök på Emmakliniken i Malmö för fertilitetsutredning i slutet av augusti, så får vi se var den visar. Efter att ha skrivit med dig är jag inte alls så pepp på IVF som jag var tidigare (bara för att det är rätt snabb väg till graviditet om det inte funkar på det vanliga sättet). Gah! Vad jag önskar att det bara ska funka denna gången!
Vilken privatklinik är ni på? Du skrev tidigare att det var i kontakt med denna klinik som ni äntligen kunde få den hjälp som ni ville ha. Låter ju fantastiskt! Vet du när ni sådant fall börjar med insemination?