Pandyy skrev 2020-09-06 19:38:59 följande:
Jag har tagit flera gravtest för att utesluta och tycker alltid jag kan ana skuggor på RFSU men jag har utgått från att testen är negativa eftersom jag fick plus på BIM-1 och stor blödning och negativt på BIM. Så jag tror inte att jag är gravid även om jag verkligen önskar, utan jag vill höra om fler haft så hög och hoppig temp i follikelfasen och det verkar ju iallafall vara något Jenzia upplevt!
Jenzia:
9 månader är länge, måste börja kännas frustrerande? Tempning underlättar mycket och kan hjälpa en att tyda cykeln bättre, även om det tar några cykler innan apparna känner din kropp. Tycker min fortfarande pendlar. Upplever du att det känns enklare att försöka kontrollera att ni tajmar ägglossning nu? Eller tycker du det blir stressigt?
Jag har tempat i ca 4 månader och det har bara tagit sig en gång, förra månaden som blev kemisk. Detta är första gången som tempen stiger över baslinjen i follikelfasen.
Min vän, Entusiastisk, hade också en väldigt hoppig follikelfas denna cykeln. Låg också över sin badkurvan första veckan, sen gick den ner inför äl. Så det är nog inte helt ovanligt att temperaturen spelar en ett spratt
Jag tycker jag fått bra koll på min äl sedan jag bytte från digitalt äl-test till lh-stickor. Får tydlig peak
Och har fått temphöjning båda månaderna jag tempar, så det är ju också skönt
Själv? Vilka äl-tester använder du?
Mjo, det är frustrerande. Men vi är faktisk igång med en utredning redan nu. Jag är ju lite äldre, fyller 37 år om en månad, så då tar vården emot en lite tidigare
Så om en månad vet vi om något är tokigt eller inte, ibland tar det ju bara lite tid.
Förresten är ju en kemiskt graviditet ett gott tecken, betyder ju att ni funkar!
Även om just det ägget inte föste :-/