Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Och jag förstår också det där med att det är väldigt specifikt inriktad forskning. Den återspeglar förstås inte helheten. Och inte ens ett realistiskt möjligt scenario.
Skämt åsido, tillbaka till verkligheten som inte alls är så enkel att åtgärder är invändningsfria.
Jag vet, det är det som är det jobbiga med allt detta.
Och här kommer nog psykologiska vinster vara viktiga över risken någon smittas och kanske dör.
Är inte emot det, men känner en viss oro över vad som kan ske där.
Kanske man kunde valt en mellan variant, där man har besökstider för var besök, och att man smetar ut besöken över tid, än kanske kan få en ketchup effekt.
De två anhöriga jag har på äldreboenden skulle om de hade haft möjligheten att välja gärna tagit risken under hela pandemin att ta emot besök. De är både fysiskt skröpliga men helt klara i huvudet. De har jobbat, betalat skatt, i mer än 50 år. De betalar för sina boenden. Med vilken rätt har vi tagit ifrån dem den möjlighet nästan alla andra har - att välja om man vill träffa nära vänner och nära släkt eller inte.
Jag tycker det är hög tid att tillåta besök på våra äldreboenden - och finns det personer som inte vill ta emot besök så är det inget måste.
Men jag kommer till och med att ta på mig munskydd om det skulle vara så att äldreboendena kräver det eller att mina anhöriga känner sig tryggare då.