![farman](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
-
Svar på tråden Kvinnor föredrar barnlösa män!
-
Jag kan väl förstå om man som barnlös kvinna föredrar män utan barn. Men personligen, som en kvinna med barn på halvtid, så föredrar jag män som sitter i samma båt med mig. Dvs, jag träffar helst en man MED barn, och han ska helst ha dem varannan vecka. Inte varannan helg, för det känns oengagerat och det är oattraktivt, och inte heltid för jag vill inte introducera eller träffa hans barn tidigt, vilket kan vara svårt att undvika om man aldrig är barnledig.
-
För mig skulle det inte vara några problem. Har dejtat några pappor på heltid och just den biten var aldrig ett bekymmer.Anonym (Lou) skrev 2020-06-28 15:55:06 följande:
Men att en man har barn innebär ju inte automatiskt att han har dem på halvtid och därmed har förståelse just för att ha barn på halvtid. Hur skulle du ställa dig till att träffa t.e.x en änkling som hade sina barn på heltid?
-
Hände mig.. fy sjutton vad jag saknar hans barn... har en speciell plats i mitt hjärta. Och jag vet att de saknar mig. Men hans sårade stolthet gick tydligen före barnens önskan..Anonym (Y) skrev 2020-06-28 12:26:30 följande:
Ett av skälen till att jag inte vill ha en man med barn är för att om det tar slut så förlorar jag barnen. Trist om man då känt dem i flera år. Jag hade aldrig flyttat ihop med någon som har barn men man har ju ändå spenderat mycket tid ihop.
-
Mmm de anser sig ha alla rättigheter till sina barn men inga skyldigheterAnonym (Olika kvalitet) skrev 2020-06-28 16:13:35 följande:
Det finns folk och så finns det folk. Det finns pappor och så finns det ?pappor?.
Jag lämnade min man, våra barns far för att han med tiden utvecklades till en person som jag inte kunde fortsätta leva med. Efter några år som ensamstående mamma började leta efter en ny partner. En livskamrat. Det visade sig inte vara så lätt att finna.
Jag vill inte ha en partner som är oengagerad, negativ och har en annan syn på barnuppfostran än vad jag själv tycker är rimligt i förmån till barnens bästa. Dessvärre har jag under flera dejter träffat på ensamstående pappor som enbart har sina barn varannan helg. De köper aldrig kläder, är inte engagerade i skolan, barnomsorg eller fritidsaktiviteter. De allra flesta av dem har lätt att skuldbelägga andra personer. Modern, svärföräldrar eller vad som finns utanför deras egen tröskel. De vägrar ta personligt ansvar över huvud taget. De ser sig som offer under omständigheterna. Jag kan lova att de hamnar i runda arkivet väldigt snart. Sedan har jag haft några längre relationer där jag faktiskt träffat deras ex osv. Då har de sållats bort pga att de inte håller måttet ändå. De har ansträngt sig för att förbättra sig men det räcker inte hela vägen. Som egen företagare och chef har jag höga krav på hur en partner tar sin roll i relationen. Det är delat ansvar som gäller. Med facit i hand kommer jag inte att acceptera annat. Undantaget skulle väl vara om en framtida partner hade likvärdig eller bättre ekonomi än mig. Då får en ibland göra vissa uppoffringar. Dock kräver jag att det är ett gemensamt beslut och jag vägrar ställas i skuld för att jag lite extra ansvar för barnen medan han arbetar under högtryck. Ge och ta. Förr existerande byteshandel. Det förekommer sällan idag och som kvinna blir man lätt utsatt om en går med på sämre villkor.
-
Massa antagande rakt från luften i ännu en tråd. Det finns massor med män med barn som lever i nya förhållanden och många barnlösa som är singlar.
-
För mig är det tvärtom
-
Vilket as!! Stackars barn.Anonym (Alma) skrev 2020-06-28 18:13:39 följande:
Hände mig.. fy sjutton vad jag saknar hans barn... har en speciell plats i mitt hjärta. Och jag vet att de saknar mig. Men hans sårade stolthet gick tydligen före barnens önskan..
-
Handlar det om större barn, tonåringar kan det ju vara barnen själva som sagt ifrån att de inte vill bo varannan vecka längre. Inte helt ovanligt att tonåringar gör det, särskilt om det inte är cykelavstånd mellan föräldrarna . Behöver inte betyda att föräldern de inte vill bo halva tiden hos är "dålig" eller oengagerad på något sätt utan det kan vara så enkelt att de vill bo mest hos den förälder som bor närmast skola /kompisar /fritidsaktiviter /flickvän/pojkvän.MammAmma skrev 2020-06-28 16:30:50 följande:
Jag kan väl förstå om man som barnlös kvinna föredrar män utan barn. Men personligen, som en kvinna med barn på halvtid, så föredrar jag män som sitter i samma båt med mig. Dvs, jag träffar helst en man MED barn, och han ska helst ha dem varannan vecka. Inte varannan helg, för det känns oengagerat och det är oattraktivt, och inte heltid för jag vill inte introducera eller träffa hans barn tidigt, vilket kan vara svårt att undvika om man aldrig är barnledig.
Är det en pappa som å andra sidan har sina tonåringar på heltid kan man väl såvida tonåringarna inte har speciella behov lära känna varandra i lugn och ro utan att introducera sig för barnen för tidigt. Tonåringar klarar ju normalt av att föräldern de bor hos kommer hem sent på kvällen flera kvällar i veckan och kan ofta till och med tycka det är skönt att få vara ensamma hemma.
Fast personligen är jag som sagt glad att jag träffade en man utan barn när jag var ensamstående mamma. Enda chansen att jag hade gett mig in i något seriöst med någon som hade barn (räknar ej med vuxna utflyttade barn) sedan tidigare skulle ha varit om jag träffat någon genom barnen, typ att kärlek vuxit fram ur vänskapen med en pappa till någon av barnens kompisar eller något liknande. Då skulle jag ju också ha vetat från början att barnen funkade ihop. -
Min man hade barn när jag träffade honom. För mig handlar det mer om att han är en aktiv pappa som tar hand om sina barn och sökte någon som skulle vara aktiv del i barnens liv. Våra barn har 4 föräldrar, 2 bio och 2 bonus, fyra bra aktiva engagerade föräldrar, inte alltid överens men lösninsfokuserade. Hade han haft barnen varanan helg och skitit i ungarna hafe jag inte varit intresserad.
-
Båda har sina för-nackdelar,män utan är barn är mera fria medans män med barn har mera förståelse.Pappor med mindre barn vill gärna hitta en kvinna som ska servera dom,medans mammor med barn tar själv ansvar för sina.