• Jenzia

BIM Augusti 2020

Amidina skrev 2020-08-01 17:48:38 följande:

Alltid! :) Visst är det roligt att lära sig nytt och ta del av hur andra ser på det här med hälsa. Jag tycker det är extra kul när det dessutom är förankrat i vetenskap. :)

Ska också satsa på att boosta upp mitt östrogen naturligt och rejält om det blir en ny cykel nu i augusti, har redan börjat äta mer smör och ost.. :P

Ja, det är så himla drygt när den dippar och sen kanske går upp lite igen och sen dippar igen och mensen dröjer. Jag blev tokig på det, så det är rätt skönt att slippa. Ibland dubbelkollar jag samma morgon som mensen är beräknad, detta galna kontrollbehov alltså.. men då är det iaf inte flera dagar innan.

Såg att du var lite mer pepp och pigg nu, så himla skönt! De deppdagarna är inte att leka med alltid, så det är riktigt skönt när man får brytet och östrogenet kan få börja öka igen och man mår bättre. Vilken dag är du på nu?

Tack så mycket, och detsamma fast denna cykeln nu då. ;) Håller sig vädret fint så blir det nog lättare, kan åka och vandra eller bada eller fixa nåt av de tusen grejerna som väntar hemma. :P

Det är ju fantastiskt hur mycket information det finns! OM man väl får reda på vad man ska söka efter visserligen Jenny Koos verkar vara unik i sitt slag här i Sverige. Glad över att jag äntligen tagit mig tiden att gå igenom hennes Insta och Blogg, och lyssnat på pod:ar med henne. Om jag inte redan lagt ned massa pengar på kosttillskott denna månaden hade jag prenumererat på hennes webinarium, men får bli nästa månad. Har du sett dem?

Tänker du hoppa letrozol om det blir en ny cykel? Verkar inte alls vara någon härlig medicin :-/

Det blir att äta mer LCHF denna månaden, maken älskar det! Och från idag är vi båda helt koffeinfria! Får se om maken också kan sluta med whisky och hålla sig till 1-2 glas vin ett par ggr i veckan

Hur lång är din lutealfas? Är den alltid samma antal dagar? Blev ju så förvirrad av att jag bara hade 12 dagar (räknar äl+1 till dagen innan mens) denna månaden. Var helt säkert på att den var 14 dagar ju! :-/ Men jag är glad att jag börjat tempa nu så jag får bekräftat äl! Imorgon börjar jag igen och nu blir det att testa att tempa vaginalt

Det är tusan inte lätt att ha kontrollbehov när man försöker bli gravid Jag kämpar med allt vad jag har, fattar inte att maken är så cool som han är. Han är liksom så säkert på sin fertilitet, medan jag är osäker och tvivlar, vill analysera och boosta med vad jag kan. Aja, han äter iaf alla piller jag föreslår

Idag är det CD3, känns som om jag är pånyttfödd, haha! Och nu tänker jag tre månader framåt och löpande, då jag förstått att vad jag gör, hur jag mår och vad jag äter påverkar min fertilitet om tre månader. Men så klart finns det chans innan dess också

Hur mår du idag? Går dagarna liiite fortare? Har du lyckats komma ut på utflykt eller igång med något projekt hemmavid? Jag är så dålig på sånt! När helgen kommer vill jag bara känna mig fri och inte ha så många måsten. Särskilt denna sommaren, då jag faktiskt inte har eller komma ha så mycket semester (självvalt då jag var ledig hela januari och var på Hawaii med maken!).

Spänd på att följa dig fram till BIM! Antar att jag kommer vara runt äl då. Kram!
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-08-02 17:34:27 följande:

Jenzia, är det poddarna hon länkar till på sin hemsida?

Öppnat upp några intressanta och bara snabbt kollat, kunde inte hålla mig.. :p

Såg att du väntar tills nästa månad med hennes webinarium.

Webinariumen är typ som föreläsningar där Jenny även svarar på frågor vissa ställer live under sändningen. Man kan även skicka in frågor till frågelådan som hon besvarar under webinariet och kanske har lite som bas för föreläsningen. Sen går hon igenom allt väldigt detaljerat med lite powerpoint och så.. Och så är dom på typ 2h.. Man kan gå in på hennes sån boontv och kolla vilka avsnitt som finns och vad dom handlar om utan att prenumerera iaf :) det får kanske bli under fas 3 då :) känns som att hennes instagram är väldigt proppad med en sammanfattning av allt hon går igenom så det räcker säkert mycket gott och väl för info också <3

Får svara på ditt långa inlägg senare!

Jag sökte på Jenny Koos/ Vulverine på Podcaster (App) och fick upp poddar där hon varit gäst
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-08-02 17:07:44 följande:
    Det låter roligt, har ju inte ens tänkt på poddarna! Jag ska definitivt ta och nörda in mig asap på hennes poddar! Va dom bra? Borde ju vara lite som hennes webinarium... 
    Ja, håller med!! Man blir väldigt ödmjuk när man inser hur komplicerat och hur perfekt tajmingen behöver vara.. Det är ju inte konstigt egentligen att det kan tar upp till ett år.. Men visst är det ett mirakel de som inte ens försöker och bara voila..

Det låter spännande med fas 2. Vad tänker du göra då? Förutom det du nämner.. Såg att du skrev till amidina om lchf? Har också funderat på det.. Jag och maken är sånna som äter mkt lågfettsprodukter ^^ hm.. kanske ska tänka om nästa månad ifall det inte blir något nu(maken kommer dock fortsätta men jag kan ju kanske ta ett par dagar med extra fett om inget annat).. jag har bara en gång i veckan där jag unnar mig smör, gräddost och såntdär..hm.. 

Ja,det låter ju rimligt.. Ska bli superspännande att se hur det påverkar dig!! Generellt pratar hon om 3 månaders batch. Men samtidigt säger hon också att man kan påverka sin äl från CD1.. Så jag tror säkert du kan påverka en hel del denna cykeln! Med amningen för mig så kom ju min kropp igång direkt när jag drog ner.. Men funderar också på bättre boost inför nästa cykel! Kan iaf tajma dvitamin boosten bättre nästa cykel..
    Men hur var ditt fertila sekret? Vet hon pratar om att om man har mycket äggvita så har man bra med östrogen!?

hm, ja det låter ju märkligt.. 
    tittade på din kurva, vet inte hur du eller man ska läsa den.. 
    Men det ser ut som att du får din lhpeak den 17/7 sen så 2 dagar efter får du ju en liten dipp, tänker då ägglossningen? och därefter går tempen upp successivt? och då som du säger 12,5 dagar i din lutealfas..
    För visst skrev du någonstans att din mens var lite tidig denna gången enligt dina beräkningar eller? Har du då fått positivt på dina ältest tidigare än denna gången eller varför tänker du att du fått äl 3-5 dagar efter? Förlåt om jag är lite trög nu xD
    Ska bli spännande att se hur din kurva förändras både av dina förändringar och av att tempa vaginalt. Jag fortsätter nog under tungan även om jag märkt när jag testat att mäta flera ggr att det kan skilja sig, men ligger mellan mannen och dottern när jag tempar så det blir lite för meckigt för mig att mäta vaginalt.  

