Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Om inte en tre veckor lång lock down parallellt med befintliga restriktioner om avstånd, umgås i sina bubblor, stanna hemma vid symtom och karantän om du umgåtts med en smittad inte skulle bromsat smittan, då finns det ju ingenting som bromsar smittan ju?
Vi ser redan att våra rekommendationer är effektiva.
Och en lock down är menlös, då smittan sker ändå.
Och vår strategi är att tänka på alla i samhället i pandemin och inte bara de med virus.
Och här har du svaret att vi har gjort ett mer gediget arbete än de länderna som hade en liknande hand tilldelat sig med viruset.
Överdödligheten i Europa 2020
Skillnaden i antal dödsfall under 2020 jämfört med ett genomsnitt för åren 2016-2019 i respektive land.
Liechtenstein, 20,8 procent Spanien 18,9% Polen, 18,7% Slovenien, 18,5% Italien, 17,4% Belgien, 16,7% Tjeckien, 16,6% Bulgarien, 15,1% Storbritannien 15,1% Schweiz, 13,0% Malta, 12,6% Litauen, 12,3% Nederländerna, 11,6% Rumänien, 11,1% Österrike, 11,1% Portugal, 11,0% Slovakien, 10,5% Frankrike, 10,4% Cypern, 9,2% Kroatien, 9,1% Ungern, 8,1% Sverige, 7,6% Oops, nu ser vi en helt annan bild när fakta ligger på bordet för 2020, tänk vad saklighet kan ge oss. Grekland, 7,5% Tyskland, 5,3% Estland, 3,1% Finland, 2,7% Island, 1,6% Danmark, 1,6% Lettland, 0,4% Norge -0,4
Vad jag har annars lärt mig med lock down i andra länder, det är att de står och ropar om den, och sen öppnar de upp mycket av samma saker som vi.
Och detta ska det talas tyst om av någon anledning, och denna övertro till lockdowns i en bred samhällsspridning, och där de smittan sprids främst på andra ställen.
Jag krasst konstaterat att nämnd användare vill återge det inkorrekt, och sen får vi reda på i andra änden vad för politisk agenda som ligger bakom, för en fakta baserad diskussion är de inte intresserade av och som gör så.
Jag har märkt också hur man återanvänder saker som skett för ett år sedan eller mer, och applicerar det in i dagens diskussion och sen tror sig säga nått om den.
Vad denna grava fakta förvanskning och tid förvanskning kommer av vet jag inte, men jag har lärt mig det är det nya nu och stället för prata om vad som sker nu.
Jag får den direkta känslan av att man inte längre vill delta i den sakliga diskussionen, och det roliga i den sakliga diskussionen så har vi redan många svar om pandemin och hur den har fungerat historiskt.
Och dessa ska samtliga ignoreras i sina talepunkter, för diskutera ämne sakligt klarar de inte av längre har jag märkt.
England verkar vara lätt oroade över Indienvarianten och även med vaccination som är rätt omfattande.
Har flaggat för denna reflux ett par gånger innan och med vacciantionen, och hoppas verkligen att den inte är på riktigt redan.