Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Danmark säger nä till oss förresten, denna sommar. Förutom skåningar (lal).
Fast enl. källor bara på grund av att vi är så fenomenalt duktiga på siffror och på att räkna. Dansken är grön av avund.
Wops. Sry, fejk njus.
www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/gransen-mot-danmark-forblir-stangd
Inte ens skåne.
FY FA-AN!
Finnarna såg till att få smittan under kontroll först, det gjorde inte vi och har har tydligen inga planet på att göra det heller. Vi har över 5100 döda i covid och 40+ nya varje dag, finnarna har 327 döda och 0 nya varje dag. Deras kurva ser plan och fin ut och varit det länge, våran är... tragisk.
svenska.yle.fi/artikel/2020/04/19/vi-har-jamfort-hur-coronan-drabbat-norden-har-ar-statistik-pa-dodsfall-tester
Finnarnas strategi bygger på att agera snabbt vid behov, vår bygger på passivitet och låta vården försöka få så många som möjligt att överleva
Kort sagt, vi testar men vi gör inte ett skit åt det annat än vårda de som blir sjuka.
Våra tester är mer för att föra statistik, deras testande används för att agera.
Jag skulle ha behövt handla för o laga mat, vände när jag såg antalet bilar på icas parkering. Får bli hämtmat idag.
Såhär ser det tydligen ut på bussar... går ju skitbra det där med distansiering
Enligt dig ja, enlig andra (större delen av världen) så beror det på idiotisk strategi
Finland och Sverige testar ungefär lika många per capita (se graf nedan).
När det gäller den Finska smittspårningsappen så är den i inte färdig och andra länder som harförsökt att lansera smittspårningsappar har dragit tillbaka dessa pga. integritetsproblem
www.mobil.se/nyheter/integritetskrankande-corona-app-stoppas-i-norge
Västvärlden har inte längre brist på medicinskt skyddsmateriel.
Inser nu att jag faktiskt tycker synd om Folkhälsomyndigheten. De tjatar och de tjatar, och nu tjatar de om att folk har slutat bry sig och måste börja bry sig igen, men inte en chans har de mot Sveriges flockvett.
Är det inte på plats att du visar på vilket sätt syftet med covid 19 tester skiljer sig åt mellan Sverige och Finland?