Tempkurvor
Är det normalt att ens follikelfas variera i längd? Skulle enligt app haft ÄL idag, men jag har knappt haft några flytningar vilket jag brukar ha före äl och inget positivt på äl stickor än..hmm... är på cd13 idag.
Är det normalt att ens follikelfas variera i längd? Skulle enligt app haft ÄL idag, men jag har knappt haft några flytningar vilket jag brukar ha före äl och inget positivt på äl stickor än..hmm... är på cd13 idag.
Jo så är det ju.
Mensen kom förra månaden på äl+11-12. Så vet inte hur man räknar riktigt. 10-11 dagars eller 11-12-dagars lutealfas. Jag tänker ca 11. Men vore fantastiskt om den kunde bli än någon dag längre denna månaden.
Åh.. Vet inte hur jag ska tänka med dagens temp..
Vaknade 3.30 första gången inatt och tog tempen 36.46..(men har mitt mätfönster eg mellan 4.20-4.30). Somnade om och vakna 4.30 när klockan ringde och den var då 36.66. Normalt sätt skiljer det bara ca 0,02-0,04 grader för mig när jag somnar om/ligger och vilar tills dess när jag vaknat för tidigt.. Så tänkte det kanske var fel, så tempade om och fick 36.60..
Vilken temp bör jag ta? Innan har jag tagit den temp som är inom mitt mätfönster eller så nära som möjligt...
Är det bara jag som har problem med att ta tempen? Har två olika termometrar. Tog tempen efter varandra två gånger med ena tempen och två gånger med den andra. Fick fyra olika värden haha. Vilken ska man gå på?
För mig skulle denna kurva va väldigt positiv om det inte va för att jag fick två svaga streck på test 18-19 aug men idag syntes det mindre.. förvirrad ????
Jenzia, har du lagt upp rätt bild? tänker att jag bara ser någon temp efter ÄL men ingen mer än så. Kram
Jag tycker att det ser mycket lovande ut åh vad glad jag blir om du plussar!
håller tummarna!!
efter min temp förra månaden kommer jag inte lita på temp igen haha
hade en lovande kurva, fick en ökning av temp med 0,3 grader dagen före bim, men sen sjönk den lite på mensdagen. Antingen var det en kemisk grav eftersom jag också såg streck på test eller så kan man tydligen få en 'superbra' tempkurva utan att va gravid
Hoppas verkligen att ägglossningen var nu. Körde SMEP första gången och aldrig haft såhär mycket sex. Haha! Vi är helt slut, nu är det ?vila? ifrån sex idag och sen påt igen imorgon.
Vad tror ni, är det ägglossning?