Anonym (Jösses) skrev 2020-06-17 08:57:07 följande:
Herregud, ungen är TIO år. Självklart ska barnet vara hemma i sitt eget hem och detta har DU själv gått in i så du får bita ihop och ta barn i som ditt eget. Barnet som redan finns ÄR din unges storasyskon.
Fy fan... Skaffa inga fler ungar!!!!
Jag har gjort tydligt för honom sedan start att jag är helt ointresserad av att ta till mig hans barn som mitt eget. Nu som gravid och snart mamma känns tanken om möjligt ännu mer absurd - hur ska jag möjligt kunna betrakta hans barn och vårt gemensamma barn på samma sätt? Kärleken jag känner för barnet i min mage är redan så enorm så det inte går att beskriva. På vilket sätt ska jag kunna känna så för någon annans barn, även om det är min mans barn och jag levt med dem större delen av barnets liv? Tanken på att båda barnen skulle vara lika i mina ögon är så absurd att det är löjligt och den som tänker något annat är ju bra naiv alltså.
Sen kan man ju undra hur du tycker att det är rimligt att vuxna människor, föräldrar, inte själva tar ansvar för sitt eget barn? Att jag ska förväntas ta hand om deras barn, det är väl deras ansvar att se till att barnet har ett bra sommarlov och att de som valt att ta barnet till världen faktiskt själva tar ansvar för det. Vilken normal människa tänker ens tanken att lämpa över sitt eget barn på en tredje part? Så otroligt absurt att jag ska få skit och uppmanas inte skaffa fler barn när jag inte gjort något fel - var är barnets föräldrar i detta och varför tar de inte ansvar? Den frågan skulle jag ställt mig om jag var utomstående, i detta fall vet jag ju redan svaret.