Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Lutar du fortfarande åt att Tegnell har fel och att du "rimligen" har rätt att munskydd ökar trängsel och smitta?
Jag är inte säker på att du ordentligt har tagit till dig det Anders Tegnell förklarade för en tid sen - att munskyddstvång på lokal nivå skulle kunna ha ett symbolvärde om man lokalt får ökad smittspridning trots att rekommentationerna följs.
Det är möjligt att han har rätt, att munskydden skulle kunna signalera att det verkligen är allvar för lokalbefolkningen på den ort där man införde ett munskyddskrav för t ex de som reser med lokaltrafiken.
Här i Sverige har vi ju bara haft våra rekommendationer och heller inga straff i form av böter för de som inte följer rekommendationerna - så till skillnad från invånarna i många andra länder där tvång följt på tvång på tvång så har vi inte utvecklat en betydande flockimmunitet mot tvångsåtgärder.
Det är sant att jag vet mycket lite om dina åsikter kring Sveriges strategi och att jag kanske tillskrivit dig åsikter du inte har - men om du går igenom det du skrivit i den här tråden och sorterar bort det som handlar om dina åsikter om klyban - blir det inte mycket kvar av substans. I ett tidigare inlägg sammanfattede jag det du skrivit. Jag vill minnas att din huvudsakliga tes var att folk är dåliga på att följa rekommendationerna men att de är något bättre på att hålla avstånd till den som bär munskydd än den som är utan.
Vilka åtgärder vill du se och har du någon förklaring till att smittan skenar i länder där man har infört munskyddstvång medan den tonar bort i Sverige?