Äl+3 nu räknar apparna:), det känns faktiskt okej!
    Jag har fått lite bättre rutin på sömn och tempningen. Har haft svårt med sömnen fram till äl denna cykeln(tror att jag spänt mig mycket inför tempningen, rädd att jag inte skulle vakna, missa, glömma eller vad den skulle visa liksom).
    Ställde heller ingen klocka i början eftersom jag vaknade ungefär samma tid varje morgon och tänkte att bara det var inom ett par timmar så räcker kanske det, men sen tänkte jag att det nog blir bättre med ett mindre tidsspann.. Så from typ cd 12 började jag ställa klockan 4.30 för att få noggrannare mätning.. Jobbigast är när jag vaknar för tidigt, men har liksom tempat rätt direkt, försökt fortsätta sova och mätt närmre min vanliga mätningstid och oftast har det inte skiljt jätte mycket så har tagit något medelvärde på någon tempning!? 
    Sen när tempen väl gick upp har jag börjat sova mycket bättre och tom somnat om efter jag tempat! så tror att jag kommer få en bättre kurva nästa månad när jag kommit in i tempningen. Såhär ser min kurva ut nu..:)

Hur känns det nu? Sluttampen snart på mensen eller?
    sen bara av nyfikenhet. Hur länge har du och din man varit tillsammans? Ni bodde i Malmö va? Är ni båda därifrån? Hur känner din man om era försök mot att bli gravid? vad är hans inställning liksom?
    Kul att veta lite mer om er:)
    Stor kram <3
    Hittade du några podavsnitt i Podcaster? Tänker att Webinariumen nog är mycket bättre, men för mig som total novis då tyckte jag podavsnitten var väldigt sammanfattande, att jag snabbt får veta vart jag ska börja

Jag grämer mig lite över att jag inte lagt om min kost tidigare, särskilt koffeinet =/ Jag har tyvärr druckit STORA mängder kaffe och också en del cola under hela våren. Jag älskar ju mitt kaffe! Druckit säkert närmre 1 liter om dan, hemska mängder inser jag nu Först i juni som jag började dra ner lite grann. Senaste veckorna har jag druckit ca 1,5 dl per dag, men igår var det nolltolerans. Så absolut inget kaffe framåt, cola slutade jag helt med för 2-3 månader sedan.

Fas 2 innehåller i alla fall omläggning av kost och omläggning av kosttillskott. Jag och maken kommer käka mer LCHF (som du såg), maken glädjs mycket åt detta då han älskar fet och proteinrikt mat! Me? Not so much. Men jag kan äta lite mer ägg, smör, ost och fisk. Maken glädjs dock mindre åt att han får lägga whiskyn på hyllan ett tag, får räcka med 1-2 glas vin några gånger i veckan. Jag själv kommer lägga alkoholen helt på hyllan, nu under sommaren kan jag annars dricka 1-2 glas i veckan, men kan lika gärna avstå helt. Lika så vitt socker. Jag vet att man gärna ska dra ned på gluten också, men jag kommer behålla min grova surdegsbulle varje morgon, för jag mår så bra av den. Mitt blodsocker håller en jämn nivå hela morgonen och har aldrig haft det så med någon annan frukost tidigare (alltid varit närmast svält runt kl 10!!). Och jämn insulinnivå ska ju vara bra för äl  

Kommer också lägga till munkpeppar, Inositol, vitamin K, hög dos vitamin E innan äl, öka vitamin B6 och ta tillskott av aminosyror (framför allt Tyrosin är tillsammans med job viktigt för sköldkörtelns funktion!). Sedan tidigare har jag ökat på c-vitamin under hela cykeln och D-vitamin dagarna vid äl, men absolut inte sådana mänger som Vulverine tar. Så tänkte öka på där med. Vilka kosttillskott tar du?

Är det av någon särskild anledning som du och mannen äter lågfettsprodukter? Jag tänker diet? Jag gjorde det förr, men det går inte med min make Vilket jag är glad för idag. Inte förstått tidigare hur viktigt kolesterol är för äl (Amidina har dock berättar om det för några veckor sedan).

Jag tycker att det fertila sekretet varier cykel till cykel, tex den senaste så hade jag mycket mer än vanligt (var min upplevelse iaf). Jag har inte varit så bra på att anteckna saker, ska bli bättre framåt. Till exempel, denna cykeln hade jag ännu mindre mens än vad jag brukar. Brukar har mens 2 dagar, sen bara lite spotting i två dagar. Denna cykeln hade jag mens från fredag kväll till lördag kväll, sen bara lite spolnings igår. Idag känns jag helt torr. Tycker det är lite lite mens =/ Innan hade det ju varit superskönt, men kanske innebär det att slemhinnan inte byggs upp tillräckligt? Har din mens förändrats mycket sedan din graviditet? 

En annan ledtråd till lågt östrogen är att jag aldrig fått blinkande gubbe på CB Advanced, bara fast glad gubbe direkt. Man får blinkande gubbe när östrogenet går upp.

Förra cykeln blev bara 26 dagar, det är kort för att vara mig. Brukar landa på 28-29 dagar. När jag tittar tillbaka på tidigare cykler, där jag fått positivt CB Advanced, så borde min lutealfas vara på 14-15 dagar (om jag nu fått äl 1-2 dagar efter att jag fått fast glad gubbe).

Om jag räknar att jag fick äl 1-2 dagar efter min peak den 17/7 så hamnar jag på 11,5-12,5 dagars lutealfas. Känns som rätt stor skillnad. Jag får helt enkelt se vart jag landar på denna cykeln. Nu tempar jag ju så då borde jag kunna se tydligare när äl faktiskt varit.

Du har rätt mycket lägre temp än vad jag har, vet du om du alltid haft det? Verkar som om det är olika så klart Idag hamnade den på 36.5, så 0.2 högre än vad jag fick under munnen vid samma tidpunkt förra  cykeln. Hoppas på jämnare temp och högre kurva efter äl Jag tycker också det varit lite stressande att komma in i tempning, vaknar ofta tidigt på morgonen och tänker att jag för sovit mig eller missat tempen. Också drömt drömmar om tempning! Hahaha. Tydligt vad som snurrar i min skalle i a f Kanske mest som jämförelse kommer jag tempa hela cykeln denna gången också. Det var så tradigt när det gick ner att jag kommer nog köra tempning mens till äl, och sen pausa till mensen kommer igen. Så egentligen bara för att bekräfta äl. Hur tänker du göra framåt? Tempa genom hela cykeln?

