FDFMGA skrev 2020-09-01 22:32:38 följande:
Jag gick en utbildning en gång där den allra första föreläsningen handlade om språk. Jag minns inte exakt vad föreläsaren sa men innebörden i det hon sa var att man kan kritisera en parson på många sätt, men kritiserar man personens språk så försöker man komma åt personens innersta.
Det är åtminstone sant såtillvida att om en person vars åsikter jag respekterade kritiserade mitt språk så skulle jag ta illa upp.
Ditt problem i den här diskussionen är att att du ibland har svårt att exakt ge ord för det du vill få fram och att du ibland missförstår det andra skriver. Men å andra sidan så kan den som vill förstå utan problem förstå vad du vill säga.
Hehe, är medveten att jag missar att få fram det jag önskar, det är rätt komplexa skeenden man ska beskriva ibland.
Men det intressanta är att ofta frågar inte folk ens, utan de hopar direkt vidare till argumentera min person istället för sak.
Jag har kritiserat språk, kanske sker 1-2ggr per år, men nu pratar vi om illa illa språk illa illa språk.(Om du förstår vart jag vandrar)
Mitt språk är som det är, och lärt mig inse detta för decennier sedan.
När jag diskuterade mycket narkotikapolitiska frågor, så kom det alltid att man rökat bort hjärnan.
Och det roliga är då att jag inte tog cannabis innan jag var en bra bit över 30 och medicinskt för smärta, och det passade dom inte heller.
Men lärde mig tidigt det handlar inte om att de ska ha rätt, utan att de ska få förnedra dig.
FDFMGA skrev 2020-09-01 22:19:32 följande:
Det kan man tycka - men man kan också tycka att klyban och jag skriver en smula olika.
Men visst, du har ju valt att fokusera på språk.
Medan jag tycker att det är olustigt med den språkliga mobbning klyban har utsatts för i den här tråden.Oroa dig inte, jag finner den komisk då de vägrar prata sak.
Och vi två skriver fundamentaliskt olika, men jag antar det inte ens handlar om vårt språk är lika här som de vill lyfta.
Utan att vi är i en synk om vad som sker i COVID-19, och att det stör.