Pope Joan II skrev 2020-09-03 07:34:17 följande:
Ja, det gör du säkert. Den där tråden förresten, där du innan du blev den klokare och finare människa du är nu var i någon sorts konflikt med klyban - den kan du väl vara snäll och länka till? Vore så roligt och lärorikt att se hur du bemötte honom innan du förstod honom på det sätt du gör nu.
I övrigt är det så att allt riskerar att bli betraktat som mobbing när det gäller klyban. Han är väldigt aktiv och svarar (på sitt eget speciella vis) på väldigt många inlägg från väldigt många medlemmar. Så vare sig man ignorerar honom, vilket jag själv gör i perioder, eller svarar på hans märkliga angrepp om att man skulle vara Sverigedemokrat, annan högerextremist, ha sviktande läsförståelse, inte duga till att skriva inlägg, vara jagsvag (eller vänta, det var kanske någon annan som påstod) och så vidare så kan det anses vara mobbing.
Att han själv utsätter andra för systematiska och bisarra påhopp gör i dina och en del andras ögon inget eftersom hans flock egentligen bara består av honom själv. Det är ju inte som om du någonsin diskuterar eller har något intellektuellt utbyte med honom och jämför man dig med honom så tycker du att den jämförelsen utfaller till din fördel eftersom du ju menar och anser att klyban är funktionsnedsatt.
Sten, glashus.
Jag gissar att du inte riktigt kunde ta till dig det jag skrev, ungefär som att du inte riktigt tycks förstå skillnaden mellan superspridare och icke-superspridare. Jag skrev att jag inte minns vilken tråd det var, förmodligen "Jag hatar SD-tråden" (förövrigt startad av en person som är pangdemist ut i tangentspertsarna) - men det är möjligt att klyban minns och att han kan hjälpa dig.
Angående det för den här tråden väsentliga. Det finns en hel del som tyder på att superspridare spelar en betydande roll avseende smittspridningen.
Därav mitt intresse för ditt påstående att det inte finns några belagda fakta om att superspridare skulle ha symptom.
I mitt tycke är det en skräckversion du målar upp, en smittspridning som drivs av symptomfria superspridare mitt ibland oss.
Det känns trots allt skönt att jag inte är troende utan i stället förhållar mig till fakta som att de supeprspridare jag känner till har haft symptom, som att smittspridningen i Sverige numer ligger på låga nivåer, som att vi för närvarande har en underdödlighet. Jag tror att det för närvarande vårdas sex personer på IVA i Stockholmsregionen.
Hoppas klyban kan hjälpa dig med tråden där jag minns det som att jag var spydig gentemot honom, annars är det ju möjligt att du googla eller fråga din kompis som anser att man ska fråga henne i stället för Google.
Själv föredrar jag Google och visst kan jag försöka ta fram dispyten om du inte kan finna den själv eller med benäget bistånd från någon annan.
Lycka till!