Uj vad det blev en novell idag! Behov av att skriva av mig lite! Men du undrade också lite om mig och min man. Vi har varit tillsammans i 4 år nu, gifta i 2,5 år. Vi har båda bott längre i Malmö, men ingen av oss är här ifrån från början. Jag är från Småland  

Jag har velat ha barn sedan rätt tidigt i vår relation, men vi har haft en del saker att jobba med, framför allt kommunikation och att förstå varandra. Min man är känsligare, har närmre till sina känslor och behov än vad jag har. Vi har gått i familjeterapi för att närma oss varandra i dessa frågor. Jag är mer en person som tutar och kör, om jag känner negativa känslor så tar jag sällan upp dem utan tänker att de går över. Jag har nog rätt manligt beteende/kommunikationsmönster, medan min man har mer kvinnligt, om vi ska vara stereotypa Jag varit rädd för att vara sårbar och öppna upp mig för människor, så det har varit en resa.

Från hösten 2017 har jag pushat på att vi ska börja försöka bli gravida, men det har blivit uppskjutet sex månader i taget. Varit rätt knäckt flera gånger. Har en del bagage med mig från tidigare relationer, ex som först sagt att de vill ha barn och sen ångrat sig, ex som tvingar mig att ta dagen efter piller annars hotat med att göra slut. Ofta känt att ingen vill bilda familj med mig. Men min man vill ju så klart det, men han har varit rädd för att vi inte ska vara tillräckligt stabila för att HÅLLA om vi får barn och det blir tufft. Nu har vi kommit igenom rätt mycket tillsammans, jag höll bland annat på att gå in i väggen totalt förra sommaren när jag bytte jobb. Som tur är valde jag att sluta det jobbet och gå tillbaka till mitt gamla, mår mycket bättre därefter men behöver vara uppmärksam på att jag har en tendens att lägga för mycket tid och engagemang på jobb. Därför tror jag också att få barn hade kunnat balansera mig mer, åhh vad jag längtar!

Jag har läst att du och din man är rätt olika, men att ni kompletterat varandra väl. Så är det med mig och min man också Väldigt olika på många sätt, men också varandras andra hälft, ibland som om jag kan läsa hans tankar  

Kommer ni båda från Helsingborg eller? Vad har du jobbat med tidigare? Verkar vara så lyxigt att vara hemmafru!  

Kommer du vänta in BIM eller tänker du ta ett test innan? Hoppas så mycket att du får ditt plus denna månaden! Och Amidina också!! Vet inte om det var du eller Amidina som skrev det, men det är som att jag helt plötsligt har tre cykler som är viktiga och som jag följer hopp och förväntan!
  • Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-08-03 11:57:46 följande:

Hej hej!

Har varit inne och läst men inte skrivit. Är nu inne på femte försöket till syskon och tycker detta börjar bli tjatigt. Varför blir jag inte bara på smällen? 
    Har en son som fyller 2 i september och han blev till på tredje försöket efter ett missfall. Är så klart äldre nu o.s.v. men ändå. Testar lite halvhjärtat Rosenrot denna månad och tänkte köpa ÄL-test för säkerhetsskull. Känner av ÄL utan också men vill nu testa så säkert inte missar. 

Heja alla!

Låter klokt att börja ta äl-test Du kan nog få hur mycket tips som helst här, om du vill och är något särskilt du undrar över! Lycka till
  • Jenzia
    Anonym (På't igen) skrev 2020-08-03 15:11:17 följande:

Jaha, vad ska man nu tro?? Skulle haft mens nu på torsdag (den 6:e), fick bruna flytningar ons/tors i förra veckan, sedan rena blodforsningen på fredag, knappt något alls på lördag, idag en skvätt röd/rosa. Jag hade ju hoppats att det var ägget som fäste men istället verkar jag ha fått mens en vecka i förväg, eller...? Tycker att det är för tidigt att testa för graviditet i alla fall men nu har jag väl bim den 27 augusti istället då.

Hmm, låter lite märkligt. Hur lång cykel har du? Har du tagit äl-tester så du har ett hum om när du fick äl denna cykeln?
  • Jenzia
    Mylilla86 skrev 2020-08-03 13:47:47 följande:
    Ååå, nog ser det där positivt ut! Testa igen med ett sånt predictor early, dom brukar visa tydligt tidigt om det är positivt! :D håller tummarna!

Jenzia,

du kan ju alltid tipsa din man att läsa lite studier om spermakvalitet etc, min var inte så intresserad av att förbättra sin livsstil tills han hittade några studier där män lämnat spermaprover och sedan fått äta lite hälsosammare och framför allt mer grönsaker, tydligen förbättrades kvaliten rätt mycket på detta. Då jädrar fick han nåt ryck och började äta mer grönsaker och sen även zinktabletter. Vet iof inte om det gjorde nån skillnad för oss men. Nåt var det för vi höll på i 4 år innan det blev nåt, hade gått igenom fertilitetsutredning och allting och fick råd att gå hem och fundera om vi ville sätta igång med ivf. Väntade bara ut den cykeln, men så vart jag gravid den cykeln (2018 med första barnet) :D Den andra grav nu som blev missfall blev av sig självt också, från att haft jättesvårt innan. Men dom hittade iof sköldkörtelsproblem jag fick medicin för där i början av fertilitetsutredningen så det spelar väl också in.

Oj nu blev det lite novell här med hehe
    Jag ska föreslå att han i a f hoppar alkoholen under min fertila period. Stackarn är annars lite deppig just nu, han slutade tvärt med kaffe igår och har haft ryslig huvudvärk. Ja jag med idag :-/ Om jag hade vetat att kaffe var så rackarns dåligt för fertiliteten hade jag lagt av redan i höstas!

Vad härligt att höra att ni slapp IVF Jag hoppas också på att slippa, men vi får väl se vad utredningen i höst kommer visa. Jag är ju lite äldre, fyller 37 år i höst, så jag förstår att det är liiite sämre odds då för att bli gravid naturligt. Har heller aldrig varit gravid tidigare i livet, så vet inte att jag faktiskt funkar, om du förstår hur jag menar.

Fick ni någon förklaring till varför första graviditeten tog 4 år? Låter ju lovande med att du snabbt blev gravid nu igen, även om det blev missfall. Så himla tråkigt att höra, verkar tyvärr vara rätt vanligt =( 

Hoppas det snart blir ett plus igen för dig!
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-08-03 12:52:43 följande:

Amen jag älskar ju noveller!<3
    Bara skriv av dig, det behöver jag med hela tiden känner jag xD Så här kommer nog en novell tillbaka..

