Inlägg från: Undrandee |Visa alla inlägg
  • Undrandee

BF mars 2021

Loea skrev 2020-07-14 11:04:37 följande:

Men du är väl bara i v5? Vad sa läkaren egentligen? Man kan väl inte se embryot så tidigt? Så som Wimmie skrev ovan. Ni borde ju vara ungefär lika långt gångna.

Fick "gravid 1-2" på digitala den 4/7 så vet inte vilken vecka det blir nu.

men tycker hon borde sett något? Har ju fått stegringar på flera grav.test efter det digitala. Hon var otroligt känslokall och typ "sluta gråta, man kan inget göra ändå" typ.. ingen tröst, inget!

Mår så vidrigt just nu :'(
  • Undrandee

Tycker något borde ha synts.En hinnsäck, en förtjockad slemhinna, något! Ställt in mig på det värsta att detta 3e försök inte gick heller...

• Undrandee
    Wimmie skrev 2020-07-14 13:45:26 följande:

Jag fick 2-3 veckor den 6/7 och är alltså daterad till 5 + 4. Om din veckoindikator stämmer så borde ju vara minst en vecka senare än mig. Alltså runt vecka 4. (Du måste ha plussat väldigt tidigt) och då finns det ingen chans att se något embryo. Det enda som kan synas är gulesäck och hinnsäck.

Men fruktansvärt bemötande. Jag lider med dig.

Be att få en annan läkare nästa gång om det finns möjlighet.

Ja jag misstänker v.4 där nånstans, iså fall.

Men hon såg ingenting sa hon. Men heller inget på äggstockarna som kunde tyda på utomkveds. Kände mig mest i vägen och hon frågade flera ggr om jag verkligen fått positiva tester... kände mig bara dum där i gynstolen gråtandes :(
  • Undrandee
    Wimmie skrev 2020-07-14 13:51:08 följande:

Såg nu ditt senaste meddelande. Syntes det ingenting? Ingen hinnsäck eller så?

Då låter det tyvärr som ett tidigt missfall. Förra hösten hade jag två missfall. Det första plussade jag. Tog veckoindikator som visade 1-2 och sedan 2-3. Sedan blödde jag plötsligt dagen innan inskrivning. Tog ett graviditetstest hos barnmorskan som visade negativt. Gjorde VUL och det var helt tomt.

Jag hoppas naturligtvis att detta inte drabbat dig. Och oavsett så ska ju vården visa omsorg.

Vi som gärna vill bli gravida och längtar testar ofta väldigt tidigt vilket gör att vi upptäcker missfall som annars upplevts som mens. Jag förstår att det inte är någon tröst.

Bra att de tog blodprov. Då får du det svart på vitt.

Om det sedan inte syntes någonting. Försök se det positivt. Kroppen är redo igen.

Jag minns att min läkare t om sa att jag hade ägglossning på gång så det var bara att gå hem och försöka igen.

men hon kunde inte se nån blödning heller och jag har inte blödit något. Jag vet inte.. jag ser inte ljust på det hela och önskar jag inte gjort den här undersökningen. Tror inte jag har lätt direkt att bli gravid, så ett 3e missfall vore katastrof för mig :(
  • Undrandee
    Wimmie skrev 2020-07-14 15:05:06 följande:

Usch vilken jobbig situation.

Jag håller tummar och tår för lite positiva besked på blodproven.

Tack
  • Undrandee

Dags att lämma nytt hCG prov nu på VC. Är så sjukligt nervös inför detta att något ska vara fel! :(

• Undrandee

Något positivt kanske idag. Symtom som slagit till rejält! Varit mega trött, sovit flera gånger och orkar knappt hålla ögonen öppna. Illamående hela dagen och så sen där "växtvärken" över livmodern.

Hoppas, hoppas jag har en normal graviditet!!

• Undrandee
    Ronjas88 skrev 2020-07-16 21:06:24 följande:

Härligt! När får du svar på prover?

Ingen aning. Jag tror måndag kanske. Hon sa i gen direkt dag.
  • Undrandee

Idag är teststrecket starkare än kontrollstrecket, måste ju båda gott för en normal graviditet?! Har inte hört något ännu om mina hCG värden dock, så blir en nervös helg!

• Undrandee

Fler som har ett hemskt humör?? Tycker mitt blir värre och värre! Speciellt nu när mannen har semester och det är corona tider och man är typ "fast" hemma med varann oftast! Hjälp vad jag kan tända till på 5 sekunder för ingenting...

Svar på tråden BF mars 2021