Jojjo87 skrev 2020-07-10 10:35:20 följande:
Ja man börjar ju fundera på vad fan det är för fel på en :/ min sambo har ett barn sen innan så jag tänker ju att felet ligger hos mig. Iaf just nu när mensen ska komma så klandrar jag mig själv.
Jag har börjat bli mer och mer medveten om kvinnokroppen. Känner du till Jenny koos? Följer henne på Instagram och hon pratar mkt om fertilitet och kvinnokroppen. Så har därefter slutat med koffein, hälsosamt har jag alltid ätit, boostar kroppen med vitaminer och miniraketer. Försöker meditera regelbundet men skulle behöva mer då jag lätt blir stressad.
Tänker att vi kommer försöka söka hjälp om vi inte fixar det på egen hand efter sommaren.
Hur länge har ni försökt?
Men jaa! Ääälskar henne! Även om jag gjort väldigt mycket av det redan sen innan så har ja verkligen fått helt ny kunskap och insikt i fertilitetsförståelse. Köpte hennes webinarium och kollade menscykel och främja ägglossning och kollat instagram sååå informativt! Verkligen så mycket jag inte visste!!!
Jag slutade på minipiller i början av oktober så i mitt huvud känns det som vi försökt sen dess för redan då fick jag utslag för östrogenhöjning på sån clearblue advanced men fick aldrig lh-stegring. Sen fick jag mensen i januari och då tändes ett nytt hopp, men sen försvann den ngn månad igen, sen verkar det som att lutealfasen varit för kort för nu efter att jag grottat ner mig i vulverinekoos grejer senaste månaderna så har jag börjat inse mer och mer att en graviditet inte varit möjligt fram till 29 maj när jag drog ner på amningen(för att göra en lång historia kort). Så rent realistiskt är detta då kanske egentligen vårt 2a försök.
Så nu hoppas jag ju såklart antingen på plus eller att min mens infinner sig på söndag för att jag ska känna att jag har kontroll på min cykel, för engångsskull. Sämsta tänkbara är att äl hoppat över och jag får börja fundera på att kanske sluta amma helt för att det ens ska bli ngt(och det är jag och dottern inte redo för än).. Så ja...
Klart det kan kännas tufft då om han "lyckats" få barn tidigare. Nu vet jag ju inte hans hälsostatus men den kan ju också varit bättre förra gången än nu tex så det måste ju inte bara vara du <3 rätt som det är så bara tar det sig, speciellt när man samlar på sig kunskap och kanske använder sig av lite "metoder" för att bättre kunna tracka äl etc. Men du har kanske testat älstickor? Tempa?
Hoppas snart iaf att det är vår tur.. Det blir ju så tufft efter bara ett par månader när man tycker man gör allt man kan men ändå tar det inte sig.....