Ja, jag hittade poddarna.. Kom dock inte längre än så igår xD Ska ta en lång promenad ikväll med en podd i öronen tänkte jag!
    Ja, men det förstår jag att det kändes som en bra start, det är ju rena djungeln med kvinnokropp och fertilitet :)

Men vad bra att du äntligen fått veta det och klarat av att ändra på det, det är ju inte helt lätt att bara bryta vanor, så du är ju jätte grym som bara vänt på en femöring sådär! Härifrån och framåt är ju det enda vi kan påverka. Men visst man kan gräma sig en hel del, det gör jag med titt som tätt - Som att börja använda pmedel och att mensen bara varit ett ont måste.. suck, ja.. Men som sagt nu är vi klokare och lär oss hela tiden och tur är väl iallafall att vi lärt oss nu och inte när vi sen är 70! och tänk vad vi kan lära våra barn att inte göra samma misstag som vi :)

Well, vi är väl lite dietiga av oss. Min man är en såndär väldigt vältränad och hälsomedveten person, hållit på med gymnastik hela livet och gymmat i över 15 år liksom. Han har aldrig druckit alkohol eller någonsin varit elak mot sin kropp, han har liksom behandlat sin kropp som ett tempel hela livet, han är en klok man som alltid tänkt efter först och ja, där är en av våra olikheter.
    En annan började dricka som 13 åring, haft ätstörningar, gått på mycket antidepressiva och varit tidvis väldigt deprimerad. Har liksom aldrig varit snäll mot min kropp men ändå förväntat mig att den ska vara snäll tillbaka^^ Är en såndär 0-100 person som bara kör rakt in i kaklet..
    men 2015 vände mitt liv när jag bestämde mig för att sluta dricka(har aldrig druckit lagom) och ta tabletter, bröt upp med alla mina "vänner" som väl egentligen aldrig var några riktiga vänner och bestämde mig att nu är det dags att vara snäll mot mig själv och så fick jag vara ensam och bygga upp mig själv så då började jag träna mer, började äta bättre och mer så jag gick upp till en hälsosam vikt. Och vips så var min man där en dag på gymmet och vi klickade direkt(han är inte i närheten av vad för killar jag dragits till). Jag tog en chans att vara med någon som var tvärtemot helt enkelt. Och det gick ju riktigt bra:)

Vad bra om din man kan dra ner på alkoholen det kan ju verkligen slöa till simmarna(rätt förståeligt om man tänker efter) Han kanske kan låta bli speciellt under det fertila fönstret kanske? Det är ju faktiskt bara under en väldigt kort period i livet och som kan resultera i ett barn <3 Men det är ju såklart svårt att se det så... det är svårt att ta på ju..

Jag vågar inte heller ta sånna mängder som Jenny. Amidina tog nog också en sån rejäl dos efter rek. från hennes rådgivning med Jenny, så det är ju förståeligt.
    sen har jag inte varit säker på min ägglossning heller så ibland har jag tagit extra dvitamin 2-3 dagar.. Har då tagit ca 3000-6000IE. Annars tar jag bara gravidtillskott och ibland magnesium. Och nästa cykel(om det då blir en sån) ska jag tajma d-vitamin och mg lite bättre.. Och sen öka på lite mer fett i kosten någon extra dag och lite extra ägg typ.. Vitt socker och onyttigheter håller jag rätt strikt till en dag i veckan och gluten reagerar jag inte mot så tänker inte så mycket på det men äter inga överdrivna mängder(är rätt säker att jag hörde jenny nämna att så länge man inte reagerar dåligt mot det är det inga större problem). Så njut du av din surdegsbulle det är nog en större fördel för din kropp&knopp än som du tvingar dig med för mycket förbud och sånt, tänker jag <3 Och likadant insulinnivån, det känner man ju så bra själv <3

Ja, det låter ju som väldigt lite mens. Tänker som du skriver att slemhinnan inte byggts upp tillräckligt och det kan ju vara en anledning till att det inte tagit sig heller? Ägget kanske har svårt att fästa!? Jag har alltid haft 4 dagars blödning, det har liksom satt igång direkt och sen sista dagen har det varit lite mer sparsamt innan det då slutar tvärt. Men sen min kropp hittade tillbaka efter amningsnedtrappningen har den faktiskt varit 5 dagar nu i 2 cykler med lite mer sparsamt första och sista dagen^^!?
    Sen låter det väl som en bra analys att du då inte fått blinkande gubbe så det du sa att östrogenet då kanske är lågt vilket i sin tur påverkar progesteronet(som tempkurvan skvallrade om). Börjar tänka mer och mer på sköldkörteln, läste att mindre blödningar kan bero på en överaktiv sköldkörtel!? Likadant som att livmodersslemhinnan är ett endokrint organ dvs samma grupp som sköldkörteln.. Nu bara spånar jag.. Men bra att du då boostar sköldkörteln med tillskott och så! Och sen bra att ni snart ska till utredningen så ni kan få svart på vitt OM det nu inte tar sig, ditt engagemang kommer ju definitivt pay off, det måste det göra!!

Kan det vara stress eller något annat inblandat att cykeln förändrats tror du? Tur du tempar nu så du får bekräftelse ju!
    Nej, jag har faktiskt inte alls koll på hur min temp legat på innan eller så.. man har ju mest tagit tempen när man haft feber ^^ 
    ja men eller hur att tempningen gått in i drömmarna och man trott man försover sig, tur det börjar lägga sig :P Hoppas också att du får en jämnare och definitivt en högre kurva i lutealfasen..
    Jag kommer tempa hela cykeln, för mig blir jag nog lika ledsen om tempen går ner som att mensen kommer och går tempen ner så kan jag ju iallafall vara beredd med något mensskydd istället, tänker jag xD Kanske tempningen påverkade dig denna cykeln? För mig kändes det som att jag fick 2 försök till äl pga sömnbristen som berodde lite på tempningen!?

Aha mysigt med småland ju!:) Hur kommer det sig att du flyttade till malmö? Trivs du? har du din familj kvar i Småland?

