Msofie skrev 2020-07-13 07:47:50 följande:
Ja jag tog ÄL test, sedan missade jag nog peaken men den gick upp tills 26/6 sedan ner vid testet 27/6, så jag tänker väl att ÄL var där omkring. Hade känningar med, kan känna min ÄL rätt tydligt varje fall dagarna runt om ÄL. Förvisso fick jag en del flytningar kring början av juli, vilket jag väl hade hoppats tydde på annat haha, också för de inte såg ut som fertilt sekret. När plussade du med din dotter? Försöker hålla modet uppe med att en del faktiskt plussat sent haha.
Nej det har jag faktiskt inte, jag är en av de första i min krets som försöker skaffa barn. Jag har heller inte velat gå ut med att vi försöker. Det är redan många som är på oss om barn (främst familj) och jag vill inte att folk ska fråga mig eller spekulera varje gång de ser mig. Känns nog ändå som rätt val, men kan också bli ensamt! Hur är det för dig? Stor kram!
Med min dotter fick jag bara 2 hela cykler innan jag plussa varav ena var 27 dagar och andra 31. Jag var inte alls påläst om någonting med äl etc så laddade bara ner en app och körde efter den.. Båda cyklerna hade vi mys varannan dag runt appens förmodade äl och 3e cykeln(när hon blev till) fick jag vad jag då trodde var positivt äl-test(men som i efterhand visat sig vara negativt men kan varit en stegring - men läste aldrig på för trodde då det var postivt och vi fick till ett halvhjärtat mys den natten - enbart!!)..
Sen tog jag ett testa tidigt test 10 och 12(cd 24 o cd26) dagar efter vi hade myst.. Sen gav jag upp och inväntade mensen.. Men så drömde jag att jag var gravid 18 dagar efter myset och tog ett vanligt test jag hade hemma bara för att och då fick jag positivt direkt(cd32) .. Så vet ju bara att jag borde haft äl runt myset eftersom jag blev gravid men inte alls när. Och såklart om den cykeln skulle varit säg 31 dagar så var ju cd24 och cd26 för tidigt att testa och cd32 borde då varit bim+1.. Så är cyklerna oregelbundna så kan det la vara så^^..
Nu har jag ju EGENTLIGEN ingen riktig cykel att gå efter så min galenskap är troligtvis pga dålig sömn och att jag börjar bli så trött på det. Sen känner jag mig så pressad med dotterns amning.. Hon vill egentligen amma mer och jag känner mig som världens sämsta som nekar henne eftersom jag verkligen tror på fri-amning så det är redan ett nederlag att jag inte kunde bli gravid trots fri-amning. Har några i min bekantskapskrets som bara hejvilt blir gravida trots fri-amning så det är liksom lite ledsamt bara..
Well, några i våra familjer vet att vi försöker få ett syskon då vår dotter också är extremt bebis-kär. Hon frågar oss ofta när vi får vår bebis.. Så det kan vara lite jobbigt.. men det är ingen annan som håller på att fråga om det, så det är skönt...de är mer typ "det kommer när det kommer".. Och de andra som frågar som typ bekanta "när är det dags för en 2a etc" så brukar jag bara säga med ett leende "hade det gått att beställa att den redan varit här" och då brukar de flesta nöja sig med det och le tillbaka och säga "ja, det är ju så".. I övrigt har jag inga vänner direkt utan det är med min man jag pratar av mig med.. Han är dock av den sorten "det kommer när det kommer" och sorterat det i facket "behöver inte tänka på det".. Så mina överanalyser är inget jag kan få igång en diskussion och sådär med xD utan det är mer "ja.. Mm.. Okej.. Vi kör på så kommer det ju".. Så ja, det kan kännas ensamt att inte ha en väninna att babbla av sig med. (jag är den där typen som behöver liksom prata/skriva/analysera för att då ur allt ur systemet) :p
Är din lutealfas konstant? Eller den varierar också?
Vad hade du för p-medel? Hur lång har din längsta cykel varit?
Stor kram <3