Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det har ingenting med personangrepp att göra. Om du sprider felinformation - det har inget med dig som person att göra, utan det är helt enkelt fel att göra så. Och jag skulle ha varit trevligare om det vore första eller andra eller tredje gången. När man dock gång på gång upprepar felaktigheter hur många gånger som helst - vad ska man då annars tro?
Inget land har "lag om att ha masker". Man kan högst ha någon slags tillfällig förordning att man t.ex. inte får gå in i affärer eller på kollektivtrafiken utan mask. Och då är det ju egentligen de som driver affären eller trafiken som bestämmer vad som gäller där. Och då har de t.ex. i Tyskland fått order om att de måste se till att kunderna har mask, annars kan man stänga affären. Precis om här där man kan stänga restauranger som inte håller sig till reglerna.
Du skriver "väldigt många forskare anser att det är fördelaktigt att använda masker". Kan du belägga det? ALLA forskare som jag har hört yttra sig om frågan om mask gör någon nytta, brukar säga något i stil med "egentligen inte".
Naturligtvis får man ifrågasätta FHM, men eftersom deras åsikter till 99 % överensstämmer med WHOs och forskarna internationellt är väldigt överens - varför skulle jag ifrågasätta det som de flesta insatta forskare tycker?
Jag måste erkänna att när jag först läste inlägget från kristdemokraternas partiledare Ebba Busch Thor så fattade jag inte att hon pratade om lokala och kulturella mönster bland den finländska behållningen i Sverige.
Människorna som bor där vill ha vård, välfärd och trygghet som alla andra. Men de har andra förutsättningar. När regeringen bygger sin metod mot smittspridning på att alla beter sig som om de vore födda och uppvuxna i Sverige - homogent auktoritetstroende och socialt distanserade sen födseln - riskerar man att kasta en stor del av befolkningen under bussen.
Människorna som bor där vill ha vård, välfärd och trygghet som alla andra. Men de har andra förutsättningar. När regeringen bygger sin metod mot smittspridning på att alla beter sig som om de vore födda och uppvuxna i Sverige - homogent auktoritetstroende och socialt distanserade sen födseln - riskerar man att kasta en stor del av befolkningen under bussen.
Jag tror nog du får gå och lära dig vad personangrepp är.
Felinformerad är är när man upprepar fel, och ja, det kan innebära att någon ljuger.
Men oftast beror det på att personen är felinformerad och upprepar samma fel.
Är du medveten om att det du sa var fel?
Är du det så är svaret solklart.
Ja, under i detta läget betyder att FHM ställning tas under beaktning av forskningen.
Och det är inte det minsta oklart heller, så är lite perplex i vad du försöker inbilla dig säga här, då inget ändrar FHM beslut beror just på forskningen.
Dock det allra mest förvånande är hur du väljer prata om annat än det som var i det citerade, och du ger känslan av att du helt plötsligt inte vet vad vi pratade om och då FHM och munskydd och varför de säger vad de gör.
Kan det vara så att du aldrig läser det du svarar på?
Eller ser du varje inlägg som ska sluta med en vinst, att du helt enkelt slopar diskutera när du redan vet om att du kommer förlora?
Eller vad beror detta beteende på?
Jag noterar att det tydligen är tillåtet, eller att det i alla fall inte ger upphov till protester hos lagkamraterna, att tilldela Björn Olsen en personlighetsstörning.