Anonym (Sossepajas) skrev 2021-05-28 21:58:14 följande:
Öhhhh Sverige har ingen...inget ministerstyre. Föörra året köpte jag ett styre till regeringen, men de förstod inte vad det var.
Det är iallafall bra att den KD-M-ledda sjukvården lyckats få ned dödstalen.De har lett dödstalen i pandemin, viktig fakta att dela med sig av, då det du skrev var en lögn.
Vi alla vet att vi inget ministerstyre har i Sverige, men skoj du lyfter det så de som inte vet detta nu vet.
Att du tror det handlar om cyklar är bara talande att man inte vill diskutera fakta kring COVID-19.
Och fakta är att KD och M återfinns i dessa nedskärningar och ovanligt ofta.
Det är ett ansvar de får ta, och det gäller en hel del saker.
Som att vi ingen vaccintillverkning har, att KD och M´s Stockholm är de som lett in smittan i landet och sprider den rejält.
Vaccinationerna ansåg KD och M att det skulle man inte följa som FHM sade, utan tydligen var unga, rika och makt personer viktigare.
Så många av dessa fick gå före de som dör av COVID-19, för det verkade det som att KD och M´s region Stockholm att de som dör och äldre är inte intressant att vaccinera först.
osv...osv...osv...osv...osv...osv..., för det är bra mycket mer de hittat på som ni inte vill prata om.
Och i Sverige väljs man in i Riksdagen och regeringen, och inga cykelstyren hjälper där.
Men och andra sidan det visste du om redan, likväl resten, och då uppstår frågan varför du nu inte längre återger ämnet korrekt, kan det var en högerpopulistiska agenda bakom?
Undrar då det ser ut så och med tanke på de felen som du skrev.
FDFMGA skrev 2021-05-29 07:17:08 följande:
Så du menar att Region Stockholm medvetet såg till att bli den region i landet med flest döda, enkom för att visa att man kan styra mot minskad smittspridning så småningom. Var det månne ett blindstyre du förärade Region Stockholm efter att att du nobbats av regeringen
Nåväl, alltid lika spännande att få ta del av såväl kritikerklustrets analyser som dess språkhantering.
Att Sverige lyckats så relativt sätt väl med att begränsa dödstalen är inte enbart regeringens förtjänst, inte heller att Sverige klassas som mästare i ekonomisk återhämtning.
www.di.se/analys/sverige-mastare-pa-coronaate.../
Vi har lärt oss och rätt tidigt i pandemin, viss fakta ignorera man, då man insett det faller i knäet på högerpopulism.
Men jag har tagit på mig rollen att påminna om saker de glömt och återger fel.
Och det är ett gediget jobb man får lägga där.
Det som gör mig perplex dock, det är alla svenskatalande som inte bor i Sverige, och sen ska berätta för oss så är det i Sverige.
Och sen visar det sig att mycket som de skriver är rena fabuleringar, och inte nog med det, de upprepar samma fel om och om igen i hoppet de träffar på någon som har glömt.
Det komiska är att det finns gott om kritik att dela ut, utan att fantisera ihop kritik som saknar grund.
Och det finns gott om saker som behöver uppgraderas efter att KD och M har graderat ned nått eller lagt ned det.
Men det har jag lärt mig sedan länge att detta med en saklig diskussion är inte klustret intresserad av, men väl desinformation som redan är avslöjad som fel.
Personligen är jag perplexad över att en människa skriver nått som den redan vet är fel, men i denna tråden sker det hela tiden.
Och hur man tror någon ska gå på det vet jag inte, då vi ger fakta hela tiden som påvisar de har fel.
Pandemin som vissa segment samhället gjorde om till ett politiskt slagträ, och detta genom ignorans och strunta i fakta, forskning och saklighet med en råd tråd för uppnå konsensus.
Pope Joan II skrev 2021-05-28 16:48:46 följande:
Vilket vansinnigt beslut. Idiotiskt.
Från och med den 1 juni upphör Folkhälsomyndighetens rekommendation om testning och isolering efter hemkomst för symtomfria svenska och utländska medborgare som reser in i Sverige från länder inom EU, EES, Schengen, från Storbritannien och ett antal andra länder, skriver Folkhälsomyndigheten på sin hemsida.
För utländska medborgare utom nordiska gäller enligt regeringen fortsatt krav på negativt covid-19-test för att resa in i Sverige.
Det visade sig du glömde av en del fakta i deras uttalande.
Varför utelämnade du fakta för?
Som tur är kom det ett komprimerande inlägg, så alla kan se vad som det faktiskt var.
Men vansinnigt var det då inte, kan vi lugnt fastställa med 100% säkerhet.