• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (nej, val är val)
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-08-28 17:33:45 följande:
    Vad du tycker att feminister är ganska ointressant, det är helt enkelt inte sant.

Du skriver fortfarande inte vad du vill visa med bilden. Men jag anar, rätta mig om jag har fel: feminister (som har ett utseende som du inte tycker om) får inte ha en åsikt om män som köper våldtäkter eftersom Jesus skulle (enligt dig) ha förlåtit honom.

Men låt mig då berätta:

Vad Jesus skulle ha gjort är helt irrelevant, han dog för 2000 år sen typ. Vi måste kunna diskutera problematiken med sexköpare idag, 2020, utan att vissa män blir kränkta och känner ett behov av att använda larviga uttryck som feminazis och dylikt för att försöka deraila debatten och vrida fokus till något helt irrelevant.
    Du får ha den åsikten, jag håller inte alls med dig, Och mina åsikter är mycket relevanta och intressanta med. Och ingen köper våldtäckt, jag vill inte lägga min energi på dig och ämnet. Har bättre saker för mig! Men ta bilden som du vill. Jag är för att köpa sex om två är med p det och ingen blir utnyttjad om det är val, och jag är för förlåtelse.. Mindre för radikal feminism helt klart. Det är allt du får nu, i got shit to do! =)
  • Anonym (Little piggie)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-08-29 17:34:06 följande:

Du får ha den åsikten, jag håller inte alls med dig, Och mina åsikter är mycket relevanta och intressanta med. Och ingen köper våldtäckt, jag vill inte lägga min energi på dig och ämnet. Har bättre saker för mig! Men ta bilden som du vill. Jag är för att köpa sex om två är med p det och ingen blir utnyttjad om det är val, och jag är för förlåtelse.. Mindre för radikal feminism helt klart. Det är allt du får nu, i got shit to do! =)

Jovisst köper många våldtäkt, är du så naiv verkligen att du inte fattar det?

Förlåtelse är jättebra, men man måste göra sig förtjänt av den. Att grina i media när man blivit påkommen är inte att göra sig förtjänt av förlåtelse.
  • Anonym (tolkningsföreträde?)

Det är väl en logisk bild? Jesus - som inte berörs av det hela - kan förlåta bäst fan han vill. Kvinnan - som faktiskt har upplevt kvinnohat och konsekvenserna av det - har svårare att förlåta, eftersom synen på kvinnor som handelsvaror drabbar henne.

Så länge man förstår att Jesus är ett arrogant fä i sammanhanget och att feministen är vettig så är bilden rätt okej.

• Anonym (Little piggie)
    Anonym (tolkningsföreträde?) skrev 2020-08-29 17:52:17 följande:

Det är väl en logisk bild? Jesus - som inte berörs av det hela - kan förlåta bäst fan han vill. Kvinnan - som faktiskt har upplevt kvinnohat och konsekvenserna av det - har svårare att förlåta, eftersom synen på kvinnor som handelsvaror drabbar henne.

Så länge man förstår att Jesus är ett arrogant fä i sammanhanget och att feministen är vettig så är bilden rätt okej.

Håller helt med. Den illustrerar arrogansen och ointresset inför kvinnoförtryck otroligt bra.

Och genom att använda den påvisar (nej, det är ett val) den grundläggande inställningen till kvinnors rättigheter generellt och specifikt vår rätt att uttrycka missnöje.
  • Anonym (Visst en orsak.)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-08-28 14:21:48 följande:

Jag skrev det innan. Till alla feminister som hatade på paolo roberto på sociala medier och skrek "våldtäckt" och annat. Om detta hänt år 2000 hade det vart en liten tidningsartikel i aftonbladet ute hos pizzerian..

Sen glömt. Men nu med internet kommer alla feminazis och krigar hårt, plus om ämnet att köpa sex vilket ska vara lagligt. Jag vill visa hur jag känner om om många feminister. Som denna bild uttrycker känner jag för många internet krigare och feminazis.. Och jo, jag tycker feminister ser ut exakt såhär. Väldigt bra bild! Ha det

Och alla valen går att ångra i efterhand.
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-08-29 17:30:14 följande:

Jag vet än igen inte vad du pratar om.. det är ingen som suger av någon på bilden, utan det är en som står på huk och blir tröstad av jesus. Men du ser vad du ser, och det får du hålla för digsjälv. Så nej tack. Ha det.

Klart du inte vet. Katoliken P knäböjer som en liten [skändad] korgosse. Ett lämpligt straff. Bilda dig lite så klarnar alla möjligheter du intet ont anande bjöd på.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel

www.expressen.se/nyheter/feminismen-ar-det-skadligaste-som-hant/

Så var det dags igen för den "självskadande" och självcentrerade PR att fyra av några nygamla salvor mot feminismen och samtidigt göra det bara han kan: Att både självömka och glorifiera sig själv på in- och utandning:

"Han berättar också att han sökt hjälp för att hantera det faktum att han köpte sex, något som han beskriver som ett självskadebeteende."

"Jag har gjort det här, det finns ingen som tagit så mycket skit för något sådant."

"Att jag snubblar en gång, tar inte bort att jag har skrivit 13 böcker, man tar inte bort att jag boxats om VM-titlar. Det är en del av mig."

• Anonym (12345)
    Anonym (riktig man) skrev 2021-05-16 10:23:25 följande:
    Ingenting kan ta ifrån Paulo att han är en löjlig pajas. Om han inser det kan han börja sin långa resa mot att bli en gubbe som kan tolereras om man bortser från han första 50 år.

Paolo är en sexköpare, han har misshandlat en massa människor. Dömts i domstol. Han har ingenting att säga. Det är obegripligt att folk finner honom intressant att han måste få utrymme i riksmedia. Varför inte ge detta utrymme till någon intressant person som har något att komma med istället?

Dock är jag inte förvånad. Man förstod på en gång att det inte skulle dröja länge innan Paolo skulle släppas in i rampljuset igen.

En man som kan uppföra sig är inte värd någonting. Men en man som gång på gång gör bort sig å det grövsta, gråter ut och är allmänt patetisk är ju den som måste lyftas fram.
    Ska uppmärksamheten upphöra så måste media och sluta jaga honom, skrivs det inte ens en endaste lite notis så kommer han för eller senare bli relativt bortglömd ingen som någon pratar om i alla fall.

Sedan för hans barn skull så vore det bäst att låta han gå vidare med vad det nu är han kommer göra.
  • Anonym (12345)

i dokumentären nämner han flea ggr.
    "Dom" tömmde mina bankonton.
    Har dock lite svårt att tro att ha är helt black om han tjänat bra med pengar och han bor ju dessutom kvar i villan i Nacka.

Så han klarar sig nog.

Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp