Inlägg från: Entusiastisk |Visa alla inlägg
  • Entusiastisk

BIM juli 2020

Jojjo87 skrev 2020-07-10 08:16:13 följande:

Jahapp, tog ett test nu på morgonen. Blankt!!!

Så bara invänta mensen som ska komma imorgon....

Är så trött på att det aldrig funkar. Har snart försökt i ett år och det tär på en tillslut.

Känner med dig<3

Det är så tufft all denna väntan, förhoppningar som byggs upp man tycker man har gjort allt rätt, symptom, förväntningar och sen blanka test och/eller mens..

Det tär både på en själv och det blir stundtals tufft i förhållandet också!? Med en bebis verkstad istället för härliga spontana mys.

Min man är dock super hakuna matata, jag börjar väl också bli det när jag inser att detta inte går att stressa fram, tyvärr:(.. Det kommer liksom bli när det blir och det enda jag kan göra är att optimera min hälsa till max! Nu är jag sen innan nykterist, dricker ingen koffein och använder inte nikotin så att optimera för mig har inneburit att öka min kcal, noga med mina vitaminer, boostar med extra dvitamin innan äl, lyssnar på kroppen, börjat mer med yoga och andningsövningar etc...

Men så frustrerande ändå när det inte går.. Har ni sökt hjälp än eller har planer på det? Stor kram!
  • Entusiastisk
    Jojjo87 skrev 2020-07-10 10:35:20 följande:

Ja man börjar ju fundera på vad fan det är för fel på en :/ min sambo har ett barn sen innan så jag tänker ju att felet ligger hos mig. Iaf just nu när mensen ska komma så klandrar jag mig själv.

Jag har börjat bli mer och mer medveten om kvinnokroppen. Känner du till Jenny koos? Följer henne på Instagram och hon pratar mkt om fertilitet och kvinnokroppen. Så har därefter slutat med koffein, hälsosamt har jag alltid ätit, boostar kroppen med vitaminer och miniraketer. Försöker meditera regelbundet men skulle behöva mer då jag lätt blir stressad.

Tänker att vi kommer försöka söka hjälp om vi inte fixar det på egen hand efter sommaren.

Hur länge har ni försökt?

Men jaa! Ääälskar henne! Även om jag gjort väldigt mycket av det redan sen innan så har ja verkligen fått helt ny kunskap och insikt i fertilitetsförståelse. Köpte hennes webinarium och kollade menscykel och främja ägglossning och kollat instagram sååå informativt! Verkligen så mycket jag inte visste!!!

Jag slutade på minipiller i början av oktober så i mitt huvud känns det som vi försökt sen dess för redan då fick jag utslag för östrogenhöjning på sån clearblue advanced men fick aldrig lh-stegring. Sen fick jag mensen i januari och då tändes ett nytt hopp, men sen försvann den ngn månad igen, sen verkar det som att lutealfasen varit för kort för nu efter att jag grottat ner mig i vulverinekoos grejer senaste månaderna så har jag börjat inse mer och mer att en graviditet inte varit möjligt fram till 29 maj när jag drog ner på amningen(för att göra en lång historia kort). Så rent realistiskt är detta då kanske egentligen vårt 2a försök.

Så nu hoppas jag ju såklart antingen på plus eller att min mens infinner sig på söndag för att jag ska känna att jag har kontroll på min cykel, för engångsskull. Sämsta tänkbara är att äl hoppat över och jag får börja fundera på att kanske sluta amma helt för att det ens ska bli ngt(och det är jag och dottern inte redo för än).. Så ja...

Klart det kan kännas tufft då om han "lyckats" få barn tidigare. Nu vet jag ju inte hans hälsostatus men den kan ju också varit bättre förra gången än nu tex så det måste ju inte bara vara du <3 rätt som det är så bara tar det sig, speciellt när man samlar på sig kunskap och kanske använder sig av lite "metoder" för att bättre kunna tracka äl etc. Men du har kanske testat älstickor? Tempa?

Hoppas snart iaf att det är vår tur.. Det blir ju så tufft efter bara ett par månader när man tycker man gör allt man kan men ändå tar det inte sig.....
  • Entusiastisk
    sommar2020regn skrev 2020-07-10 11:14:48 följande:

Tack! Tog ett digitalt nu som också var positivt 

Stort grattis vad underbart <3
  • Entusiastisk
    sommar2020regn skrev 2020-07-10 13:58:53 följande:

Åh där är du! Tappade bort dig men såg ditt långa svar, men hann inte svara! I vilken "tråd" var det du skrev? Jag får hålla mig till en enda nu!

Hopppaaas nu att vi får följa varandra i någon BF tråd och kan götta ner oss i allt. En spännande sak jag tänkte på hos gyn var att mitt endometrie var 7mm men brösten börjat växa, o det är ju samma hormoner som ska driva upp endometriet och körtelgångarna i brösten... då anade jag ugglor i mossen 

Kram o håll mig uppdaterad!

