Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det har hänt en del försökt mobba mig IRL, men slutar med att de drar i vrede när jag är klar.
För skitsnack är definitivt en superpower som jag aldrig kan använda här eller försökt med.(en tråd dock, dock ingen som är här nu, men var konstant ljugande jag gav mig på då.)
En personlig favorit är vad jag kallar rycka-och-dra, som slutar med att de vet inte vart som är upp och ned till slut.
Och när de står där och undrar, så drar man bara undan mattan, så är allt över.
En sak som alla som mig tillför som saknar ett perfekt språk, eller som jag ens nära ett sådant.
Det är ett nyskapande språk, och innan folk börjar bli upprörda och säga jag inte utvecklar språket, så är det helt sant i 99,9 fallen, då jag har ett trasigt språk med omvända meningsuppbyggnader.
Dock är det felen som driver språket i en annan riktning än vad språket har just för stunden.
Och det gör det inte heller rätt för stunden i mitt fall.
Dock står jag alltid till förfogande för frågor om vad jag menar om så krävs.
Men när en person aldrig svarar själv, så har den personen förverkat sin rätt att kräva svar tillbaka.
Dock är det enkelt och ändra den, det är bara svara på frågor som går åt andra hållet.
För en enkelriktad väg, är en enkelriktad väg, även om man kör åt fel håll.
Nä, har inga konflikter, och bryr mig sällan om saker som jag aldrig kan påverka på nått sätt IRL heller.
Bryr mig sällan om folk som provocerar, då de är bara komiska.
Och oftast löser man dessa med bara fråga vad de menar, så är allt över reda där.(Dom säger att dom skojar oftast, det är rätt roande, frågar sällan om vad det roliga var, för det gör dom ofta upprörda.)
Rör mig mindre bland folk de senaste åren, och festandet är över sedan länge, så även där träffar man inget sånt längre.
Min senaste "konflikt" är när grannen kom upp och sade vi spelade för hög musik, och på en jobb fest.(detta var några år sedan)
Sen är det rätt lågnivå saker, som tex när jag var i affären häromveckan och frågade varför jag skulle betala 35:-/kg och när det stod 18:-/kg, och sen när personen i affären upprepa det var ett jämförpris, jämförpris för vad undrade jag, kilo?
Det gjorde h*n lätt irriterad på mig, men efter förklarat vad det jämförpris var, så blev biträdet tvingad att kolla upp, och det visade sig vara fel i datan och priset ändrades till 18:-/kg.
Och sure nån sån till har man.
Det är rätt skoj att folk tror man måste koppla hunden, då allt som krävs är att man har 100% kontroll på hunden.
Men fågeltider och vissa platser, så är det väl tvång?(har ingen koll på sånt direkt nu, så mest en undran)
Jag förstår varför folk kan känna en irritation, men det är en mix av saker som tar dom dit.(Dom själva och mig, om det var oklart, och ibland fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för nå konsensus(den delen som du adresserar ibland.))
Vet den problematiken, och därför är jag alltid öppen till att svara, om nu det inte så att den som frågar aldrig svarar på nått.
En sak jag funderar på vad han håller på med där, fattar han inte själv vilket hyckleri han presenterar där.
Eller hoppas han ingen ska märka det?
Enda frågan jag ställer mig, det är inte om det är olagligt, utan om varför kommer han till Riksdagen med symtomer och inte använder munskydd som han själv säger vi ska använda och propagerar för att införa rekommendationer.
För han berättar ju att med detta att det inte spelar någon roll ens med munskydd, det vill säga ett hyckleri utan dess like.
Och sen kan vi också lägga på Turkietresan, där han berättar att COVID-19 är inget jag bryr mig om genom skola ifrån krisövningen i Riksdagen.
Och för vad, dela ut flygblad
Redan där berättar föredettingen att jag skiter i pandemier, och man ställer sig frågan varför ska man lyssna på ett enda ord av han efter detta, och när det är så uppenbart genomhandling att han skiter i oss.
Tänk om inte han hade varit så brun i munnen före valet, så kanske de hade styrt över landet nu.
En lätt skrämmande tanke faktiskt.
En sak jag funderar på vad han håller på med där, fattar han inte själv vilket hyckleri han presenterar där.
Eller hoppas han ingen ska märka det?
Enda frågan jag ställer mig, det är inte om det är olagligt, utan om varför kommer han till Riksdagen med symtomer och inte använder munskydd som han själv säger vi ska använda och propagerar för att införa rekommendationer.
För han berättar ju att med detta att det inte spelar någon roll ens med munskydd, det vill säga ett hyckleri utan dess like.
Och sen kan vi också lägga på Turkietresan, där han berättar att COVID-19 är inget jag bryr mig om genom skola ifrån krisövningen i Riksdagen.
Och för vad, dela ut flygblad
Redan där berättar föredettingen att jag skiter i pandemier, och man ställer sig frågan varför ska man lyssna på ett enda ord av han efter detta, och när det är så uppenbart genomhandling att han skiter i oss.
Tänk om inte han hade varit så brun i munnen före valet, så kanske de hade styrt över landet nu.
En lätt skrämmande tanke faktiskt.
Jag har inte hört detta, återkom gärna när du har lite mer info.
Jag skulle inte kunna med och visa mig ute med såna symtomer, mer än möjligtvis ta sig till doktorn om jag kände det krävs för nått.(kan ju finnas mer saker som tvingar en till doktor än corona)
Jag förstår varför folk kan känna en irritation, men det är en mix av saker som tar dom dit.(Dom själva och mig, om det var oklart, och ibland fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för nå konsensus(den delen som du adresserar ibland.))
Vet den problematiken, och därför är jag alltid öppen till att svara, om nu det inte så att den som frågar aldrig svarar på nått.
Berättade klyban någonsin varifrån han hämtat sina fakta och sin forskning och saklighet som han erbjöd i den här tråden? Eller förblev det en hemlighet?
www.familjeliv.se/forum/thread/80221549-har-fordomarna-om-personer-med-aspergerautism-minskat-pga-greta-thunberg/3