Vad bra med familjeterapi, det skulle jag också vilja. Men min man är inte så förtjust i den iden. Han är inte den pratiga typen och jag pladdrar om allt.. Jag är en riktig bergochdalbana medan han är rätt jämn. Jag har dock innan hanterat mina neråt perioder med att bara stänga in mig och hantera sånt själv, har aldrig gillat att påverka någon annan. Har alltid velat vara den jag gillar att vara utåt och sen hållit det dåliga för mig själv.. så det var jobbigt att sen bo med någon och att jag aldrig kunde må dåligt för mig själv.. Min man mår typ aldrig dåligt, han är dock väldigt orolig av sig men det är sällan något han berättar. Sen är han en hakuna matata(men det brukar inte bli många knop gjorda dåxD) och jag är en som gillar att planera(även om det inte alltid blir så så gillar jag att tro att jag har kontroll, och jag är ständigt igång med flera bollar i luften) Men där har vi fått lära oss av varandra jag speedar upp honom och han saktar ner mig :)

Vad jobbigt du känt så med dina tidigare relationer. Alltid jobbigt när det är så ensidigt. Jag har inte haft så många relationer(aldrig vågat bli sårad) men jag har sen jag var ett barn längtat efter barn så det har varit en stor konflikt i mig.. Jag pushade på min man också dock fick jag igenom det hyfsat snabbt(tack och lov). måste varit jätte jobbigt för dig samtidigt som det såklart är viktigt att man känner sig stabila med varandra..Och vad bra att ni tillsist fick komma till den punkten där ni båda vågade och kände er redo! Glad för din skull att du vågade ta ett sådant beslut att gå tillbaka till ditt gamla jobb! Du känns så medveten och klok <3 Bra för dig!!! Tror dock du kommer lägga 110% på ditt barn sen också, vissa är ju bara sånna, eller hur;) Här är en till! Men det går inte att lägga 110% på allting <3 Och det är okej, men jag tror säkert att det kan balansera upp för dig när ni får ert barn! Förstår du längtar och unnar dig det såååå att det snart är din tur <3 Så glad att jag får följa med på resan!

Vi båda är från helsingborg ja :)
    Jag jobbade i min mammas familjeföretag innan, inget drömjobb för mig. Men jag tror för lite om mig själv att jag inte vågar ta steget att jobba med det jag drömmer om, har liksom inte den självkänslan riktigt så att vara 100% mamma passar mig bra. När dottern(alt. barnen) sen ska börja skolan så kommer min tid när jag kan göra något jag vill :)
    Ja det låter kanske lite lyxigt, jag säger ofta att jag har väldens bästa jobb som hemma-mamma, och det är det - att inte missa ett enda ögonblick av min dotters utveckling är ju verkligen LYX även om det innebär 6 heltidsjobb xD Chaufför, entertainer, kock, pedagog, mjölkmaskin, samordnare etc xD..
    Men när min man jobbade 100% som pilot första året så var det väldigt tufft, speciellt när jag inte har så många i min närhet som kunnat hjälpa mig så det var jag och min dotter helt ensamma dygnet runt i ett år där min man oftast jobbade 5 dygn(borta) och 2 dygn hemma ibland 3.. Ibland fick han lite mer men ja för det mesta såg det ut så.. Nu jobbar han 80% och är bara borta 4 dygn och sen alltid hemma 5, det känns verkligen super. Och sen den 1 mars så har han varit 100% ledig pga coronan, så nu är det bara rena semestern xD och dottern har kommit jätte nära sin farmor som bor 4 min promenad från oss(flyttade hit årsskiftet 18/19) så hon har varit lite mer där under farmors semester för att hon vill så ja, nu känns det liksom lättare även sen när mannen börjar jobba. Alltid lite svårt så med svärmor, hon är världens snällaste men jag har inte känt att jag bara kunnat ringa henne och be om hjälp hursomhelst... ja, nu blev det en hel del skriva av sig för mig också xD

Känn ingen press att svara på allt eller ens något , haha :P

tror vi alla 3 känner att vi har 3 cykler att följa <3 En dag sitter vi kanske tillsammans i en park med våra barn och ett par vänner rikare <3

jag kommer invänta mensen eller tempdippen.. Är väl bara pessimistisk av mig nu, men försöker ställa in mig att vi egentligen bara försökt 2 riktiga gånger varav denna gången är första gången jag 100% vet at vi tajmade äl.. så räknar väl ändå att det kan tar 4 månader till(vägrar tro att det ska ta ett helt år, så efter de 4 månaderna kommer jag nog behöva stöd för då kommer jag vara knäckt om det inte tagit sig).. Så kommer inte mensen senast typ 15 dagar efter bekräftade äl så får jag kanske testa.. ^^:)

Nu blev det nog mycket pladder om mig själv denna novellen men behövde nog också skriva av mig lite.. :) 

Stor kram <3

Hehe, jag dammade av min mac också, har tidigare bara skrivit på telefonen, men det blev så frustrerande när FL började ladda och all text försvann hela tiden! Så nu skriver tydligen också jag noveller
    Ja, jag hade igång ett avsnitt om PCO(S) från Foodpharmacy Podden igår när jag diskade, lärde mig sååå mycket! Nu tror jag inte att jag har PCO, men jag blir betagen av hur engagerad Jenny Koos är! Så himla coolt att någon går i strid för att vi kvinnor inte ska behöva ha mensvärk, konstiga blödningar och infertilitet! Sjukvården verkar ju inte bry sig ett smack.

Hur snabbt blev du gravid med din dotter? Du har säkert skrivit det någon stans, men jag har inte kvar det i huvudet,
    Haha, maken ringde efter lunch och var så deppig på grund av huvudvärk och energilöst pga kaffestoppet. Själv har jag haft migränliknande huvudvärk hela dagen. Känns bara som ett kvitto på att kaffe faktiskt är skitdåligt för kroppen! 
    Hur länge gick du på p-medel? Jag började redan som 16-åring tror jag (helt sjukt förresten) och slutade sedan när jag var 23 år. Då hade jag noll sexlust och var supertorr i hela kroppen, som att alla mina hormoner helt försvunnit bort. Jag vill liksom ut och stå på barrikaderna och förbjuda hormonella p-medel! Om jag får en dotter kommer hon ALDRIG får sådant preventivmedel, hon ska få lära sig allt det jag kan nu Antar att du tänker samma sak?
    Så kul att läsa om dig och din man, hur olika ni är och ändå så passar allt ihop!  
    Låter som du haft det tufft i tonåren och som ung vuxen! Jag blir så imponerad, för jag relaterar till den människa jag möter idag. Full med engagemang, energi och glädje. Känns också som om du är väldigt mån om att din kropp ska må bra, så du har verkligen gjort en resa!  
    Jag antar att du är en känslomänniska? Med allt var det innebär i dalar och toppar Har det funnits någon underliggande anledning till att du haft depressiva perioder? Du behöver verkligen inte svara på det om du inte vill. 
    Jag tror att min man växlat upp lite nu när det gäller barnprojektet. Han pratade själv om att dra ner på alkohol och inte dricka så mycket, så jag ska föreslå att han skickar helt under den fertila perioder Han fick ju grönt på sina sperminer för 3 år sedan, men mycket kan ju hända på 3 år. Och han är ju inte någon duvunge heller.
    Läste också på Fertilitetsguiden att stora mänger B6 skulle kunna boosta slemhinnan i livmodern och progesteronet, men läste samtidigt på en annan hemsida att det är farligt att ta för höga doser av B6. Hmm så vet inte hur mycket jag vågar experimentera. Därefter vet jag att c-vitamin och e-vitamin är harmlösa även i väldigt höga doser, så där vågar jag öka på Samma ska med d-vitamin, eftersom man bara tar höga doser några få dagar per månad.
    Nej precis, hörde också att reagerar man inte på gluten så kan man köra på Jag hade ändå inte kunnat äta ägg till frukost, kan få lite kväljningar av för mycket ägg, bläää. 
    Tror du har väldigt stora chanser att bli gravid inom kort! Du vet ju vad som strulade till det, amningen, och du har ju blivit gravid tidigare Skulle verkligen inte förvåna mig om du får plus denna eller nästa månad! Ser fram emot det inlägget MYCKET!
    Har också börjat fundera mer och mer på sköldkörteln, verkar som om det är väldigt vanligt med rubbningar åt något håll. Det jag kan göra just nu är att se till att jag får i mig jod och aminosyror, så får vi se hur denna cykeln ter sig. Blir också spännande att få svaren på blodproverna när vi väl sätter igång med utredningen. Bara tre veckor dit nu! Känns skönt att ha det inbokat och samtidigt fortsätta att göra vad vi kan för att bli gravida på egen hand
    Jag var rätt stressad i våras, särskilt mars-april då krisade jag rätt mycket i just det här med att försöka bli gravid. Var så stressad av att vi aldrig fick till det vid äl och att min man ibland inte kunde få utlösning. Det löste sig när mannen kom med idén om heminsemination. Därefter har jag kommit i mer balans. Men visst, jag är ju stressad på jobb till och från. Tempen har också stressat mig, haha. Men du vet ju själv hur det är

