Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Till skillnad från dig så skiter jag fullkomligen i Sveriges prestige, det enda jag bryr mig om är liv och är därmed glad över att det dör färre människor i covid nu. Men denna tråd handlar ju inte om hur många som dör just nu utan om hur Sverige hanterat corona krisen. Och med 6000 döda i bagaget så är det ju tveksamt om vi hanterat det bra.
Givetvis blir det jobbigt att diskutera med någon som hittar på saker andra sagt och sen påstår att den andra inte vill diskutera det han hittat på. Jag diskuterar ju hellre verkliga saker än dina påhittade alster. Citera gärna något inlägg där någon sagt att man inte tycker det är bra att det dör färre människor nu? Om du inte kan hitta det så beror det nog mest på att det bara finns i din fantasi.
Jag lyfter den, och säger vi ser vid slutet av året om COVID-19 verkligen har döda såna som inte ändå skulle ha dött.
Det är faktiskt du som gör det till en sak, då underdödligheten säger inte speciellt mycket än.
Vi får en bättre bild när man räknat ihop året.
Jag bryr mig inte heller om prestige, för det gör inte fakta.
Och jag flyttar mig med den.
Tråden handlar om allt nu, till och med personangrepp mot mig.
Dock bryr jag mig inte då den inte är saklig.
Jag diskuterar gärna, men man kan inte glömma av saker bara för det är obekvämt för ens poäng.
Vi har flera punkter där fakta har ändrat sig, men en del vägrar flytta med, det summerar upp detta perfekt.
Och över/underdödligheten kommer vi få följa ett tag innan vi ens kan göra en slutsats.
Så vi kan prata om detta typ en gång i månaden eller hur ofta nu dessa siffror trillar ut.
Så ser vi vad faktat tar oss, låter inte det som en bra idé?
För förekomma något sånt här vill jag då inte.