Anonym (Swing for fun) skrev 2020-06-06 09:21:32 följande:
Beror väldigt mycket på hur man gör och i vilken kontext. För mig är smisk och liknande aldrig bestraffning eller för förnedring utan belöning och intimt. Har det ofta som inledning till tuffare lekar med floggers och piskor. Dels för att det är intimt och med mycket kontakt och ett väldigt bra sätt att känna in var man har varandra i stunden. Skall tilläggas att jag aldrig klatchsmiskar utan det är distinkt och handen stannar alltid kvar på rumpan, låret eller var man nu väljer att smiska för att skapa intimitet och närvaro. Formligen hatar att ta och ge den typ av smisk man ofta ser i dåliga porrfilmer. När jag var yngre och letade efter lekkamrater för att få smisk så var bland det första jag gjorde att be dom visa hur dom smiskar. Var det porrfilmsvarianten var det tack och hej på en gång.
För egen del har jag svårt se "smisk över knät" som en del av dominans. Men kan ske lite lekfullt just för att det är mycket hudkontakt.
Och det är väl som med det mesta av dominans, att man måste relatera till något man anser attraktivt. Det är väl som med redskap, för den ena kan ett ridspö symbolisera något farligt smärtsamt, men för den andra är det likt en skyffel, ett redskap i stallet.