Inlägg från: Undrandee |Visa alla inlägg
  • Undrandee

BF mars 2021

Undrandee skrev 2020-08-02 17:13:19 följande:

Hcgproverna hade ökat normalt, fick göra ett ultraljud den 24 juni som visade att nu fanns en hinnsäck på 10,4 mm och gulesäck men inget synligt foster. Hamnade på i v.5+5 så ska på nytt ultraljud igen den 13e augusti och hoppas få se ett embryo då!

24 juli menar jag såklart :)
  • Undrandee

Har hemskt svårt att äta pgr illamåendet! Vad hjälper er? Jag gråter snart av utmattning :(

• Undrandee
    Wimmie skrev 2020-08-04 12:06:55 följande:

Efter två missfall så känns det skönt att ÄNTLIGEN få se ett litet tickande hjärta! Lättad just nu. En milstolpe avklarad åtminstone.

Hoppas jag har samma tur nästa vecka efter mina 2 missfall!

Grattis!!
  • Undrandee
    Jagerika skrev 2020-08-04 21:40:49 följande:

Våran bebis levde inte idag på VUL.. fick tabletter som ska stöta ut fostret. Fy fan vad livet är orättvist. Skulle vara i v11 idag men den hade avstannat i v5-6.. :(

Har varit där jag med förra året tyvärr så jag förstår hur du känner dig! Jag beklagar så mycket :( <3
  • Undrandee

Hur går det för alla här? Hur mår ni?

Själv är jag lite orolig. Känner inte några direkta symtom...

• Undrandee
    Kanonen78 skrev 2020-08-08 11:45:38 följande:

Trött och ont i huvudet, ömma bröst annars som vanligt.. men ej sugen på någon mat. V8, har första besök hos BM 20/8 längtar efter att se ett tickande hjärta

Ja trött och avsmak på mat kan jag också känna av. Kände illamående i början på veckan, men nu är det borta! Går in i v.8+0 imorgon och UL på torsdag. Nervös att fostret är dött eller inte ens finns :(
  • Undrandee
    Ronjas88 skrev 2020-08-08 11:50:44 följande:

Jag fick en liten blödning i veckan så åkte in på vul. Embryot var 1,5 v mindre än beräknat men hjärtat tickade. V 6 istället för 8. Är inställd på missfall tyvärr :( Har en ny tid om två veckor.

Hoppas allt är okej för dig, håller tummarna! Känner du några symtom?
  • Undrandee
    amandakollb skrev 2020-08-08 15:27:21 följande:

Jag mår bra! Uppsvälld mage och ömma bröst till och från. Inget illamående alls, känner snarare att jag är sugen på allt möjligt hela tiden haha. Vad lika vi är, gick in i 8+0 idag :)

Spännande! :)

Tji fick jag efter att jag skrev jag inte känt mer illamående idag! Åkte till affären och kom hem hulkandes, haha!

Men ligger jag still i sängen går det över, hmm.

Har du något inplanerat ultraljud? :)
  • Undrandee
    amandakollb skrev 2020-08-09 21:02:07 följande:

Haha åh! Hoppas det är bättre nu.

Jag och sambon hade bokat in ett privat tidigare i veckan så vi fick se en liten skrutt med tickande hjärta så allt såg fint ut <3 när skulle du ha ultraljud?

Åh härligt! Har inte sett ett hjärta eller foster ännu, är nervös det inte finns något där!

Har UL nu på torsdag.. skräckblandad förtjusning. Efter mina tidigare upplevelser känner jag ingen direkt glädje eller hopp. Blir väl så antar jag
  • Undrandee

Vecka 8+4, och idag har jag ultraljud igen. Idag får jag svar på om graviditeten är normal eller inte.

Känner mig så negativt inställd. Varför tror jag inte på att jag kan få en normal graviditet som andra?

Kanske för att illamåendet har blivit väldigt lugnt nu sedan ett par dagar.

Finns det flera här som inte känner några symtom och är runt min vecka?

• Undrandee
    Ronjas88 skrev 2020-08-13 13:58:46 följande:

Åh nej så tråkigt att höra :( Har du gjort någon utredning? Se till att få det annars. Kanske prova ivf? Lycka till nästa graviditet.