Svårt att hålla reda på.. Det var den tråden "symptom för oss som inte vågat testa än" :)

Hoppas verkligen vi kan få följas åt ja!

Håller dig uppdaterad! Kram <3
  • Entusiastisk
    RedoFörBebis1 skrev 2020-07-11 10:19:46 följande:

Hej allihop!

Jag hoppas med på ett + denna månaden :) BIM-dagen är imorgon för min del och jag kan knappt hejda mig från att testa redan idag. Någon annan som har BIM nu i helgen? :)

Jag har också bim imorgon!

Håller tummarna för oss! <3
  • Entusiastisk

Imorgon är BIM men tror att mensen lär dyka upp. Så nu hoppas jag bara sååå innerligt att den dyker upp punktligt så att jag kan få kvitto att min effort i att få igång äl gett resultat..

Började tempa redan idag och kör med örontemp mest för att köra ihop med äl-stickor, leta fertil sekret, känna på livmoderhalstappen och andra symptom för att detektera äl ännu mer exakt i nästa cykel och sen ha sex varannan dag istället för varje dag runt äl..

Hoppas på att få tydliga tecken för äl iallafall och hoppas att det kan hjälpa oss oss ytterligare!? Jag kanske är helt fel på min äl liksom, man börjar ju liksom tveka på sig själv när det inte tar sig.^^

Vad ska ni andra i tråden göra för att optimera eller prova/ göra annorlunda nästa cykel?

Kram <3

• Entusiastisk

Tycker det ser ut som antingen påväg mot positivt eller precis varit positivt men att du isåfall missat peaken.. Så mys på och fortsätt testa för att se vilket det är men det är ju absolut(vad jag tror) runt ett positivt test :)

• Entusiastisk
    Aammi skrev 2020-07-11 22:03:11 följande:

Tack för era kommentarer! Nu blev jag på bra humör :D

Här är en bild på mina test från senaste dagarna. Jag har bara mätt på kvällarna en gång tidigare och det var samma tid för tre dagar sedan, och då blev testet lika starkt. Jag tog ännu ett test nu senare på kvällen och det blev mycket svagare. Helt ärligt känns det som att jag får starkast sträck när jag är halvt uttorkad och knappt streck alls när jag har druckit tillräckligt med vatten.

Vilken tid på dygnet är bäst för att mäta? Nu under semestern kommer jag få lite annan dygnsrytm, är det faktiska klockslag som påverkar hormonnivån eller är det timmar från att man vaknar?

Jag har så många frågor!

Vad jag förstått är det viktigaste att man tar det vid i princip samma tidpunkt varje dag iallafall och att man reducerat vätskeintaget 2 h innan och sen att man ska testa mellan 10-20.

Men vad jag förstått från alla proffs här så kan man ev missa peaken med ett test om dagen och att man kan säkra upp med 2 om dagen.. Annars tänker jag, som ska köra på äl-test nästa månad, att försöka ta en tid mittemellan de tider typ vid 15 och hoppas på det bästa :p
  • Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-07-11 22:50:00 följande:

Jag kommer prova rosenrot tills nästa försök! Är på BIM idag och ser inte skymten av någon mens vilket gör mig förvirrad.. tycker de är det värsta, att inte veta. Får den hellre bara så man kan va säker.

Okej! Spännande! Håller med dig, När man inte är gravid så kan man väl iaf bara få sin mens när den ska ^^

du kan inte haft en senare äl då? Håll mig gärna uppdaterad när den kommer. Jag har BIM idag och vill inget hellre att den är punktlig så jag kan få kvitto på att jag läst av min kropp rätt^^ så fort den kommer hoppar jag in i nästa tråd så kan vi stötta varandra där <3 kram
  • Entusiastisk

Tycker jag kunnat hålla mig relativt lugn denna månaden(det har dock också varit den längsta månaden av någon anledning rent mentalt)..

Idag har jag bim och vill bara mensen ska vara punktlig så jag kan få kvitto på att den funkat så som jag trott..

Men även idag har jag liksom rätt mycket flytningar. Livmoderstappen tycker jag dock indikerar på att mensen bör komma.. Men kan ju också vara helt ute och cykla. .

Började liksom bara bli helt orolig nu, tänk så hoppades ägglossningen över och att den typ kommer nu?! Asså förstår ingenting.. Men nu fick jag typ bara en stark känsla av att jag kanske bli tvingad att tvinga både mig och min dotter att sluta amma :'( det var som allt vände typ nu och att jag bara känner att "nä.. Det blir inga fler barn.. Jag orkar inte detta" och jag som verkligen bara försökt att ta allt med ro... Nu - hell breaks loose :/

Kommer inte mensen idag eller imorgon tar jag nog ändå ett gravtest på morgonen för att bara 100% försäkra mig och sen börja verkstaden igen(har inte riktigt känt för att mysa till det veckan efter äl denna månaden) men det är kanske bättre att få in ett mönster under hela cykeln och försöka att släppa äl-tankar....

Gah.. Stäng av min hjärna!

Sorry behövde bara skriva av mig.. <3

Svar på tråden BIM juli 2020