• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • pyssel
    FDFMGA skrev 2020-12-05 20:12:10 följande:

Javisst, jag kan hjälpa dig.

Det är inte så att forskningen alltid måste enas i ett konsensus, även med samma faktaunderlag kan slutsatserna avvika från varandra.

Du vet det där med tes, antites, syntes behöver inte vara ett statiskt fenomen, ur syntesen uppstår nya teser, antiteser och synteser

Jag kan inte med den bästa av viljor se att den där översättningen var korrekt, dock var den välvillig. En för alla, alla för en, när klyban tagit en för laget. Men det är ändå roande att du aspirerar på professuren i klybanologi.
    Je suis Samuel
  • pyssel
    klyban skrev 2020-12-05 20:03:03 följande:

Vad är inkorrekt för COVID-19, kan du expandera ditt resonemang som är inkorrekt?Nationalism är irrelevant för COVID-19.Och Sverige har ingen flockimmunitetsstrategi.Vad är fel och utan glömma av saker?Saklighet om COVID-19?

Jag kan "expandera" i ett "Det var åter inkorrekt, klyban".
    Je suis Samuel
  • Pope Joan II
    pyssel skrev 2020-12-05 21:15:56 följande:
    Jag kan inte med den bästa av viljor se att den där översättningen var korrekt, dock var den välvillig. En för alla, alla för en, när klyban tagit en för laget. Men det är ändå roande att du aspirerar på professuren i klybanologi.
    Befordringsprofessor och inte stolsprofessor då utgår jag från. 
  • pyssel
    Pope Joan II skrev 2020-12-05 21:25:33 följande:

Je suis Samuel
  • Anonym (ABC)
    Padirac skrev 2020-12-05 20:40:12 följande:

i somras sade WHO att det är ovanligt att sympomfria smittar - jag vet inte om de har ändrat sig.

www.expressen.se/nyheter/who-ar-ovanligt-att-symptomfria-smittar/

Sanningen är väl att ingen riktigt vet varför vissa blir smittade, andra inte blir smittade, vissa smittar och andra inte smittar. 

Det finns fortfarande mycket som är okänt om spriningen, superspridarevent osv.

Väldigt få fall i kombination med en effektiv smittspårning gör ju att man kan vara ganska så säker på hur smittan har rört sig. Det har funnits ett antal smittohistorier i pressen där a/presymptomatisk smittspridning har ingått. Alternativet är att varenda en har ljugit om när symptomen uppkom, vilket jag har lite svårt att tro. För det skulle ju också ha varit fullständigt acceptabelt att säga att man började känna sig sjuk under arbetsdagen/festen.
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Ella.) skrev 2020-12-05 21:08:05 följande:

Jag har läst era tidningar också. En skall inte kasta sten när en sitter i glashus.

Vad har du läst? Kan du länka?
  • FDFMGA
    Nej, jag är ju inte lika fokuserad på klyban som du och din bänkgranne är.

Du frågade och jag svarade, kanske jag har fel, kanske inte. Men om du vet vad han inte menade så borde du i så fall också veta vad han menade.

Nåja, det finns ju folk till allt.

• Anonym (Ella.)
    Anonym (ABC) skrev 2020-12-05 21:49:37 följande:

Vad har du läst? Kan du länka?

Nädu, det får du allt leta efter själv. Du är så snabb att kasta skit på Sverige och våran strategi.
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2020-12-05 20:29:29 följande:
    Vet inte om jag ska älska eller hata Hegeliansk logik   
    Bara den inte tillämpas inom matematik så är det helt okejGlad

Jag såg förresten att en av trådens kritiker tillämpade en variant i tråden om Samhällsnytt, Kent Ekeroths gamla kloak Avpixlat.

Tesen var den bild gammelmedia ger, antitesen Samhällsnytts omvärldsbeskrivning.

Syntesen var enligt coronakritikern att sanningen ligger någonstans mittemellan.

Den slutsatsen kan jag inte direkt omfatta, men det är säkert en uppfattning som inte är så ovanlig bland trådens kritiker. Det är ju heller inte så ovanligt med uppfattningen att det finns en sanning med stort S som döljs för folket - som t ex att Sveriges strategi i hemlighet är att vi ska uppnå flockimmunitetTomte
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-12-05 20:27:00 följande:
    Så vänligt att du förklarar detta för Klyban, hoppas han läser och förstår!
    Vi har ingen flockimmunitetsstrategi.
    Vad har detta med COVID-19 och göra och den SAKLIGA diskussionen?
    pyssel skrev 2020-12-05 21:19:17 följande:
    Jag kan "expandera" i ett "Det var åter inkorrekt, klyban".
    Du glömde expandera ditt resonemang.
    Pope Joan II skrev 2020-12-05 21:25:33 följande:
    Frågetecken?

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin