Hemma själv med sommarlovsledig bonus
Alltså, vad är det här?
Du har träffat en man med barn och frivilligt valt att ansluta dig till hans familj. När man ansluter sig till ev familj gör man det helt och fullt. Inte på dina villkor, utan på familjens villkor. Passar inte villkoren kan du inte bli en del av familjen: då var det en dålig match - leta vidare.
Men nu har du alltså gått in i den här familjen och då får du ta det ansvar som hör till. Familjer kan se olika ut med en sak har de alla gemensamt:
BARNEN KOMMER FÖRST!
Fy satan så osmakligt att inte vilja veta av ett barn för att man vill ha egentid. Har man det behovet kan man givetvis inte ge sig in i en familj där det finns barn.
Nu har du inte barn själv än så viss ignorans får man väl förvänta sig. Men att pappan går med på dina dumheter är för mig ofattbart. Jag antar att han inte vet om dina planer på att ignorera och svälta hans barn? Jag skulle aldrig i livet kunna älska en människa som behandlar mitt barn på det sättet. Du skadar hans barn - förstår du inte det? Att få ett barn att känna sig oönskad på det sättet är oförsvarbart.
Är du helt apatisk? Har du någon sorts diagnos som gör att du har svårt för empati? Hatar du din sambo?
Även om jag avskydde en människa skulle jag inte behandla personerns barn på det sättet du planerar.
En 10-åring behöver omsorg, bra mat, närhet och social stimulering. Nu tar du ditt jäkla ansvar och ger det till barnet! Barnet har du valt när du valde att flytta ihop med pappan. Du kan inte välja bort det för att det blev jobbigt.
Och att sätta barnet i statligt betald fritids för att du ska kunna... ja vad? Göra fotbad och äta folsyra? Nä skärp dig och ge familjen DU VALT den kärlek och respekt som hör familjelivet till.
Har du själv varit höggravid och vet vad det innebär? Verkar inte så om du tror att dagarna går ut på att spa:a. Tycker dessutom det verkar vara du som saknar förmågan att sätta dig in i andras situation. Och jag tycker dessutom att min man bör ge mig den kärlek och respekt som jag tycker jag förtjänar som snart ska förlösa och vårda vårt gemensamma spädbarn. Men i din värld förtjänar jag väl varken kärlek eller respekt då jag är en elak styvmor som hatar hans barn. Läs igenom tråden så kanske du får lite mer perspektiv.