Inlägg från: Undrandee |Visa alla inlägg
  • Undrandee

BF mars 2021

Hej!

Jag plussade äntligen igår efter 7 månaders försök och efter mina 2 missfall förra året! Ingen aning om exakt BF då äl tester varit positiva under flera veckor i juni.

Hoppas nu min 6 åriga dotter får bli storasyster i mars! :) <3

• Undrandee
    Sanal1 skrev 2020-07-05 10:48:47 följande:

Gud vad det trillas in plus här! Jag vågar knappt tro det än men plussade med i morse, BIM+1 ÄL+12. Hoppas så att det går vägen och det blir ett litet knyte runt 15 mars <3

Blir lite extra glad för din skull Undrandee, stort grattis till er!

Tack snälla! Grattis till dig!! :D <3
  • Undrandee

Hur mår ni? Jag är T.R.Ö.T.T! Lite illamående till och från och väldigt varm i kroppen och ofta kissnödig än så länge. Inga ömma bröst. :)

• Undrandee

Blää, flera som har jobbigt med illamåendet? Fick Lergigan comp utskrivet idag och hoppas dom hjälper! Varit sängliggande mestadels i 2 dagar nu sen jag plussade :(

• Undrandee
    Wimmie skrev 2020-07-07 16:45:47 följande:

Är ni också supertrötta? Jag jäspar hela tiden. Kan knappt hålla upp ögonen.

Haha japp! Ligger i sängen igen för typ 3e gången idag :)
  • Undrandee

Jag har 2 missfall i bagaget från förra året. Kan man be om ett tidigt ultraljud, eller kommer det bara vara "bortkastat?"

• Undrandee
    Biehlen skrev 2020-07-11 08:16:21 följande:

Be om de hos din barnmorska! Det är absolut inte bortkastat!

Efter att ha fått ett missfall - 16 och blev gravid igen bad jag om tidigt ultraljud efter vecka 9 (då förra missfallet var). Det var inga problem alls sa min barnmorska. Jag fick göra tidigt ultraljud vid båda mina graviditeter - 17 och - 19.

Det är viktigt att du som gravid känner dig lugn och trygg i din graviditet, så du borde absolut kunna få göra ett tidigt ultraljud för att lugna din oro.

Lycka till!

Tack för svar!

Är dock väldigt nervös över ett tidigt ultraljud då dom 2 senaste graviditeterna slutat i missfall väldigt tidigt :(
  • Undrandee

Enligt mina räkningar är jag i v.5 nu, men känner knappt symtom! Lite molande värk ibland, samt massa flytningar. Flera som känner samma? Normalt att knappt känna något?

• Undrandee
    Ljlssan skrev 2020-07-13 13:47:59 följande:

Plussade i lördags! Det är vårat första barn , känns helt overkligt! Är beräknad 23/3-2021 om jag räknat rätt!

Mina bröst är som köttsår, mår illa på morgonen och kvällen och sover som en galning, kan vakna 10 sen somna igen efter 2 timmar... ( om jag inte jobbar)

Någon som kan rekommendera bra vitaminer? Jag vet att folsyra är väldigt bra och ska köpas i veckan!

Grattis!! Jag äter apotekets egna, den för kvinnor. Massor av olika vitaminer och mineraler, bland annat järn och folsyra :)
  • Undrandee

Nyss gjort ett VUL på gyn... Inget foster kunde ses... inte heller något utanför livmodern (hade ett X förra året, så därför sökte jag denna gång ett tidigt VUL) antingen nytt X eller för tidigt att se graviditet...

Fick lämna hCG prov... känner mig förkrossad! :( sitter och gråter utanför mottagningen just nu

Svar på tråden BF mars 2021