FDFMGA skrev 2020-11-28 22:46:58 följande:
Hmm
Det där med att ingen annan bryr sig i ett nästan oändligt antal varianter som ingen läser det du skriver eller ingen tycker om dig är ett av de vanligaste känslouttrycken i familjelivs populisttrådar.
Jag brukar besvara det med frågan hur det kan vara möjligt att veta vad alla andra tänker och känner och sen är det nog så att jag inte påverkas särskilt av telepatklustrets tankenötter.
Det hade förstås varit möjligt att i stället för att skapa en tråd till kritik av Sveriges pandemistrategi skapa en samtalsgrupp där alla hade strukit varandra medhårs. Nu blev det en tråd på forumets offentliga del, då kan det rentav hända att kritiken möter kritik - som t ex när det påpekas hur Sveriges lagstiftning fungerar eller hur den demokratiska decentraliseringen resulterat i olika suveräna beslutsnivåer, som stat, regioner och kommuner.
Min åsikt är att en stor del av den kritik som förts fram i den här tråden är bottnar i okunnighet och inskränkt populism där man inte förmår se tillvaron i annat än svartvitt och där regeringen och FHM bär skulden till att vi drabbats hårdare av pandemin än våra grannländer.
Så om jag hittar på en egen kategori av människor, med egenskaper som jag också hittar på, och kallar dom Blablaister, då tror du att det är många som bryr sig om vad jag skriver om dem? Då är det många som tänker, men jag är ju en Blablaist, och nu blir jag riktigt arg? Så ja, jag vågar påstå att ingen bryr sig om vad du skriver om din hittepågrupp Pangdemister.
Nu drar du återigen en parallell med FL populisttrådar. Vet inte vilka trådar du menar, och vad det står där, vill nog inte veta heller. Låter som ett led i din konspirationsteori.
Bottnar i okunnighet, ja det tycker nog många i denna tråd, fast kanske om andra inlägg än de du tänker på.