• Anonym (regimforum)

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Vad tycker ni om det? Om man kritiserar socialdemokraternas förflutna så tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 

• Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S
  • Iarwain
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 19:20:52 följande:
    Det finns inge Palestisk stat . Landet Palestina styrs av Hamas och bör inte erkännas som en stat gör man det delar man Hamas värderingar 
    Nej, det beror på om man följer FNs syn på stater eller inte.
    Land och stat är två olika saker.
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Iarwain
    Iarwain skrev 2020-05-14 19:22:59 följande:
    Nej, det beror på om man följer FNs syn på stater eller inte.
    Land och stat är två olika saker.
    Det jag menar är att ett land aldrig kan erkännas som en stat.
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 19:20:52 följande:
    Det finns inge Palestisk stat . Landet Palestina styrs av Hamas och bör inte erkännas som en stat gör man det delar man Hamas värderingar 

Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (regimforum)
    Iarwain skrev 2020-05-14 19:21:13 följande:
    Nu tycker jag inte att man ska fokusera bistånd till just Palestina, men det är svårt att ge stöd till Palestina utan att ge stöd till Hamas då de är styrande där.

Jag har inte sett någon här hylla terrorgrupper, kan du ge exempel?

Kan du därutöver svara på mina frågor i inlägg #59.

Jag kan tillägga att är det så här du argumenterat i de trådar som blivit stängda så förstår jag varför. Du är inte speciellt ärlig i din argumentation och därutöver väldigt beskyllande och utpekande.
    Kort sagt, du beter dig som en barnrumpa utan större insikt i hur världen omkring dig fungerar...
    Är jag en barnrumpa för jag anser att det är problematiskt attt stödja terrorgrupper som hamas? Du anser inte att det är problematiskt att man avrättar homosexulla i palestina? Ansder du inte att judar och homosexulla också har ett värde? 
  • Iarwain
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 19:29:09 följande:
    Är jag en barnrumpa för jag anser att det är problematiskt attt stödja terrorgrupper som hamas? Du anser inte att det är problematiskt att man avrättar homosexulla i palestina? Ansder du inte att judar och homosexulla också har ett värde? 
    Nej, utan för att  du för ett resonemang som en ...

Som jag antydde tidigare, jag tycker det är problematiskt att ge fokuserat bistånd till Palestina, som det ser ut nu.
    Hur det ser ut i det landet är ett stort problem, som måste rättas till. Det tror jag inte kan göras genom monetära insatser.

Jag stödjer Fn deklaration "“all human beings are born free and equal in dignity and rights", och igen gör resonerar du som en.

Kan du svara på mina frågor i #59?
  • Drottningen1970
    Robert 832 skrev 2020-05-14 18:38:11 följande:

Vilka ur sd gasade ihjäl eller tvångsomhändertog judar förra veckan?

Nazism är en ideologi. De som de inte hade utrymme att göra förra veckan kan de göra nästa om de får mer makt.
  • Robert 832
    Drottningen1970 skrev 2020-05-14 19:49:32 följande:

Nazism är en ideologi. De som de inte hade utrymme att göra förra veckan kan de göra nästa om de får mer makt.

Nä nä nä, det var du som pratade om förra veckan. Hittills har SD inte gasat ihjäl någon eller tvångsomhändertagit folk, det kan inte sägas om Socialdemokraterna som både tvångsomhändertagit, splittrat familjer och sterilisera "mindervärdiga individer."

Hur mycket de än försöker dölja sin historia kommer de inte undan det. De t.o.m försökte köpa sig fri från skuld med skadestånd till de drabbade.
  • Robert 832
    Iarwain skrev 2020-05-14 18:46:35 följande:

SD hade förra veckan en partiledare och flera i sin högsta ledning som gick med i ett parti med nazistiska sympatier

Så vad du säger är att nazisterna i SD bytte parti? Varför då om SD är nazister? Kanske de inte trivdes i ett icke-nazistisk parti. Bytte de till S?
  • Trent
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 15:41:18 följande:

Där kom hatet från Sossarna nätkrigare . Alla som inte tycker som mig har foliehatt och är eleka , jag är för demorkati så länge alla tycker som mig 

Intresant det där =) 

Vilket hat? Du citerade nedanstående inlägg. Peka ut hatet!

Anonym (A) skrev 2020-05-14 15:37:57 följande:

Foliehattarna brukar anföra att S har nazistisk bakgrund pga rasbiologisk forskning som pågick för 90(!!) år sedan. Vad man lärt sig inom biologi efter detta är tydligen ointressant. Att SD var öppet nazistiskt när nuvarande partiledare gick med i partiet är ett betydligt mindre problem (i deras ögon).
  • Iarwain
    Robert 832 skrev 2020-05-14 20:13:28 följande:
    Så vad du säger är att nazisterna i SD bytte parti? Varför då om SD är nazister? Kanske de inte trivdes i ett icke-nazistisk parti. Bytte de till S?
    För att svara på dina frågor först.
    Att vissa nazister har bytt parti betyder inte att det kan finnas de med rasistiska åsikter kvar i partiet.
    Jag har ingenstans skrivit att SD är nazister.
    Jag har ingen aning om vilka partier de som lämnat SD bytt till.

Att de med mer extrema åsikter bytt parti förringar inte det faktum att många i partiets ledning gick med i ett parti med nazistiska sympatier.

Är du av annan åsikt angående det?
  • Drottningen1970
    Robert 832 skrev 2020-05-14 20:11:10 följande:

Nä nä nä, det var du som pratade om förra veckan. Hittills har SD inte gasat ihjäl någon eller tvångsomhändertagit folk, det kan inte sägas om Socialdemokraterna som både tvångsomhändertagit, splittrat familjer och sterilisera "mindervärdiga individer."

Hur mycket de än försöker dölja sin historia kommer de inte undan det. De t.o.m försökte köpa sig fri från skuld med skadestånd till de drabbade.

Ja förra veckan precis som denna vecka så bygger SF på en nazistisk ideologi. Att de idag inte har makten att gasa ihjäl nån innebär inte att detta inte kan ske nästa vecka. Förstår du verkligen inte skillnaden på att man kan ha en ideologi utan att ännu ha makten att agera utifrån den? Eller menar du att nazister inte var nazister innan förintelsen faktisk var genomförd?
Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S