Jo, jag är väldigt glad över att jag ändå fick dippen i tempen i fredags, även om jag vart chockad över att mensen kom så tidigt, så hängde det ändå ihop iom att tempen sjunkit. 
    Haha, vilken moment22 grej, att tempning för att bekräfta äl får äl att utebli! Nej, nu raljerar jag, men lite så? Sov nog faktiskt också bättre innan jag började tempa, haha, så knasigt!
    Jag flyttade till Lund när jag var 19 år för att börja plugga. Trivdes aldrig riktigt i Småland och heller inte i Lund. Först när jag kom till Malmö började rötterna fästa i jorden Något med denna staden som gör att jag älskar den! Känns som om Malmö är en stad som jag just älskar eller hatar. Min man älskar också Malmö, men på sikt kanske vi flyttar lite utanför stan och bygger oss ett litet hus. Jag skulle gärna vilja ha lite gräsmatta under fötterna oftare än några gånger om året. Det saknar jag mest med Småland. 
    Ingen i min familj bor faktiskt kvar. Min bror bor i Norge och min pappa har flyttat till sin särbo. Min mamma dog 2013 i tjocktarmscancer, hemsk sjukdom! :-/ Hon höll ihop familjen, så den började söndras när hon gick bort. Det var först när jag träffade min man år 2016 som jag åter kände mig delaktig i en familj. Jag och hans mamma kommer väldigt bra överens, och det är alltid väldigt familjärt när vi umgås med hans bror och hans familj  
    Jag var heller inte jääättepepp på familjeterapi, vi hade ju inga stora problem, enligt mig. Men min man stod på sig och det var först när vi började gå i familjeterapi som det lossnade ordentligt för oss, vi kom varandra mycket närmre och kan nu prata om det mesta även om jag ibland fortfarande har svårt att hitta ord för mina känslor och behov. Hehe, i vår familj är det mannen som är det pratiga
    Du skrev att du stängt in dig och hanterat dina dåliga perioder själv. Så har jag också funkat och gör det delvis fortfarande. Jag blir mer introvert när jag blir nere. Oftast är det mycket tankar som snurrar och som behöver stillas och sorteras. Det blev en liten krock, jag har aldrig bott med någon före min man. Han reagerar ju direkt när jag är dämpade, irriterad eller ledsen, och vill veta varför, haha. Och jag har mest velat bli lämnad i fred. Jag har blivit tusen gånger bättre på att berätta varför efter Familjeterapin!
    Hur funkar ni nu? Kan du har dina dippar och må dåligt tillsammans med din man? Hur reagerar han då? Blir han orolig för dig? Du skrev att du aldrig vågar bli sårad, vet du vad det kommer ifrån? Vad var det med din man som fick dig att släppa garden?

Jag har nog först nu i sommar landat i att min man verkligen också vill ha barn. Och ffa med mig! Jag ser att han också blir ledsen varje månad mensen kommer, även om han också kan peppa och säga att det kommer bli vår tur. Det är skönt, vi går inte ned oss allt för mycket i motgångarna, utan tar nya tag!
    Du är så fin med dina peppade ord, blir rörd och varm inombords! Hehe, märks rätt tydligt att du är minst 110 % på det mesta, men jag förstår att du också behöver balans och tid med lugn och ro. Kanske är svårt med en 2-åring? Är hon lika engagerad och vild som sin mor? (vild på ett bra sätt! )
    Hehe, förstår att det verkligen är mer än ett heltidsarbete att vara mamma! Låter både härligt och jobbigt på samma gång! Särskilt då du var själv så många dagar i rad! Föreställer mig att man kan känna sig rätt ensam med ett litet barn, och förstagångsmamma! Låter härligt att ni får mycket tid tillsammans nu istället, även om det beror på permittering. Jävla Corona!
    Men vad skulle du vilja jobba med då? När barnen blir större? Om du fick bestämma helt fritt? Så din man är pilot! Wow, det måste vara ett speciellt jobb! Trivs han med det? 
    Åhh, vilken lyx för din dotter att ha farmor bara 4 min bort, kommer vara toppen sen när hon är lite större, kan hon själv kila dit när hon har lust! Jag och min mormor är väldigt nära, så jag vet hur viktigt sådana band är. Det är lite sorgligt att mitt barn aldrig kommer ha en mormor (min pappas sambo kvalificerar verkligen inte till den rollen, vi kommer inte alls överens) men hen kommer i a f ha en fantastisk farmor Min mans mamma börjar dock bli gammal, så det vore fint om hen kan dyka upp snart! Får snart skriva till storken och klaga på leveranstiden! Kan man betala extra för att få  expressleverans?
    Det är roligt att vi bor så nära varandra också, var är oddsen egentligen för att vi alla skulle bo i Skåne? Jag är öppen för att ses i framtiden, hade varit makalöst fint att få göra det med alla våra barn! <3
    Du, här finns massa stöd att få, så om det inte tagit sig denna eller nästa månad så fångar jag/vi upp dig till 100 procent! <3 Som jag skrev ovan så tror jag ju dock att du har stor chans att snart bli gravid! Stor kram!
  • Jenzia
    Msofie skrev 2020-08-03 16:14:18 följande:

