molekyl skrev 2020-10-03 15:48:43 följande:
Ja, lite äl-ont som kom igår. Känns mer idag. Men det hade jag hela förra cykeln så jag vågar inte lita på det som ett symptom. Iofs inte känt av det alls denna cykeln förrän nu.
Tappen är rätt låg och mjuk. Är det så den ska vara vid ÄL?
Sekretet är inte så tydligt. Har inte fått någon större klump av äggvitesekret. Bara mindre mängder och krämigt sekret som gått att sträcka ut lite.
Sedan känner jag som ett pirrande i underlivet sedan ett par dagar tillbaka. Som en jättesvag elektrisk ström. Kände det supertydligt i juli när jag tog ut p-ringen. Det var som att hela alltet där nere liksom vaknade igen. Tror jag fick årtiondets ägglossning, haha. Den var så kraftig att jag hade blivit förvånad om jag INTE hade blivit gravid. (Det blev jag också, men fick tidigt missfall.)
Det är svårt att förklara hur det känns. Det gör absolut inte ont eller så. Tvärtom. Det är som att hon liksom vill göra mig uppmärksam på att det är dags att ha sex.
Äl-smärtor kan komma både innan och efter äl så lite svårt att gå på det, även om det är en indikation på äl.
Tappen brukar ju bli väldigt mjuk och fuktig under äl, lite som en geggig köttros, haha
Om den är hög eller låg tror jag kan variera från person till person, min brukar vara högt upp under äl.
Mängden sekret kan ju variera lite månad till månad, det viktigaste är att det har känts lite halt när du torkat dig med toapappret (sekretet ska ju ffa finnas i och runt omkring livmodertappen, dvs inuti dig).
Det är bara att vänta och se, tempen bekräftar ju om du är i lutealfas eller inte