Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Mycket intressant att SD ville att Riksdagen skulle få mer kontrollmakt och stärka den.
Varför?, Riksdagen sköter väl inget dagligt arbete i samhället på detaljnivå?
Mycket intressant att SD ville att Riksdagen skulle få mer kontrollmakt och stärka den.
Varför?, Riksdagen sköter väl inget dagligt arbete i samhället på detaljnivå?
www.svt.se/nyheter/snabbkollen/riksdagen-antog-pandemilagen
Det är detta jag undrar om och "Alla röstade för utom SD som bl.a. ville stärka riksdagens kontrollmakt.".
Så vad kan detta vara?
Det är den enda frågan i nuläget, sen om ett svar trillar in vad detta kan vara så kan nya frågor dyka upp, men där är vi inte än så du får avvakta tills dess och prata om annat än min fråga om denna kontrollmakt.
Vad pandemilag har med COVID-19 och göra?
Vet du inte svaret på det, så har jag ingen hjälp där för dig, utan nått du får reda ut med dig själv.
Jag pratar om pandemilagen där SD ville ha en större kontrollmakt i denna, sedan när är inte pandemilagen COVID-19 relaterat?
Och ja, jag pratar här om ett enskilt parti som ville ha detta inskrivet i pandemilagen om stärka/ökad kontrollmakten i pandemilagen.
Kan inte bli mer OnT än så för COVID-19.
Intressant i sammanhanget är att Tegnell har i större delen av sitt yrkesverksamma liv arbetat med infektionsfrågor, så som ebola, mjältbrand osv...osv... med patogener av olika slag och infektioner vid operationer osv...
Och sen nästan ett decennium jobbat på det nuvarande arbetsuppgifterna
Vet inte vad desinformation som detta ges, som är så enkelt att avvisa som felaktig i sin helhet.
Men såklart kompartmentaliserar man, och glömmer av allt annat än just bara detta året.
Så kanske man tror Andres Tegnell bara har ett års utbildning i frågan och sen inget mer vet om om infektionssjukdomar såsom bland annat COVID-19.
Minst sagt intressant.
trumpen är ju en total katastrof för COVID-19, han sade det inte skulle dö mer än 100000.
Och gett råd som dödar.
Vad vi tycker om trumpen i denna tråden är dock irrelevant för Sverige i sak och denna tråden.
Dock intressant att du började prata om annat istället.
Toppen att man får ut 6 doser vaccin ur en 5 dos ampull.(heter nog nått annat än ampull, då jag tror det är en med gummi väl? eller samma namn?)
All statistik finns tillgänglig, vi följer den.
Jaså, har FHM sagt man ska spruta in desinfektionsmedel i klungorna som ska döda virus på nån minut?
Är det den Svenska strategin som tar hän syn till alla områden i Sverige som du nu lyfter som detta?
Varför har vi då sjunkit i statistiken sedan starten då?
Det kan nog se konstigt ut med siffror, då det tog ett tag med få fram ett test, och sen ett tag att uppgradera kapaciteten på tester till en tillfredställande nivå.
I början testade man bara för en medicinsk nytta.
Vilka råd skulle detta vara?
Och ha i åtanke vi gått ifrån 8:e i Världen till 15:e i Europa och 25:e i världen.
Är det råden som går ut på att vi tänker på alla delar av samhället?
Tyvärr så hur många liv det har räddat kommer ta lång tid att räkna ut, jag har tålamodet och vänta ett gång år för detta, har du?
Vi valt en strategi som tar hänsyn till alla i samhället, och inte bara de med viruset.
Om du har, så syns vi då och kan vi diskutera vad fakta säger.(Om nu detta var du hade i åtanke om strategin, humor är trumpen inte ens har en, den gav han upp för han såg COVID-19 som nått man skulle strunta vet vi efter Woodwards inspelade intervjuer.)
Den skiten har drabbat mig idag också, och för mig databas fel och man får upprepade inlägg postade istället för ett.
Sett det börja dyka upp mer och mer det senaste.
Jo, jag förstod vad du menade utan tillägget, är rätt klipsk och är inte direkt intresserad av missförstå det jag läser.(men visst sker slarvfel, men då rättar man bara dessa om det blir en sak för någon.)