Tycker ändå jag har varit betydligt mycket med zen denna cyklen än tidigare, har ändå kunnat fokusera på annat i livet med haha, men ju längre i cyklen jag kommer blir jag allt mer otålig. Är på CD 16 idag, strecket är betydligt mörkare på ÄL test än igår men inte riktigt där än. Vill bara ha ÄL nuuuu

Går det bättre att tyda testen nu? Skönt!
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-08-03 14:39:29 följande:
    Visst är det! Hon har några kollegor här i norden, men hon är den som hörs och syns mest iaf (och har funnits längst tror jag). :) Finns någon highlight på hennes insta där hon länkar till sina kollegor. Jag såg några av hennes live hon hade på insta förr, men har inte råd att kolla på de nya tyvärr. Men kände ändå att jag fick ut så mycket av besöket hos henne och med allt hon skriver (och allt jag läst själv), att det får gå bra ändå. :)

Jag vet inte.. Troligtvis. :/ Vad gör man inte liksom. Men har lagt upp en plan nu! Om det inte går denna eller nästa cykel bokar vi in insemination och funkar inte det på första försöket tar vi 3 månaders paus med strikt kost och sömnrutiner och hela köret, och sen försöker vi igen. Optimera liksom!

Haha, kan tro det. :D Så länge man äter bra fetter och kött så är det kalas, men jag tycker själv att LCHF är lite för restriktivt med vilka grönsaker och frukter man får äta. De gånger vi har följt nåt har det blivit mer åt paleo-hållet. :) Grymt av er att skippa koffeinet, hur känns det? Hoppas han vill dra ner på alkoholen också, det gör honom bara gott. :)

Jag ligger på 12 dagar, upp från 9 för ett par år sen. :) Trodde först jag hade 13, men har fått tydligare känningar av ägglossningen och då blir det ganska exakt 12 dygn, vilket ju faktiskt är fullt tillräckligt. Hoppas det går bra med tempningen!
    Sådär självsäker var min gubbe också till en början, tyckte också det var jättejobbigt när jag läste och läste och kollade allt möjligt och ville optimera. :P Men han fick sig ju en törn när vi gjorde testerna, då vaknade lite mer av ett intresse för det är ju lite stolthet det där hos dem också, att vara fertila. ;P

Så härligt! :D Hoppas du mår bra idag också! Har inte hunnit läsa igenom alla missade inlägg än, har en kompis här sen igår och tänkte bara jag skulle svara på detta innan det försvinner bland alla.
    Så himla skönt med hawaii, har ni varit där förr? Var det nåt särskilt firande eller bara en härlig resa?

Jag mår okej i den månen, har min gamla kompis här som sagt och han är en handfull minst sagt. :P Får ta en snabbkoll här inne nu och svara lite, sen är jag nog borta igen tills ikväll eller imorgon.
    KRAM!
    Jag tänkte nog starta en prenumeration nästa månad, då får du gärna låna min inlogg om du vill?

Jag gillar också att ha en plan som är överskådlig! Just nu planerar jag för att optimera möjligheterna att själva bli gravida fram till januari/februari 2021. Därefter tänker jag att det nog blir IVF för vår del, även om jag kommit längre och längre från den tanken de sista månaderna. Det är jobbigt att ha åldern emot sig! Om jag vore 26 år hade jag nog kunnat tänka mig att försöka längre, men det går ju inte riktigt nu. Känns som nu eller aldrig liksom. 

Optimera med kost, sömn och ingen stress låter som en bra plan

Märker du någon skillnad på din äl de cykler du tagit letrozol? Får du mer känning? Mer äggvitesekret?

Kanske en väldigt privat fråga, men brukar du ha mycket mens när du blöder? Jag blöder i stort sätt bara 1-2 dag ordentligt, sen är det mest spotting. Funderar så klart på om det är ett symptom på att slemhinnan inte är tillräckligt uppbyggd = östrogen brist i follikelfasen.

Jag kan heller inte äta strikt LCHF, älskar grönsaker och bröd alldeles för mycket! Men jag kan dra ned på skräpmat och för mycket snabba kolhydrater, inget problem

Just nu sitter jag med sprängande huvudvärk, så det är inte helt lätt att helt slopa kaffet :-P Min man har dock fått värre symptom, mycket huvudvärk, ingen energi och deppig. Så idag kommer han få trösta sig med ett glas vin till maten. Vi ska grilla lammracks och göra en grekiska sallad Tror dock maken är beredd på att dra ned mer och mer, han pratar själv om det så, så jag vill inte pusha på för mycket så att han sparkar bakut totalt. Jag proppar ju redan i honom en ansenlig mängd tabletter

Ja visst ja, du hade ökat på min lutealfas rackarns massa dagar, sjukt bra jobbat! Var det koständringar som gjorde skillnaden? Ja, 12 dagar är bra, fullt tillräckligt! I mitt fall är jag nog mest orolig för att jag inte bygger upp tillräckligt med härligt slemhinna för att ett litet ägg ska vilja fästa. Sen ska det blir väldigt spännande att fortsätta tempa och får det bekräftat att jag har 12 dagars lutealfas!

Du, det var MYCKET bättre att tempa vaginalt imorse. För det första så lät in pipet från termometern alls = maken blev inte väckt. Och den tog tempen på typ 20 sekunder! När jag tempat i munnen har det ibland tagit uppemot 1 min för att termometern ska läsa av. Så bara plus på vaginal tempning 36.5 landade jag på imorse, så 0.2 över vart jag låg när jag muntempade. Vart brukar du landa på under mensperioden?

Min man har pluggat på Hawaii för 20 år sedan och ville gärna återuppleva det med mig, så därför åkte vi dit i vintras Vi brukar annars resa iväg 4-5 veckor varje vinter till Costa Rica. Fantastiskt land, vacker natur, häftiga djur och massa god mat! Min man älskar att surfa och jag gillar att slappa och bada, perfekt! Det enda negativa med Costa Rica är att de har spridning av Zika-virus, vilket inte är så bra när man försöker bli gravid.

Vad mysigt med besök! Tiden går ju alltid fortare då också, hihi! Men det blir helt hopplöst att hänga med här inne (jag har själv försökt!). Ryslig fart på den här augusti-tråden och vi är på på den 3 augusti
  • Jenzia
    Ellen94 skrev 2020-08-06 09:20:15 följande:

Det är sååå frustrerande när äl aldrig kommer...... Någon som känner igen?

Får du alltid sen äl? Har du försökt boosta med tillskott som kan stimulera äl? Till exempel rosenrot, b-vitamin och d-vitamin?
  • Jenzia
    Ellen94 skrev 2020-08-06 09:38:08 följande:

Njaaa ha rinte haft så många cykler, tog nyss ut spiralen. Sist kom ägglossningen 11 dagar efter spiralen togs ut.

