Amidina skrev 2020-07-12 10:42:44 följande:
Ja, de sa bara att eftersom min tidigare gyn hade skickat remiss för IVF så var det det som gällde (trots att han sagt att de själva bestämmer behandling efter sin utredning)..
Ja, det finns massvis med poddar också! Jag var hos henne 2018, och fick hjälp att tolka blodprover bland annat, och tips om tillskott och kost och så, vilket har hjälpt då senare blodprov har sett bättre ut än nånsin, och jag känner mig allmänt friskare när jag följer råden. Är skitdålig på att hålla efter kosten i perioder dock, och det straffar sig direkt..
Det låter ju bra om tempen är så regelbunden, ska bli spännande att höra när skiftet kommer och hur det ser ut. :) Kollar man sekret och stickor samtidigt så borde du inte kunna missa äl. Ja om du alltid får äl i det spannet borde det räcka gott och väl. :) Jag har äl mellan CD 14-16, så brukar börja på 11-12 (men håller koll på sekret också för att inte börja för tidigt). Man vill ju inte förbruka hela lagret på en cykel ju. :P
Jodå, gubben min fick också ta blodprover som Vulverine hjälpte oss tolka, och sen var det slut på allt vad godis och kakor hette, la om till en striktare kost av kött, grönsaker, frukt och fullkorn, lagom med motion, han slutade snusa, och ingen alkohol på 6 månader. :) Funkade ju skitbra, men vi vet inte exakt vilket som gjorde mest, eller om det var kombon av allt. Han la även fokus på sånt som är testosteronhöjande, och tog maca-tillskott som är bra för just det. :)
Låter som att din man dricker lite väl mycket, det hade jag också protesterat mot. Frågan är ju vilken motivation som är lättast för att få honom att lägga om lite.. :/ Har ni fått gjort ett spermietest på labb?
Jasså du har träffat henne för rådgivning/undersökning?!? Spännande!
Vart finns hon? Fick du några riktiga aha-upplevelser?
Jag är generellt sätt rätt duktig med min kost på egen hand, äter väldigt lite socker, ingen läsk och inga dåliga fetter. Tycker mest om fisk/kyckling med lite potatis/matvete och grönsaker/sallad. Försöker äta mindre rött kött, men blir kanske griskött någon gång veckan. Min akilleshäl är dock att jag ÄLSKAR bröd... Åhhh! Nybakat bröd med smör, ost och marmelad. Saliverar nu
Höjs tempen först efter dippen vid ÄL eller hur funkar det? Idag hade jag högre tempo, 36.56, men drack två glas vin igår och somnade sent, vet inte om jag bör föra in resultatet ens då. Hmmm. Vad ligger din temp på innan ÄL? Och efter?
Maca-tillskott? Låter spännande!
Vad är det?
Jag kommer nog ha svårt att motivera maken till att dricka mindre i o m att det är sommar. Kanske kan få honom att minska ner i veckorna.. Annars äter och tränar han bra, så det känns ju bra iaf!
Vi gjorde faktiskt en light utredning nov 3017, det var kopplat till en frivillig studie som RMC gjorde för kvinnor mellan 30-35 år. Min man fick att han hade godkänt på mängd, lite i underkant, och bra kvalitet. Min äggreserv eller vad det är, något värde, såg bra ut, och jag hade olika stora och flera äggblåsor på gång i båda äggstockarna. Det var det vi fick veta då. Men det är ju tre år sedan nu, tänker att mkt kan hända mellan 34-37 år (fyller ju 37 år i höst).
Jag har hört att det är rätt vanligt med endometrios, att man kan ha det utan symptom. Hur fick du veta att du hade det?