Anonym (man) skrev 2020-08-31 17:14:33 följande:
Men gud så löjligt, ja det dör människor varje dag, timme och sekund på jorden men alla dessa dör INTE av covid. Att du helt försöker trolla bort dödsorsak är ju så ofantligt fjantigt. Det är som att säga att det är ok att det är acceptabelt att det dör några tusen människor i trafiken på ett halvår för folk dör ju ändå.
Det är ingen som ignorerat underdödlighet, ALLA är överens om att det dör färre människor. De ENDA som gör allt för att försöka trolla bort 6000 döda i covid är du och övriga "patrioter". Du blandar ihop din egen retorik med andras klyban.
Jag har inga problem med frågor, det jag inte tål är BS och fjantiga egenpåhittade scenarier och antagande utan belägg.
Återkom när du greppar konceptet över/under dödlighet., och vad det innebär.
Det innebär inte att man trollar bort 6000 döda, utan det berättar om det dödat mer eller mindre än vanligt.
Och det "roliga" det är att vi haft mycket höga siffror några år tillbaka, då vi inte hade nått speciellt det året.
Intressant att du ser 6000 döda, och att detta att alla dessa skulle levt nu, för det är exakt vad du försöker berätta.
Vi andra vi såg först en överdödlighet, och nu en underdödlighet(och det kan ändra sig, om nu någon inbillar sig jag säger nått annat)
Är detta ditt nya narrativ och säga 6000 dött, och att dessa trollas bort.
Fast än ingen ens försöker det.
Sånt är udda.
Men jag antar du är förbannad att vi ser en underdödlighet nu, och att dödade ser ut att inte vara så allvarligt.
Men det är låååångt kvar, och du kan absolut få rätt i andra änden, dock ser vi inte ens den tendensen nu och med denna underdödlighet.
Men som sagt vad, vi följer läget, frågan om du gör det, då du tog till en ordlek.
FuckGoggleAskMe skrev 2020-08-31 17:20:12 följande:
Är anledningen till att du har sådan järnkoll på vilka högerextremisterna diskuterar och hatar, att du själv är högerextremist?
Jag har noll koll på vad som diskuteras på högerextremisternas webbsidor, men det verkar som om du hänger där en hel del.
Fråga du en högerextrem på FB, så kommer de bli galna på dig om du står nått sånt tokigt.
De är så jävla förbannad på mig att jag tar upp saker om verkligheten, för den vägrar de diskutera.
Anonym (man) skrev 2020-08-31 17:24:29 följande:
Rena sakfel är ju inte något bra sätt att formulera sig. Att låtsas som att 6000 döda i covid inte existerar kan ju omöjligen kallas för "att se helheten"
Med det i åtanke så är det väl kanske bra att du inte jobbat som lärare
Det är bara du som säger de inte existerar, vi andra säger och konstaterar att vi hade en stor överdödlighet innan, och har en underdödlighet nu.
Vad är det som triggar dig så illa att du inte klarar av att se denna över och underdödlighet.
Som du förstår , gamla de dör varje år.
Och enda sättet få en hum om hur många mer som dött, så msåte man invänta hela året.
Dock ser vi redan nu en annan tendens och underdödlighet.
Är det inte bra att mindre dör?
Eller är det jobbigt för diskussionen, följ fakta så får vi alla se vart den leder oss, nu verkar du vara ointresserad av den.
Och det är här jag ibland ställer en speciell fråga.