Nää inte tagit något sånt.. Får kanske kolla på det :)

Hormon eller kopparspiral? Hormonspiral vet jag kan skapa obalans i hormonerna som påverkar äl.
  • Jenzia
    Ellen94 skrev 2020-08-06 09:57:16 följande:

Hormon tyvärr..

Ok! Jag hade googlat runt lite på obalans i hormoner/menscykeln efter uttag av hormonspiral. Kanske kan du få några tips
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-08-06 11:16:07 följande:

Ni som varit gravida tidigare och haft mensliknande molvärk som tidigt symtom, har den då varit ihållande eller bara lite då och då?

Ojojoj!! Har du symptom som du inte brukar få?! Förlåt, vill inte håsa upp något, men hoppas ju så för din skull! För mig är ditt nummer verkligen första i kön, om du förstår hur jag menar <3

Ursäkta att jag varit lite osynlig sista dagarna! Mått lite funky och är otroligt trött :-/ Vet inte om det är noll koffein som är boven! Men jag är himla glad att jag lyckats lägga kaffet på hyllan.

Har du BIM snart? Typ imorgon eller lördag?! Jag håller att tummar och tår!! Stor kram!
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-08-08 07:39:12 följande:

Ingen mens än, men lite lägre temp, lägre tapp, oooch ett jäkligt negativt testa tidigt nu på morgonen. Så det blir en rejäl deppdag idag, och invänta mensen. Verkar som att lutealfasen förlängt sig en smula iaf.

Hoppas Så att det ska ta sig för dig iaf!! <3

Åhh fina du! <3 Förstår precis känslan ju :-/ Det här bebislotteriet (för det känns som ett jävla lotteri ibland!) är inte ett dugg rättvist. Önskar jag kunde ge dig en bamsekram!

Själv har jag gått in i en mer introvert period, tror jag är lite utmattad och saknar energi. Känns lite jobbigt för jag vet ju att det kan påverka min cykel :-/ Är iaf på cd9 och har ännu inga tecken på fertila dagar, kanske bara tappen som är liiite lägre än vad den var under lutealfasen. Försöker hur som helst boosta med vila, lättare träning, sol och sömn, så får vi se när äl blir denna månaden.

Gjorde du något annorlunda denna månaden? Tänkte med anledning av att din lutealfas blivit en smula längre? Tänker på dig kära vän! <3
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 07:59:55 följande:

Och tack för att du hoppas för mig! Vet inte vad jag ska tro, jag vågar liksom inte ens hoppas^^ men känns skönt att ha ditt stöd <3

Snart går Jenzia in i sin fertila period så får vi följa hennes cykel, sen är det din tur igen <3 Det behövs ju faktiskt bara den perfekta tajmingen.. Och när man minst anar det så kommer den <3

Stort stor kram fina! Var extra snäll mot dig och din kropp idag!! <3

Hej fina du! Hur var tempen imorse? Blev det bättre mätning tidsmässigt?

Hehe, kul att du har koll på mig! Nästan bättre än jag själv Går troligen in i min fertila period imorgon, ännu inga tecken (Skrev till dig att jag fick vattnig flytningar för ett par dagar sedan men det har inte fortsatt). Börjar ta Lh-test imorgon eftermiddag och hoppas på att få till det med maken. Jag har varit så trött och introvert den senaste veckan, tror kroppen behöver återhämtning, det oroar mig så klart för denna cykeln för det känns inte som optimalt hormonellt för att bli gravid. Jaja, sol, bad, vila och promenader står på schemat. Idag är jag gräsänka och kan vara hur introvert jag vill, maken är och fiskar i Blekinge. Så snart cyklar jag till Ribban med en podd i mina öron (brukar stänga ute alla människor runt omkring mig på det viset).

Jag hoppa hoppas hoppas hoppas så att du får ett plus på tisdag!!! <3 Hur mår du annars? Går det lite upp och ner nu? Östrogenet är ju som lägst dessa dagar väl? Jag märker så tydligt numera att jag blir känslig och deppig innan mens.

Stor kram och hoppas du får en fin dag!
  • Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-08-26 07:11:05 följande:

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet26/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen28/8 apan95, 24 år, första barnet28/8 Jenzia, 36 år, första barnet28/8 Kinder 32 år, första barnet29/8 Evi82 , 37 år, fjärde barnet31/8 Canama, 31 år, andra barnet

Hej! Hur går det för alla er? BIM närmar sig. Jag har redan mensvärk. vågar inte testa för vill inte bli besviken. Någon som plussat? Berätta gärna :)

Min äl kom senare än beräknat, så min BIM har flyttas till den 31/8. Jag kommer ta ett testa tidigt på fredag, för att slippa fundera i helgen då vi ska på semester till Smögen.

Jag tempar ju, och fick en dipp i måndags, sen gick tempen upp igen. Och idag var den ännu högre, så lite hopp har jag ju om denna cykeln, men vågar inte hoppas för mycket

Ska du bara vänta in mensen/BIM? Molvärk låter ju positivt!
  • Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-08-26 13:07:55 följande:

Alltså jag har en bra känsla gällande dig denna cykel! Håller tummar :)

Ja, molvärk kan ju låta bra, men tyvärr har jag det varje månad innan mens så det är inget bra tecken här. Hade iofs molvärk då var gravid också. 

Ja - ja vi får hålla tummarna för alla!

Naaaw, vad söt du är! Tycker bara det är så läskigt med hopp! Känns som om det blir jobbigare om mensen kommer då :-/

Är du på äl+13 idag? BIM imorgon eller? Åhh jag hade nog inte kunnat hålla mig från att testa om jag hade haft molvärk!!! Känner inte så mycket alls och har ju inte gjort det tidigare cykler och då har ju mensen kommit också Åttonde försöker nu! Åhh vad jag ändå hoppas! Både för dig och mig!!
  • Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-08-27 16:08:04 följande:

Äsch! Här drog mensen precis igång :/ Hade ju nog det på känn, men man blir ju ändå besviken!

Det som är bra är att testade med ÄL test denna vecka och fick positivt cd 13 och ännu starkare cd 14. Gissar på äl alltså cd 14 eller 15. Nu när mensen börja på cd 27 så blir lutealfasen 13-14 dagar så känns Okej. Har varit rädd den varit för kort men verkar ju Ok i så fall.

Ja ja - Lycka till ni som är kvar! Hoppas ni får era plus!

Vad tråkigt att höra att mensen kommit Men jag glädjs åt att din lutealfasen iaf har bra längd! Det måste kännas som en lättnad Hoppas nästa cykeln ger ett befruktat guldägg!! <3
  • Jenzia

Nu kom min mens igång, blev en lång lutealfas denna gången, 15 dagar. Nästa BIM är först i oktober, men hoppar lite halvt om halvt över till september tråden. Lycka till om det är några kvar!

Svar på tråden BIM Augusti 2020