Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Appropå kontrafaktiska påståenden - det är tur för dig att du inte dött av förskräckelse eller blivit stenad när du gav börd till detta
Det var ju på samma sätt när ABC ro0pade om flockimmunitet, så fick ABC leta källor som INTE var FHM och han i Umeå eller vart det nu var.
Lite roande de diskuterade flockimmunitet så länge så att en andra våg han komma.
Och att om det hade varit så att flockimmunitet hade varit FHM strategi, så måste det varit tidernas sämsta strategi med facit i hand.
Men nu förväntar jag mig dock att den diskussion startar upp igen.
Det här minns i alla fall jag väldigt tydligt. Och i ljuset av vad som pågår så tycker jag för min del att särskilt uttalandet om hur fel alla haft i sina prognoser "nästan alltid åt det hållet att man har överskattat hur många sjukdomsfall man får" är ett av många exempel på den självgodhet från FHMs sida som jag tycker är djupt olycklig.
sverigesradio.se/artikel/7518767
FHM diskuterar som fackmän/kvinnor, det gäller förstå att de talar på ett annat sätt.
Dock var ju scenariona rätt tydliga och när jag väl fick se dom igen.
En sak är säker dock, FHM är inte självgoda, utan de sköter sitt arbete som innefattar man måste se hela bilden av COVID-129, inte bara den populistiska.
Vet inte varför du mobbar andrea, det är nått du får ta med dig själv.
Vi resten av världen undrar bara varför du mobbar.
Ja, jag är saklig, men backar aldrig en OT Diskussion med de som vägrar var sakliga och nått jag berättat en gång innan
Verkligen ett envetet rykte det här att det skulle finnas asymptomatiska smittade.
www.dn.se/sthlm/professor-all-aldrepersonal-borde-testas-manga-har-inga-symtom-alls/
Eftersom det misstolkas så ofta, det tyder på att man inte förstår vad de säger.
Jag har samma problem med detta som många andra, och det kräver att man engagerar sig.
För annars sitter man och säger att Anders Tegnell säger det är en "Flockimmunitet" vi har i Sverige och sen använder man inte Anders Tegnell som källa.
Eller som när smittan var redan här och man lyfte blicken och vi hade redan en bred smittspridning i samhället(som inte hade blivit kvantifierad), och där Andres Tegnell pratar som en läkare och berättar vad det säger.
Dom spekulerar inte dom lägena, utan dom säger nej, då svaret är nej och utan evidens.
Det gör jag aldrig, speciellt inte med en som inte vill svara mina frågor.
Och här har vi tryck visa endast pope, och då ser vi om vi går att det var inte mycket du svarar någon, och alla kan se detta, även du om du känner dig modig och trycker.
Däremot diskuterar det gör jag gärna, men svårt med en vars svar alltid är nya frågor.
Det är nog så enkelt att de äldre har så mycket symtomer av sin ålder/demens, att de inte känner av smittan och när den har ett mildare förlopp.
Men även här har Anders Tegnell berättat att när man har intervjuat de som säger de inga symtomer haft, så har det visat sig efter intervju att det inte var sant.
Samma för mig, jag är också lite orolig att jag ska missa symtom och just för en har annat som grejar och är såpass dominant.
Men hade en huvudvärksperiod i våras, som jag funderade om det var nått.
Dock ser jag ingen poäng med antikroppstester nu för min del, pga jag följer råden ändå OCH vi vet att en del får sin andra sväng.