Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Du sitter och kräver och kräver och kräver att alla andra ska ta ansvar men inte du själv.
Du tror inte att det går åt en eller annan anställt till att smittspåra hundratusentals eller miljoner människor? Betänk nu att det måste ske snabbt, det funkar inte att lägga spårningen på hög...
Så vem ska betala för alla anställda? Är du villig att betala typ 300% i skatt eller är det ett vettigare alternativ ur ett samhällsekonomiskt perspektiv att vi alla beter oss som vuxna och tar eget ansvar?
Jag tror att man dömer andra efter sig själv. Jag och alla jag känner tar det på fullaste allvar och spårar så gott de kan. Men du kommer inte att göra det för du tycker att någon annan ska ta det ansvaret åt dig?
Som samhälle väljer man ju om man hellre betalar lön till smittspårare som hjälper till att hålla människor friska, eller till intensivvårdarna som behövs när människorna har blivit smittade.
Har du och dina kompisar ringt runt till affärer och gym och sånt också, och berättat att de sannolikt var smittsamma när de senast var där?