Inlägg från: Undrandee |Visa alla inlägg
  • Undrandee

BF mars 2021

Ronjas88 skrev 2020-07-18 17:45:11 följande:

Jag känner oro över att ha sex och få orgasm.

Vet att jag är fjantig men blödde varje gång efter sex förra graviditeten som slutade i MA v12. Hur tänker ni? Har ni börjat blöda efter sex?

Jag är nojjig att ha sex såhär i början. Vet inte varför. Har aldrig blödit efter sex när jag varit gravid, men hela grejen känns bara konstig.
  • Undrandee
    ensamärstark skrev 2020-07-17 21:41:27 följande:

Har du kollat 1177 mina värden kom in där :)

Ja jag har kollat, men står ingenting :/ konstigt att du kunde se, men inte jag
  • Undrandee

Varför kan inte jag se mina resultat efter hCG-blodproverna på 1177? Läkaren skulle ringt i fredags om svaren, levt hela helgen i ovisshet och när jag ringer mottagningen för att fråga själv så ringer dom inte upp förrns på torsdag! Klarar inte av denna ovisshet!

• Undrandee
    mzl93 skrev 2020-07-19 23:58:40 följande:

Trodde verkligen att jag skulle glädjas åt ett plus men jag är livrädd för missfall.Tänker på det ständigt,stoppar ner fingret i trosornahela tiden för att kolla om det är blod.Sambon äröverlycklig men jag har svårt att vara glad.Tänker att det är osannolikt att vi ens når vecka tolv.jag kan inte vara glad,kan verkligen inte.Nån annan som tampas med dessa känslor?

Här är en till.

Efter ett missfall och ett MA är jag livrädd nu när jag plussat igen! :(

Kan inte känna glädje, tillåter mig inte att vara glad för det typ för att jag är inställd på det värsta.

Vill njuta av att jag äntligen är gravid igen ju!
  • Undrandee

Nytt UL nyss och fick veta mirt hCG prov stigit som det ska. UL visade hinnsäck och gulesäck men inget synligt foster... uppskattades vara i v.5+5 på UL. Nytt UL om 3 veckor.

Oron fortsätter! :(

• Undrandee
    Wimmie skrev 2020-07-26 22:17:31 följande:

Hur mår ni?

Jag är i 7 + 2. Fortfarande väldigt trött och magen är inte som den ska. Otroligt uppsvälld.

Har nytt VUL om en dryg vecka. Längtar. Vill se hjärtljud då så att jag inte mår såhär i onödan igen.

V.6+1 idag här.

Tröttheten är det värsta för mig! Kan sova halva dagen och ändå va trött. Lite illamående på eftermiddagarna, men inget jag lider av. Brösten ömmar knappt, men har nog växt lite.
  • Undrandee

Är ni oroliga för missfall? Jag oroar mig jätte mycket och har inte kunnat glädjas eller slappna av ännu :(

Dom här veckorna innan v.12 går i snigelfart ju! Har ett nytt ul inbokat den 13 augusti, då ska man kunna se en bebis och ett hjärt som slår på mig.

• Undrandee
    Wimmie skrev 2020-07-14 10:46:40 följande:

Nyss hemkommen från inskrivning och VUL.

Jag trodde jag var i 5+4 och läkaren daterade exakt samma!

Allting såg ut som det skulle. Men inget embryo. Det ser man inte förrän tidigast nästa vecka.

Så jag har återbesök om två veckor för nytt VUL.

Tog även blodprov för eventuell progesteronbehandling samt blodförtunnande. Pga mina tidigare missfall.

Hur har det gått för dig? Har du gjort något nytt Vul?
  • Undrandee
    amandakollb skrev 2020-08-02 09:46:58 följande:

Jag är i v.8 och har så sjukt uppblåst mage, främst på kvällarna. Känns som den ska sprängas typ. Någon som har samma?! Och tips på vad man kan göra?

Googlade lite och läste att det fanns något som heter frukt och fiber på apoteket som kan hjälpa, så tänkte testa det.. blir så påverkad för är jobbigt att sitta och stå upp! Hjälper bara att lägga mig ned.

Gick in i v.8 idag och känner samma på kvällen. Plus att det bubblar och har sig. Skit jobbigt! Du får meddela om det funkar. :)
  • Undrandee
    amandakollb skrev 2020-08-02 13:37:45 följande:

Absolut!!:)

hur gick det för dig med Hcg-proven och ultraljuden föresten, har du fått veta att allt är ok? :)

Hcgproverna hade ökat normalt, fick göra ett ultraljud den 24 juni som visade att nu fanns en hinnsäck på 10,4 mm och gulesäck men inget synligt foster. Hamnade på i v.5+5 så ska på nytt ultraljud igen den 13e augusti och hoppas få se ett embryo då!
Svar på tråden BF mars 2021