Inlägg från: Entusiastisk |Visa alla inlägg
  • Entusiastisk

BIM juli 2020

Lisa447 skrev 2020-07-03 00:03:50 följande:

Hej!

Får man hoppa in här?

Testade idag 3-4 dagar före BIM.

Kan knappt tro mina ögon???? Visst är det här ett positivt test?! Eller är det någon annan som fått svaga streck på dessa test och ändå inte varit gravid?

GRATTIS!!! Inga tveksamheter på det testet inte!!!
  • Entusiastisk
    anniissen skrev 2020-07-03 10:08:20 följande:

Älskar familjeliv, så skönt att läsa och känslan av att vara ensam i denna resa försvinner lite ????

Lördag 4 juli ska jag på 30 års fest, min fråga är, dricka eller inte?

Enligt natural cycles appen ska jag ha mens torsdag 9juli vilket lär stämma då den är regelbunden. ägglossningen bekräftades den 27 juni ..

Eller kanske kan jag köpa hem ett sånt där ?testa tidigt test?...

hur skulle ni gjort? snälla bolla tankar med mig ????????

Ja, men eller hur.. Skönt att få bolla med likasinnade tjejer!

Jag hade inte tagit chansen iallafall.. Ta bilen dit så har du enkel ursäkt, om det är möjligt!? Sen kan jag väl tycka att det bör vara viktigare vad DU gör med din kropp om du ev är gravid än vad andra tycker och tänker om att du väljer att avstå alkohol.

Behöver du ursäkterså finns ju alltifrån att du går på penicillin, ska köra(antingen hem eller tidigt dagen efter), inte känner för det etc.

Eller så om där är en bar tex så beställer du alkoholfritt men inte talar om att det är alkoholfritt du dricker till andra alt. ta med alkoholfritt(tex vin) och ha i en systemetpåse och höll i ett glas och sitt och smutta på, vid shotrace kan du bara kasta över axeln när de andra sveper;)

Förstår att man inte alltid vill outa att man försöker bli gravid ju men man vill inte heller känna dagen efter eller efter man druckit att "tänk så påverkade jag mitt blivande barn" liksom.. Hoppas du blev något klokare och att du gör det som känns rätt för dig<3
  • Entusiastisk
    chariots skrev 2020-07-03 16:21:41 följande:

BIM på söndag 5/7 (tror jag!)

Åh grattis <3 så spännande!
  • Entusiastisk
    Anonym (Syskon längtan) skrev 2020-07-04 02:59:49 följande:

Någon som vet om man kan bli mera bakfull om man är gravid? Är på äl+11 o tog ett glas vitt vin under kvällen. Endast 1 glas. Blev inte berusad o kände inte av något. Gick o la mig vid midnatt o vakna sen 2 timmar senare och mår så illa. Halsbränna och mår helt enkelt illa. Förstår ingenting o kan inte somna om pga detta.

Tänker kanske inte det är att bli bakfull utan att ett ev hcg skulle kunna trigga ett illamående!?
  • Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-07-04 22:10:16 följande:

Ni som har kommande BIM, hur tidigt tänker ni testa? Är på BIM -7 nu och känner att det "drar" i livmodern och mina bröstvårtor gör ont. Jag har beställt ett testa tidigt test, men är rädd för att jag ska ta för tidigt och att det därför ändå kommer va osäkert. Hade planerat att vänta till BIM -2. Hur tänker ni?

Jag har BIM en dag efter dig.
    Mina bröstvårtor började ömma igår och även idag.. men tycker det borde vara för tidigt för att få grav.symptom? Eller? När hade du din äl?
    Jag har haft så många månader av hopp och många testa tidigt och sen så när det är negativt har man ändå hoppet kvar att det kanske var för tidigt.. så denna månaden vågar jag inte förvänta mig något så min plan är att bara invänta mensen(men hoppas ändå att den inte kommer) och testar ifall den då inte dyker upp.. Men att testa med ett testa tidigt på bim -2 låter väl sunt, det bör ju verkligen visa ett "rätt" svar liksom :)
    håller tummarna för oss <3
  • Entusiastisk
    Apoapo 5/7. 35, tredje barnet.

Kalatea: 6/7, 27 år, Inga barn

Lingonrisig 7/7, 31 år, andra barnet, plussat

Hartassen 8/7, 31 år, andra barnet, plussat

Makemy­ownsun­shine 11/7. Tredje barnet

Jojjo87 11/7. 33år, första barnet.

