FDFMGA skrev 2020-10-31 17:28:57 följande:
Själv har jag suttit i bilen hela dagen, inte i skräck för covid-19, men väl för att förflytta mig/oss - men igår tyckte jag mig märka att den sociala distanseringen var betydligt mer påtaglig än på länge.
klyban inkluderar väl sådana som pyssel i sitt vi. Hon brukar ju skriva att hon säger ifrån till folk som struntar i att andra vill hålla distans.
Jag gissar att hans fråga föranleddes av förvåning att du inte tillhör dem som säger till och att han drog den slutsatsen i och med att du invände mot ett "vi" som stod för "vi som säger till".
Jag kan själv vara rätt dålig på att säga ifrån i vissa situationer, jag brukar säga till i Icas kassakö om någon attackerar mig bakifrån, men ute i hyllorna så håller jag andan och vänder bort huvudet om någon med munskydd eller någon utan munskydd blir närgången.
Fantastisk översättning. Tack.
klyban skrev 2020-10-31 16:53:56 följande:
SÅ du vet inte ens vad du skriver längre, intressant.
Men faktum kvarstår att man får uppdatera en del om att man får hålla i, hålla ut om socialdistansering osv...
Sen även om FD kommer och hjälper dig, det betyder ju aldrig att du vill hålla dig til ämnet ändå.
Det vet vi efter tidigare erfarenheter.
Och vad betyder det fetstilade?