• Anonym (TS)

Har du ställt upp för husfriden?

Har du nån gång ställt upp på sex trots att du inte är sugen? Eller gör du det kanske regelbundet?

Kommentera gärna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du ställt upp för husfriden?
  • Anonym (Bocken)

Ja många gånger, min fru är nästan alltid kåt. Hon kan kräva sex när som helst på dygnet!

• Anonym (Gott frid)
    Anonym (Bocken) skrev 2020-07-19 16:34:02 följande:

Ja många gånger, min fru är nästan alltid kåt. Hon kan kräva sex när som helst på dygnet!

Haha ja ibland så "måste man ju ställa upp" också. Shit så härlig fru du har men kan tänka mig att du har en bricka med i spelet också?
  • Anonym (N7nni)
    Mandel skrev 2020-07-19 09:07:58 följande:

När jag var gift gjorde jag det ibland...

Tände inte på maken och han vägrade lyssna på orsakerna. Till slut tröttnade jag och begärde skilsmässa.

Vad var orsakerna
  • Mandel
    Anonym (N7nni) skrev 2020-07-28 10:31:56 följande:
    Vad var orsakerna
    Anledningen till att jag inte tände på maken var ölmage, oviljan att någon gång prioritera mig, det ocharmiga i att han tyckte att han kunde komma och gå som han ville och att hem, barn och vi som par inte var så viktigt utan hans jobb var det viktigaste i livet.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Trött)

Inte för husfriden kanske men, när jag lagt mig är jag så förbannat trött oftast.Ibland är jag på hugget dock. Men iaf då kommer han med antydningar, och då har jag "gått med på det" så jag får sova någon gång. Ibland kan han få sig en avsugning innan han ens börjar pilla efter mig. Han blir så sur, gnällig om han inte får sex. Det orkar jag inte med.

Jag bryr mig inte direkt. Har alltid haft bäst sexliv med mig själv.

• Anonym (Ja ibland.)

Ja ibland. Jag känner att jag är skyldig honom det på något sätt. Under en ganska lång period hade han svåra problem och smärta med ryggen och var inte särskilt sugen på sex. Men jag fick ha sex med honom om han fick ligga still platt på rygg. Det var under en period när jag ville ha mycket sex, så han ställde upp. Eller ja, ställde upp, han hade ju ryggproblem men så gott han kunde. Penisen funkade ju.

Så nu känner jag att det är svårt att tacka nej om han vill, om jag räknar gångerna han sa ok fast han hade ont i ryggen mot gångerna jag ställt upp så är det fortfarande väldigt få. Så känns som att jag måste på något sätt, även om han aldrig skulle kräva det. När jag har sagt nej får jag dåligt samvete.

• Anonym (Gott frid)
    Anonym (Trött) skrev 2020-07-28 22:36:02 följande:

Inte för husfriden kanske men, när jag lagt mig är jag så förbannat trött oftast.Ibland är jag på hugget dock. Men iaf då kommer han med antydningar, och då har jag "gått med på det" så jag får sova någon gång. Ibland kan han få sig en avsugning innan han ens börjar pilla efter mig. Han blir så sur, gnällig om han inte får sex. Det orkar jag inte med.

Jag bryr mig inte direkt. Har alltid haft bäst sexliv med mig själv.

Usch så dåligt och omoget av honom att bli sur. Det är fan inte sexigt om inte båda är med på det, krävs två för en tango. Knäpp till honom på kuken nästa gång han blir sur och visa att du inte går med på hans skit längre.

Du vet väl föresten om hur nya samtyckeslagen fungerar?
  • Anonym (Ja ibland.)
    Anonym (Gott frid) skrev 2020-07-28 22:47:08 följande:
    Usch så dåligt och omoget av honom att bli sur. Det är fan inte sexigt om inte båda är med på det, krävs två för en tango. Knäpp till honom på kuken nästa gång han blir sur och visa att du inte går med på hans skit längre.

Kan kännas svårt att bli sur för att han blir sur om en själv är en sån som blir sur om han inte vill.

Jag har självrannsakat en del och shit, jag verkar fungera precis som min man med detta. Jag surar, värre än honom. En gång surade vi på varandra för att vi bägge trodde att den andre inte ville ha sex. Det är ett stort underbetyg för hur vi kommunicerar med varandra efter mer än tio år ihop, men rätt kul när vi blev sams igen.
  • Anonym (Gott frid)
    Anonym (Ja ibland.) skrev 2020-07-28 23:01:58 följande:

Kan kännas svårt att bli sur för att han blir sur om en själv är en sån som blir sur om han inte vill.

Jag har självrannsakat en del och shit, jag verkar fungera precis som min man med detta. Jag surar, värre än honom. En gång surade vi på varandra för att vi bägge trodde att den andre inte ville ha sex. Det är ett stort underbetyg för hur vi kommunicerar med varandra efter mer än tio år ihop, men rätt kul när vi blev sams igen.

Tycker ni har ett problem ni behöver sätta er ner och diskutera. Visst, det är inte roligt att bli avvisad när man är kåt men man måste väl ändå acceptera att den andra inte är det.
  • Anonym (Ja ibland.)
    Anonym (Gott frid) skrev 2020-07-28 23:11:37 följande:
    Tycker ni har ett problem ni behöver sätta er ner och diskutera. Visst, det är inte roligt att bli avvisad när man är kåt men man måste väl ändå acceptera att den andra inte är det.
    Jo alltså men det är svårt. Jag känner ibland att jag är skyldig honom det eftersom han ställer upp när jag vill. Gör han inte det blir jag sur och jobbig. Så det känns svårt att inte ge samma tillbaks.

Alltså han hade accepterat det, det har hänt. Då behöver han gå till toa och är där misstänkt länge sedan är han glad igen så det sitter mycket i mitt eget huvud.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Gott frid) skrev 2020-07-28 22:47:08 följande:

Alltså så illa är det inte som det kanske lät.

Han blir inte sur i sängen, utan liksom småsur och spänd i vardagen om det går för lång tid.

I sängen är ett nej alltid ok utan gnäll. Det är alltså jag själv som inte direkt bryr mig om han vill så, kan jag hänga på även om jag inte är supersugen direkt. Jag unnar honom det haha.

Ibland är man inte så sugen bara, efter 25 år ihop. Men man får väl rycka upp sig antar jag. Det går upp och ner i livet.

Fantastiskt att vissa par har ett passionerat sexliv efter flera barn och många många år tillsammans. Om dessa nu ens finns? Jag antar att det finns.
Svar på tråden Har du ställt upp för husfriden?