Inlägg från: Anonym (Swing for fun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Swing for fun)

Smisk - vill du ha det?

Kallar mig för dominant masochist med starka sadistiska drag. Det betyder att jag gärna både ger och tar smärta men inte i samband med sex, då vill jag gärna ha det tantriskt med stor närvaro i stunden och en man som försöker dominera mig sexuellt kommer att få stora problem.

• Anonym (Swing for fun)
    Tukt skrev 2020-06-06 09:04:49 följande:

Det kan ju bero på hur det genomförs, och styrkan i det. Just smisk, till skillnad från pisk, stryk, har ju en framtoning av att vara barn/vs vuxen. Och det kan ju ofta bli rätt konstigt.

Beror väldigt mycket på hur man gör och i vilken kontext. För mig är smisk och liknande aldrig bestraffning eller för förnedring utan belöning och intimt. Har det ofta som inledning till tuffare lekar med floggers och piskor. Dels för att det är intimt och med mycket kontakt och ett väldigt bra sätt att känna in var man har varandra i stunden. Skall tilläggas att jag aldrig klatchsmiskar utan det är distinkt och handen stannar alltid kvar på rumpan, låret eller var man nu väljer att smiska för att skapa intimitet och närvaro. Formligen hatar att ta och ge den typ av smisk man ofta ser i dåliga porrfilmer. När jag var yngre och letade efter lekkamrater för att få smisk så var bland det första jag gjorde att be dom visa hur dom smiskar. Var det porrfilmsvarianten var det tack och hej på en gång.
  • Anonym (Swing for fun)
    Tukt skrev 2020-06-06 11:54:57 följande:

För egen del har jag svårt se "smisk över knät" som en del av dominans. Men kan ske lite lekfullt just för att det är mycket hudkontakt.

Och det är väl som med det mesta av dominans, att man måste relatera till något man anser attraktivt. Det är väl som med redskap, för den ena kan ett ridspö symbolisera något farligt smärtsamt, men för den andra är det likt en skyffel, ett redskap i stallet.

Nu har jag aldrig sagt något om smisk över knät. För mig är smisk något man ger med handen oavsett om mottagaren är böjd över ett bord eller liknande. Om jag skulle smiska över knät skulle det bara bli fånigt. Jag är 165 cm lång och gubben är 197 cm lång och är drygt 100kg muskler. Är mindre än de flesta av mina lekkamrater. Dominans ligger inte i kroppsstorlek.
  • Anonym (Swing for fun)
    Tukt skrev 2020-06-06 13:29:38 följande:

Jo, förstår det. Det var mer min egna reflektion. Att om smisk, mest för att det är trevligt med all hud. Och då över knät, eftersom det är mest kontakt så.

Man kan smiska på väldigt olika sätt. Kan vara mjukt nästan smeksamt till riktigt hårt och brutalt. Beror på hur man gör och var man smiskar. Har inga problem att ge även förhärdade masochister vad dom tål med handsmisk.
Svar på tråden Smisk - vill du ha det?