Xenia skrev 2020-05-24 00:57:29 följande:
Din morfar låter som en riktig hustyrann, vaddå "mitt hus", var det inte lika mycket mormors? Hon lagade maten men hade ingen rätt att bestämma vad hon skulle köpa.
Jag har ingen sådan hustyrann så jag använder margarin på smörgåsen. När jag steker använder jag både margarin, olja och smör. Smör är fetast, så det är inte nyttigt om man försöker hålla vikten. Det smakar dock bäst i vissa fall.
Han var värdens snällaste så nej, någon hustyrann var han då rakt inte. Han hade bara väldigt bestämda åsikter i just denna frågan som handlade om just margarin precis som min mormor hade i andra. Hon kunde tex säga till honom att hon inte ville ha sprit i ?sitt hus?.
Så din tolkning om min morfar är felaktig.
Du får naturligtvis använda vad du vill. Det bekommer mig inte det minsta. JAG vill dock inte tillföra just margarin till min kropp få jag vet vad det är gjort utav och hur den tillverkas. Jag väljer därför smör i alla lägen alla dagar i veckan. Inte nyttigt för vikten? Då tar jag mindre om nu så skulle vara fallet att jag behöver tänka på vikten. Men alla gör naturligtivs som dom själva vill.