Msofie, 11/7. 24 är, första barnet

Studerande 11/7 38 år fjärde barnet.

Sskemma 12/7, 25 år, första barnet

entusiastisk 12/7, 31 år, andra barnet

odlarmamman 13/7, 28 år, tredje barnet

Amidina 13/7, 34 år, första barnet

PelloBello 14/7, 34 år, andra barnet

saraama 14/7, 30 år, andra barnet

NiMi12 15/7, 41 år, andra barnet

Vemvetintejag 15/7, 29 år, första barnet

Emelie 01 16/7, 33 år, tredje barnet

mzl93 16/7, 27 år, första barnet

Trio2021 19/7, 28 år, tredje barnet

SpändFörväntan 21/7, 37 år, fjärde barnet

jemalot 24/7, 33 år, första barnet

sbina86: 27/7, 33 år, tredje barnet

apan95: 27/7, 24 år, första barnet

Esemlan: 28/7, 36 år, andra barnet

Xylofon15: 30/7, tredje barnet

Editeds: 31/7, 29 år, andra barnet

Uppdaterat listan med de plus jag hittade i tråden! Fyll gärna på ni andra, både med er BIM och ifall ni plussat <3
  • Entusiastisk
    Trio2021 skrev 2020-07-05 20:47:23 följande:

Ja så bra idé :D hade varit kul att se på vilken bim också faktiskt :D

Absolut! Bara fyll på <3
  • Entusiastisk
    Emelie 01 skrev 2020-07-05 20:43:37 följande:

Usch jag känner mig heldeppig! Vi fick inte alls till så mycket mys under tiden ÄL borde ha inträffat.

Känner i hela mig att vi inte lyckats. Förra månaden hade jag känningar av ömma bröst mm men nu känner jag inget.

Jag vet att det kan ta tid och att många får vänta mer än ett år men varje månad det inte går så känns det så tungt.

Visst har jag en bit kvar till BIM men magkänslan brukar ju ha rätt.

Det faller en tår när jag skriver men imorgon hoppas jag att det känns bättre.

Kul att se alla som fått ett efterlängtat plus, stort grattis och vi är bara i början av månaden. Så vi hoppas på många fler :)

För att peppa dig lite försökte jag och min man superintensivt de första 2 månaderna med vår dotter, asså var och varannan dag 2 veckor runt äl.. Och 3e månaden blev det bara ett halvhjärtat försök 1 enda gång.. Men minsann så tog det sig den gången..

Men klart att det kan kännas hopplöst, men går och väntar till äl, får förväntningar, väntar till bim, förhoppningar och letande efter symptom och sedan kommer mensen.. Och allt rasar.. Sen byggs det upp igen om och om.. Spontana mys blir till projekt som ska planeras och ibland tvingas fram istället för att just bara bli när lusten faller på.. Men får trösta sig med att de allra allra flesta faktiskt kommer bli gravida så småningom.. <3 kämpa på! Snart kommer det vara er tur. Ta en myskväll med lite yoga/meditation, ansiktsmask, bad, tända ljus och bra musik.. <3 håll hoppet uppe. Kram
  • Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-07-05 20:56:41 följande:

Okej, behöver era bästa tips på att distrahera sig. Ska testa om 4 dagar och håller på att bli galen. Det enda som funkar just nu är träna och att städa. Vad gör ni för att hålla er sysselsatta?

Well, jag är av någon anledning så pessimistisk denna månaden xD har kanske bränt slut på mina förhoppningar.. ^^

men bästa tycker jag är att boka upp aktiviteter tillsammans med andra, för då pratar man om andra saker och eftersom de inte vet vad man väntar på så annat tar plats i tankarna liksom för man pratar om allt annat.. Asså allt ifrån grillkväll, bio, spa, träna ihop.. Etc etc

Men vill man försöka låta tiden gå om man är själv brukar jag typ planera upp lite olika aktiviteter för mig själv.. Man kan boka spa, massage, ansiktsbehandling, boka upp sig på något annorlunda träningspass, gå och simma/bada, ut o springa, gym, yoga..

Annars lite enklare som Lyssnapå musik, skriva, göra yoga och meditation, gå långa promenader, träna, laga god mat, spela, se en serie, shoppa... Ja jag kan fortsätta ett tag, haha!

Förstår det är seeegt!
Svar på tråden BIM juli 2020