BIM juli 2020
Låter mysigt. Så vill jag med egentligen ha det. Amma på, bli gravid, amma genom graviditeten och sedan tandemamma tills den äldre av dem är redo att sluta.
Men vi får se. Vill om möjligt hinna med 2 barn till innan jag blir alldeles för gammal och de inte går längre. Blir 36 i år. Så kanske ändå försöker få till ett amningsavslut. Men inte än.
Tänker ändå att man vet vad man har men inte vad man får så jag kör efter lillan och hoppas på det bästa.. Kommer iaf absolut inte sluta helt, det får fan-ta-mig gå ändå har jag bestämt. Nu är lillan 26 månader. Hoppas så mycket på ett plus inom det närmsta!
Vi pratar mycket jag och min dotter och jag försöker få henne att känna sig delaktig i våra beslut, det har blivit lättare iaf att kunna dra ner.. Man menar på att nattamningarna är dom som ställer till det mest för äl så kanske testa att få ner dom i värsta fall? Vi tänder en stjärnlampa på natten och förklarar varje kväll att brösten då sover men att man kan få mjölk om man är törstig och man får även hålla innanför tröjan och så fort lampan släcks så vaknar dom och hon får amma.. Det har funkat väldigt bra för oss iaf.. Kram! Håller tummarna att vi får fortsätta amma våra skatter men ändå får chans till en till och även amma dom <3