Vet inte om jag vill fortsätta
  • Undrandee

Får se om vi ska göra någon form av utredning. 2a MA:t nu. Avstannat i 7+5

Drömmen om ett barn känns avlägset nu... får se hur lång sorgen blir denna gång :(

• Undrandee
    Msofie skrev 2020-08-15 09:15:54 följande:

Beklagar verkligen sorgen. Jag är egentligen aktiv i BIM augusti tråden, men har av någon anledning velat följa dig sedan du plussade så har gått in här ibland. Har verkligen hållit tummarna för dig, kan inte föreställa mig din sorg. Kämpa på!

Tack, vad fin du är!

Jag fick en snabb tid igår kväll redan till en skrapning så nu är det borta.Att behöva dela avdelning med BB i väntan på operationen var dessutom förkrossande! Ska sörja och sen eventuellt, om jag orkar och så, be om en utredning varför det blir såhär.

Allt känns så långt bort just nu med en ny/lyckad graviditet. Att först blöda klart och läka och sen krångla igen med ägglossningar, tester och diverse. För mig har det tagit så lång tid att kunna plussa efter varje missfall, när dom flesta verkar bli gravida direkt efter en skrapning :(
  • Undrandee
    Fundileraren skrev 2020-08-18 20:41:30 följande:

Hej allihopa!

Idag var jag på tidigt ultraljud, är i v 12+4 men de hittade något som liknande något litet i v6 som antagligen avstannat.

Min story:

Jag plussade första gången 7juli

Blödde lite 17-18/7

Plussade igen 21/7

Skrev in mig hos bm 21juli (berättade att jag blödde på helgen o frågade om man kunde få nån sorts undersökning att allt såg bra ut) nä man får tidigt ultraljud bara.

9/8 börja blöda rosa, flera dagar sedan brunt rött svart och i söndags stannade det för att fortsätta igen med rött idag- imorse.

18/8 tidigt ultraljud de hittar något som de tror avstannat i v6 men de vill ha en läkare på gym ska titta närmare på det o hjälpa mig få ut det isåfall

Jag ska in nu på torsdag till Gyn på vaginal undersökning och antagligen få hjälp att få ut...

Jag ser ut att vara jättegravid,magen växer o brösten ömmar,halsbränna o mår lite illa.

Någon som varit med om samma? Jag har haft ett missfall en gång innan men då blödde jag ut allt så det syntes inget på ultraljud på akuten när jag hade störtblödit i en dag...

Tänk om barnmorskan hade gjort vaginalt ultraljud på mig tidigare då hade jag ju fått veta tidigare o sluppit gå ända till v13

Är det värt att prova efter detta? Vi har tre friska barn men vill så gärna ha en till. Sedan har man kanske åldern emot sig också....

Hur går ens det till när man ska få hjälp att få ut detta?

Hoppas ni alla mår bra och allt går fint med era magar

Din historia är lik min!

På ul den 13e fick vi reda på att vårt älskade foster avstannat i 7+5 (skulle varit i 8+4) vårat 2a ma och hade även ett mf innan dom.

På gyn grät jag ut dagen efter och sa jag vägrar tablett abort igen.. det är nämligen det värsta jag gjort! Blödde som en gris, och skrek av smärta hemma i sängen. Fick dessutom inte ut allt så vart skrapad nån vecka efter. Så jag blev beviljad skrapning denna gång direkt samma kväll jag varit på gyn.

Blöder inget alls och mensvärkssmärtan har börjat försvinna. Smärtan i själen är dock av annan sort...

känner som du, tvekar om det är värt att börja försöka igen, men tror mest jag är rädd att få fler missfall. Jag vill ju ha fler barn, men inte fler missfall! :(

Kram på dig!! <3
  • Undrandee

Vi som tyvärr mist våra graviditeter här i tråden, skulle ni vilja vi skapar en egen tråd att följas åt i? Stötta och peppa varandra liksom. Kan känna att jag saknar något sånt nu i min egen sorg.

• Undrandee
    Fundileraren skrev 2020-08-22 21:16:48 följande:

Gärna!

Så slipper vi sitta här o prata bland de som väntar små knoddar utan problem och oroa dem

Absolut. Jag fixar en tråd åt oss så får man gå med och slippa att känna sig ensam <3
Svar på tråden BF mars 2021