• Anonym (regimforum)

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Vad tycker ni om det? Om man kritiserar socialdemokraternas förflutna så tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 

• Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S
  • Anonym (regimforum)
    Anonym (A) skrev 2020-05-14 16:01:32 följande:
    I Nazi-Tyskland skickades förståndshandikappade till gaskammaren. I sossarnas Sverige har du till och med rösträtt.
    Intresant du gillar inte mig och använder förståndshandikappad som skällsord. Säger en del om dig faktiskt. Du kanske stödjer Sossen Hitlers T4 program? 
  • Anonym (regimforum)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-14 16:07:31 följande:
    Sedan är det skillnad på att uttrycka en negativ åsikt och att hålla på med något som kan anses vara rent förtal, vilket strider mot forumets regler.
    Nu är det förtal att kritisera S. Intresant anser du att regim kritik ska bli olagligt? Låter demokratiskt =P 
  • Anonym (L)

Oh my,

Det är tillåtet att svamla och vara okunnig i allmänhet men jag blir alltid lika fascinerad när folk envisas med att demonstrera sin okunnighet offentligt.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 16:11:42 följande:
    Nu är det förtal att kritisera S. Intresant anser du att regim kritik ska bli olagligt? Låter demokratiskt =P 
    Nej det är inte förtal att kritisera S. Det är förtal att påstå att de är nazister utan något som helst bevis.
  • Anonym (regimforum)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-14 16:14:59 följande:
    Nej det är inte förtal att kritisera S. Det är förtal att påstå att de är nazister utan något som helst bevis.
    Har ju länkat till en artikel om Ulvskog poserande och stödjade av en palestiskt terrorist . Det verkar varken klara av att googla eller klicka på en länk?

Nej det är inte förtal att kritisera S men skrämmande att se att du verka vara för att förbjuda all form av kritik mot S. NSDAP gjorde ju samma sak så en till sak där man kan likna er med nazzar 
  • Anonym (regimforum)
    Men ring till polisen och anmäll då =P hahahahahaha snälla de skulle göra min dag =P
  • Anonym (regimforum)
    Kan tänka mig det samtalet 

Polisen nån tycker inte som mig på ett forum han säger dumma saker om S .Grip han genast han tycker ju fel ju =P LOL
  • Anonym (regimforum)
    Poltiska grupper kan inte förtalas enligt svensk lag 

Att förtala något är ett brott enligt 5 kap. 1 § brottsbalken (BrB). För att ett förtalsbrott ska föreligga krävs det att någon har utpekat någon annan som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller att någon har lämnat en uppgift som är ägnad att utsätta annan för andras missaktning. Det finns dock undantag från straffansvar enligt denna bestämmelse, och det undantaget hittar vi i 5 kap. 1 § 2 st. BrB. Där står det att det kan vara försvarligt att lämna en uppgift om någon annan om uppgiften är sann eller om det finns skälig grund för uppgiften som lämnas. Det första som krävs för att förtal ens ska kunna aktualiseras är att någon utpekas. Grupper eller juridiska personer kan på så sätt i regel inte anses utpekade och därmed inte heller förtalas
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (regimforum) skrev 2020-05-14 16:21:46 följande:
    Har ju länkat till en artikel om Ulvskog poserande och stödjade av en palestiskt terrorist . Det verkar varken klara av att googla eller klicka på en länk?

Nej det är inte förtal att kritisera S men skrämmande att se att du verka vara för att förbjuda all form av kritik mot S. NSDAP gjorde ju samma sak så en till sak där man kan likna er med nazzar 
    Jag läste artikeln och det har inget med nazism att göra någonstans. Sluta ljug.

Jag har inte sagt att man ska förbjuda kritik. Sluta ljug.

Varför påstår du att jag är Socialdemokrat? Måste man vara det för att ifrågasätta riktigheten i dina påståenden? Menar du att alla som inte röstar S kommer att hålla med dig att de är nazister?
  • Anonym (regimforum)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-14 16:31:07 följande:
    Jag läste artikeln och det har inget med nazism att göra någonstans. Sluta ljug.

Jag har inte sagt att man ska förbjuda kritik. Sluta ljug.

Varför påstår du att jag är Socialdemokrat? Måste man vara det för att ifrågasätta riktigheten i dina påståenden? Menar du att alla som inte röstar S kommer att hålla med dig att de är nazister?
    Så det är inte nazism att stå för att uttrota Judar? 

Ditt förnekande säger att du är S . det är väldigt typiskt S vägrar erkänna nån form av kritik och pekar finger på andra. Nej men jag tror dom flesta som inte röstar S kan hålla med om att S har lik i gaderoben som alla andra även om deras nätsoldater gör allt för att tysta ner det =) 
Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S