Inlägg från: Anonym (realist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (realist)

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

AndreaBD skrev 2020-12-13 10:37:32 följande:
    Det tror jag inte, att jag har påstått det. Du får väl belägga det om du påstår det. 
    Här påstår du att Sverige ligger två veckor efter Belgien i utvecklingen.
    10 dagar efter Schweiz, 8 dagar efter Österrike, och ca 2 veckor efter Frankrike, Italien, Spanien.

Alla dessa länder har toppat i antal fall mellan slutet av oktober och mitten av november. Då borde Sverige ha passerat toppen för flera veckor sen? Eller så påstår du en massa felaktigheter, kan det vara så?

www.familjeliv.se/forum/thread/80785334-andra-vagen-traden/3/nick/80792593
  • Anonym (realist)
    AndreaBD skrev 2020-12-13 12:46:26 följande:
    Okej, så du erkänner att jag INTE har sagt att Sverige har toppat! Jag har bara sagt att Sverige ligger två veckor efter några andra länder. Då utgick jag förstås ifrån när länderna BÖRJAT andra vågen, inte när de har toppat, eller avslutat andra vågen. Det tyckte jag inte var en bra ide, då det finns andra faktorer.
    Nej, nu förvränger du. Det är inte vad du säger.

Det påstås i tråden att Sverige ligger sex veckor efter övriga Europa i utvecklingen. Andra länder är på väg ner medan Sverige kommer att fortsätta upp.

Du håller inte med utan skriver "Var får du det där ifrån med sex veckor? Jag får det nämligen till 2 - 3 veckor." Sen räknar du upp ett antal länder som du hävdar att är 8-14 dagar före Sverige.

Då måste också Sverige vända ner 2-3 veckor efter de övriga länderna. De länder du räknar upp har alla vänt ner mellan 1-15 november. Då ska Sverige ha vänt ner i slutet av november. Men det bara fortsätter uppåt.

Ska du inte erkänna att det där inte riktigt var din grej?
  • Anonym (realist)
    FDFMGA skrev 2020-12-13 13:20:07 följande:
    Nja, jämför man med ett EU/UK-genomsnitt så ligger Sverige på genomsnittet.

Det är skillnad på hur det verkligen förhåller sig och hur vissa upplever att det förhåller sig.

Men upplevelsen i sig kan ju vara baserad på en äkta känsla av att Sverige ligger risigare till än andra länder.
    Nej, Sverige ligger över genomsnittet. Dom andra har ju fått en tjuvstart på andra vågen men du kan ta det lugnt. Mot slutet av vintern är Sverige tillbaka i topp med flockimmunitetsstrategin. 

Avkeda Tegnell, Avgå LöfvenSkrikandes
  • Anonym (realist)

Jag hittade en mycket intressant organisation för alla er som inte tror på munskyddens effekt i att minska smittspridning.

Besök sidan, jag tror ni kan hitta många liktänkare inom denna organisation.

www.tfes.org

• Anonym (realist)
    klyban skrev 2020-12-14 22:39:43 följande:
    Man ska nog rada upp mer än 3 personer om man ska prata om Peru.
    AVG daily cases per 100 000:
    Peru 4,9       <---Lågt
    Sverige 58   <--- HögtFörvånadFörvånadFörvånad
    www.nytimes.com/interactive/2020/world/coronavirus-maps.html

Munskydd fungerar. Konsensus råder i världen. Konsensus!

Avgå Löfven, Avskeda TegnellSkrikandes
  • Anonym (realist)
    AndreaBD skrev 2020-12-15 08:44:35 följande:
    Man blir så trött på all din desinformation. I nästan varje inlägg. Nej, det råder ingen konsensus. 

Konsensus!
  • Anonym (realist)

Katastrofen når nya nivåer!
    Nya rapporterade dödsfall, 153st!
    Nya rapporterade fall, 20 931st!

Ingen platå, bara ökning, ÖKNING!

Skyldiga är vår regering och FHM och Sveriges katastrofala strategi! Avgå Löfven, Avskeda TegnellSkrikandes

Tegnell gömmer sig och har tagit jullov nu! Nu får han sin eftersträvade flockimmunitet när vården kollapsar och tiotusentals människor dör i onödanKräks

• Anonym (realist)
    klyban skrev 2020-12-15 16:42:21 följande:
    Vet inte varför du berättar du inte förstår forskning, finns inget att kommentera då forskningen är som en solfjäder och det har tex Peru bevisat.
    Anonym (Proctor) skrev 2020-12-15 16:35:39 följande:
    Jag är inte upprörd över SMSet. Jag är upprörd över att våra makthavare skickar ut löjliga SMS istället för att göra sitt jobb när folk ligger och dör p.g.a deras dåliga politik.

Strategin har kört i diket. Vi är bland de 25 värsta länderna i världen. 150 död sen i fredags. Dåligt av regeringen.

Den borttagna karensdagen kan inte kosta många ören. Några hundralappar är vad den ger. Löjligt. De flesta orkar inte ens fylla i den blanketten.

Ser mer upprördhet om ett simpelt SMS.

Vi har ingen flockimmunitetsstrategi inte heller ett ministerstyre.

Karensdagen vida överstiger några ynka sms.

Vi är medel i Europa i döda, har du redan glömt?

Peru är inte forskning utan ett land. Peru är ett land. sv.wikipedia.org/wiki/Land

Vad har dom bevisat? Att Sverige har 12 gånger så hög spridning som Peru?

Peru stämmer in i munskyddens konsensus!

Tegnell och Lofven bör söka nya jobbSkrikandes
  • Anonym (realist)
    klyban skrev 2020-12-15 17:08:17 följande:

Peru är i en annan del av pandeminkurvan

Ja, det är dom. Peru är på väg ner. Sverige på väg upp. Upp, upp, upp!
    Det går inte ner förrän Tegnell har fått sin flockimmunitet.

Här blir der perplext men det beror på att det finns konsensus om att ordentliga åtgärder och munskydd fungerar.

Det finns också konsensus om att inga åtgärder och inga munskydd inte är bra. Där vänder solfjädern åt andra hållet. Men likväl är den ihopvikt!
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin