Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
AndreaBD skrev 2020-05-06 11:24:59 följande:
Och du fortsätter med att vräka ur dig spekulationer och förvrängningar. Kan du också vara saklig? Kan du verkligen hålla dig till det som vi VET, och kan du vara lite försiktigt med slutsatser?Allt du skriver, behöver inte stämma. Jag tror definitivt att det är helt fel. Jag säger att INTE kommer att ge fler döda att låta samhället vara öppet, och om du ibland skulle läsa eller lyssna på en seriös expert, så skulle du se att det finns gott om fakta som tyder på att en lock-down kan kosta fler liv än att låta samhället vara öppet (med sociala distans metoder förstås), utöver att det förstör ekonomin.
Förutom flera tyska experter och nån engelsk expert, lyssnar jag just på professor Michael Levitt (USA) som säger (jag skriver det nu ordagrant som han säger:
"The damage done by lock-down will exceed any saving of lives by a huge factor. One very easy way to see this......
okej, där svävade han ut för mycket. Och jag har inte lyssnat på hela än, men jag ska göra det senare. Det är den här
">
Samma serie har intressanta intervjuer med svenske professor Giesecke, och tyske Hendrik Streeck, och även någon engelsman som försvarar lock-down. Där har du intressant information av folk som kan ämnet.
- Alla på jorden kommer att exponeras för covid-viruset, och de flesta kommer att smittas, skriver Giesecke i en dabattartikel i SvD. Han skriver vidare att han bedömer att bortåt 25 procent av oss stockholmare redan har haft sjukdomen. Att en nedstängning bara skjuter de allvarliga fallen in i framtiden, den botar ingen.
"Det är närmast utsiktslöst att försöka stoppa spridningen av viruset. Vår viktigaste uppgift är i stället att koncentrera oss på att ge de olyckliga offren en optimal vård"
https://www.svd.se/giesecke-de-flesta-kommer-att-smittas